Gå til innhold

Vet ikke hva jeg skal søke:(

Anbefalte innlegg

Hei, nå må jeg snart søke vgs, men jeg vet søren ikke hva jeg skal søke. Skal sette studiekompetanse på 1 valg, men vet ikke hva jeg skal ha på 2 og 3 valg. Forige termin ble snittet mitt på 3,97 og jeg har ikke sjangs til å komme inn på studiekompetanse med det snittet, men jeg tror det blir bedre denne terminen, men jeg må jo ha backuper.

Jeg vet ikke hva jeg skal søke, er heller ikke sikker på hva vil skal bli, så det beste er jo å få studiekompentanse så jeg har mange valg av studier når jeg er ferdig. De fleste jobbene jeg kunne tenke meg trenger studiekompetanse (Pilot, flygeleder og ingeniør.) Hvis jeg ikke kommer inn på studiekompetanse kan jeg jo bare ta et års påbygg, men vil helst slippe det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, nå må jeg snart søke vgs, men jeg vet søren ikke hva jeg skal søke. Skal sette studiekompetanse på 1 valg, men vet ikke hva jeg skal ha på 2 og 3 valg. Forige termin ble snittet mitt på 3,97 og jeg har ikke sjangs til å komme inn på studiekompetanse med det snittet, men jeg tror det blir bedre denne terminen, men jeg må jo ha backuper.

Jeg vet ikke hva jeg skal søke, er heller ikke sikker på hva vil skal bli, så det beste er jo å få studiekompentanse så jeg har mange valg av studier når jeg er ferdig. De fleste jobbene jeg kunne tenke meg trenger studiekompetanse (Pilot, flygeleder og ingeniør.) Hvis jeg ikke kommer inn på studiekompetanse kan jeg jo bare ta et års påbygg, men vil helst slippe det.

hvilken type ingenør du tenker å bli da? :)

Lenke til kommentar

Jeg tror du blander studiespesialiserende(tidl. almenn) med generell studiekompetanse. Du er ikke nødt å gå studiespesialiserende for å få generell studiekompetanse. For å få generell studiekompetanse kan du f.eks. gå idrettslinje, musikklinje eller gå 2 år yrkesfag også 1 år påbygg. Du trenger ikke spesiell for å bli pilot eller flygeleder, men du trenger det for å bli ingeniør.

Hvis du ikke vet hva du vil bli nå, så velg videregående skole etter interesser. Også har du jo 3 år på tenke ut hva du skal bli.

Lenke til kommentar

Hei, nå har jeg tenkt litt. Og jeg tror jeg tar studiespesialisering på 1 valg, og studiespesialisering med idrett på 2 valg (Lurer litt på denne, er det vanlig allmen med idrett? Får man muligheten til realfag, hva innebærer dette med idrett? Er det mye mer gym en på vanlig studiespesialisering? Hadde vært fint med innspill fra noen som går på det:) og på 3 tar jeg nok elektro eller byggfag, så får jeg bare håpe at jeg kommer inn på 1 og 2 valg:) Og det siste spørsmålet mitt er om det er forige termins karakterer eller denne terminens karakterer som teller mest? Og er det et minimum snitt? Er det liksom mulig og ikke komme inn på noen av valgene om man ikke har høyt nok snitt?

hvilken type ingenør du tenker å bli da? :)

Kunne tenkt meg å jobbe på oljerigg:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...