Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er dette trusler?

entergana

Anbefalte innlegg

"din jævla dust, du bør ligge JÆVLI lavt i terrenget nå, hvis jeg hører et ord til fra deg din patetiske low life dust- SLITER du!!"

Denne trusselen har jeg fått fra en annen person.

Jeg oppfattet det som en trussel. Ja , jeg har vært litt bekymret etter denne episoden.

Hva mener dere?

Hva skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"din jævla dust, du bør ligge JÆVLI lavt i terrenget nå, hvis jeg hører et ord til fra deg din patetiske low life dust- SLITER du!!"

Denne trusselen har jeg fått fra en annen person.

Jeg oppfattet det som en trussel. Ja , jeg har vært litt bekymret etter denne episoden.

Hva mener dere?

Hva skal jeg gjøre?

Dette er definitivt en trussel. Hva med å snakke med læreren din, om det er på skolen det har skjedd? Eller kanskje prate med dine foreldre, eller evt. noen du stoler på?

Lenke til kommentar

5.8 Trusler

Etter straffeloven 1902 § 227 første punktum kan den som «i Ord eller Handling truer med et strafbart Foretagende» under sådanne omstendigheter at trusselen er egnet til å fremkalle alvorlig frykt.

I ditt tilfelle har vedkommende ved hjelp av ord greid å skape frykt, noe som går under denne definisjonen. Nå vet vi ingenting om hva som har skjedd, men en anmeldelse vil desverre (uten bevis) alltid bli henlagt.

Lenke til kommentar
5.8 Trusler

Etter straffeloven 1902 § 227 første punktum kan den som «i Ord eller Handling truer med et strafbart Foretagende» under sådanne omstendigheter at trusselen er egnet til å fremkalle alvorlig frykt.

I ditt tilfelle har vedkommende ved hjelp av ord greid å skape frykt, noe som går under denne definisjonen. Nå vet vi ingenting om hva som har skjedd, men en anmeldelse vil desverre (uten bevis) alltid bli henlagt.

Hei, holdt på å skrive et kjempelangt innlegg men så forsvant alt i det jeg skulle sende det. :(

anyway, ja, det handler om en pengekrangel. Og vi ble enige om at denne personen skulle ha betalt/levert pengene innen onsdag forrige uke, og da ga jeg klar beskjed at det syns jeg var dårlig gjort å bryte en avtale. Og jeg kalte denne personen for ekkel.

Så fikk jeg denne meldinga. Det er klart jeg skal få lov til å uttrykke min mening om saken og ingen skal true meg til taushet.

Da jeg leste sms meldinga, det første jeg tenkte på var "Vold". Så da kontaktet jeg politiet, og sendte en sms til denne personen og fortalte at politiet var kontaktet

Ja, jeg levde i skjul i noen dager sammen med datra mi, til jeg fikk en melding fra denne personen. Og da sa denne personen, "vet ikke om jeg skal le av deg, eller er du bare helt dum?Har ikke sent noe som ligner en trussel!

Nei, vel?? tenkte jeg...

Da tenkte jeg 3 ting om denne personen:

- Denne personen er stor i kjeften

- Denne personen ble redd

- Denne personen er tilbakestående

Jeg tenkte kun på 1 ting da jeg leste denne meldinga... SIKKERHET for meg og mine.

Så blir det opp til andre og bedømme om jeg er dum eller ei.

Jeg vurderer å anmelde denne personen, men vet ikke helt hva jeg kan gjøre.

Lenke til kommentar

Hallo ungdomsskolen! :D

Hehe, mulig. Men nå er denne personen godt over 25 år, eindomsmegler og sammen med en type som er advokat.

Lenke til kommentar

Vanker han sammen med en som er nogenlunde juridisk kompetent (les. advokat) så vet han at en eskalering bare vil føre til vondt verre. På din side derimot ville jeg bare sagt at du skal ha pengene dine og at du anmelder hvis jan prøver seg på noe.

Lenke til kommentar
Vanker han sammen med en som er nogenlunde juridisk kompetent (les. advokat) så vet han at en eskalering bare vil føre til vondt verre. På din side derimot ville jeg bare sagt at du skal ha pengene dine og at du anmelder hvis jan prøver seg på noe.

Har gjort det, pengene er betalt og jeg ba henne slutte å sende trusler, og ga klar beskjed om at hvis det skjedde igjen skulle jeg anmelde de for trusler.

Har ikke hørt noe fra fra de patetiske folka'n. Tror det skremte dritten ut av dem.

Men det har de bare godt av! Ingen skal true meg til taushet!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...