Sitronsaft Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Så lenge jeg kan huske har stereoanlegget begynt å lage lyder et par sekunder i forkant av utgående og innkommende sms'er. I går kjøpte jeg et leselys fra Norli, et slikt på batterier som man fester på boken, lite leselys. Helt tilfeldig plasserte jeg dette lyset (som har omtrent samme str. som en mobil) rett oppå mobilen. Samtidig som lyden fra stereoanlegget kom begynte det å blinke fra lyset, og jeg fikk en sms. Dette skjedde flere ganger, og det er tydelig at lyset/batteriene fanger opp disse signalene. Er slike runde flate batterier på størrelse med en 20-kroning. 2 stk. Det står "Lithium battery. CR2350 - 3C". Det har tydeligvis noe med batteriene å gjøre. Jeg lurer på, hva er det som forårsaker lyset (og også lydene fra stereoanlegget)? Og, vil det være farlig for meg på noen måte (f.eks. at batteriene sprenger) å la dette lyset ligge på mobilen og bruke den som et slags varsel?(var litt gøy nemlig). Vil det ha noe å si for batteriene ellers, kortere levetid f.eks.? Takker for svar:) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Du får kreft av det, men ellers gøy. hehe neida Har nok ingenting å si på batteriene. All speakers will make that noise when a cell phone is near it no matter what kind it is. This is because there is a metal component inside both the cell phone and the speaker and also a magnet. when the cell phone rings has to send off electric waves which allow you to hear it vibrate or ring. Those waves will "enter" or "interfere" with those in the speaker making a noise. http://answers.yahoo.com/question/index?qi...13072606AARNY9k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå