milko Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Skjermkortet må ha HDMI utgang og 3 skjermutganger, ser for meg 2xDVI og 1xdisplay port. Skal brukes med 2x20" skjermer, 1x30" med 2560x1600 oppløsning og TV. Trenger ikke ekstrem 3d ytelse da det hovedsaklig skal brukes til kontorapplikasjoner. Lenke til kommentar
Antec900 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Da er vel RADEON HD5750 er et kjempe fint kort når en ikke skal kjøre noen kjempe krevende oppgaver! Her er en link: http://www.datakjeden.no/PartDetail.aspx?q=p:2614334 Endret 30. januar 2010 av antec900 Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Pass på, dersom du skal ha ATI eyefinity løsningen, så MÅ du bruke displayporten på en av skjermene for at det skal virke. Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) kjøp deg heller et 5670 kort, men uansett om du skal kjøre eyefinity eller ikke så må den ene skjermen bruke displayport utgang, men du kan bruke et adapter, men det må være et aktivt adapter og det koster 600-1000,- å anskaffe .... Eller du kan kjøre 2stk skjermkort i PC'en om du har 2stk PCIe spor, kombinerer du eks. 2stk HD4650 (2stk DVI) og ATI Hydravision så har du en like god løsning siden det kun er 2d/kontor arbeid som skal utføres, om du ikke bryr deg om den ene skjermen bruker VGA istedenfor DVI kan du kjøpe litt billigere skjermkort, eks. et billigere HD4650 eller HD4350, men ikke kjøp lavprofil kort da de ofte har en del støy på VGA utgangen. PS. skal du koble til skjermer på begge kortene kan du ikke kjøre dem i crossfire .... Endret 31. januar 2010 av The Ghost Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det må ikke være en aktiv adapter for å få til eyefinity, men det er ikke alle passive adaptere som fungerer til eyefinity løsningen. Hvilken oppløsning kjører 20" skjermene? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det må ikke være en aktiv adapter for å få til eyefinity, men det er ikke alle passive adaptere som fungerer til eyefinity løsningen. Hvilken oppløsning kjører 20" skjermene? Dette er feil ! For 3 skjermer så må man ha et aktivt adapter, men for 1-2 skjermer trenger man ikke et aktivt adapter, dette fordi skjermkortene mangler et DVI signal hardware messig, så alle passive adaptere vil ikke fungere med 3 skjermer, det, det aktive adaptere gjør er å ta displayport signalet og legge til et DVI signal, dette gjøres hardware messig internt i adaptere, dette er også derfor adaptere trenger strømtilkobling....... Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Antar han kjører samme oppsettet som meg, 30" i midten og 2x20" pivotert på hver side. Noen som vet om eyefinity funker når skjermene ikke har samme oppløsning? et blir jo 1200x1600 + 2560x1600 + 1200x1600 som totalt vil gi et skjermområde på 4960x1600. Lenke til kommentar
milko Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Antar han kjører samme oppsettet som meg, 30" i midten og 2x20" pivotert på hver side. Noen som vet om eyefinity funker når skjermene ikke har samme oppløsning? et blir jo 1200x1600 + 2560x1600 + 1200x1600 som totalt vil gi et skjermområde på 4960x1600. stemmer, samme oppsett. leste forresten at eyefinity skal fungere på oppsett med forskjellige skjermer/oppløsninger takk for alle svar, hvordan er støynivået på HD5750? Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) stemmer, samme oppsett. leste forresten at eyefinity skal fungere på oppsett med forskjellige skjermer/oppløsninger En sannhet med modifikasjoner, man kan kun ha skjermer med lik x*y (pixel-)flate i en display group. Saa har du flere oppl0sninger saa vil de havne i forskjellige grupper. Detter naa ikke ett stort problem for skrivebordsbruk, men i spill blir det noe helt annet... Endret 2. februar 2010 av NuDimon Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Gadd ikke poste en ny tråd, så låner bare denne litt. Jeg har selv lyst på 3 skjermer. Men det vil da bli 3x 24". Kan jeg ha 'extended' desktop på alle 3? Feks at midtskjermen er hovedskjermen, så har jeg 1 skjerm på hver side av hovedskjermen, eller vil det by på problemer? Vil jeg trenge noe annet en 2xDVI + en HDMI kabel til den andre porten? Eller er det kunn til spill jeg kan ta nytte av 3 skjermer? Skal bruke 3 skjermer mest til spilling, men hadde vært kjekkt om det kunne brukes til skrivebordet også Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Extended desktop vil også fungere med 3 skjermer ja. Men 2xDVI + HDMI vil ikke virke, en av skjermene må ha Displayport. Grunnen til at kun kan bruke to HDMI/DVI porter tror jeg er at de krever et synkroniseringssingnal som går parrallelt med datastrømen, mens på displayport er det signalet en del av datastrømen. Og Ati kortene kan kun lage to stk samtidig. Derfor trenger man en aktiv konverter som skiller ut synkroniseringsingalet. Ikke helt sikker på at det sånn men mener å huske at det er omtrent sånn. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Extended desktop vil også fungere med 3 skjermer ja. Men 2xDVI + HDMI vil ikke virke, en av skjermene må ha Displayport. Grunnen til at kun kan bruke to HDMI/DVI porter tror jeg er at de krever et synkroniseringssingnal som går parrallelt med datastrømen, mens på displayport er det signalet en del av datastrømen. Og Ati kortene kan kun lage to stk samtidig. Derfor trenger man en aktiv konverter som skiller ut synkroniseringsingalet. Ikke helt sikker på at det sånn men mener å huske at det er omtrent sånn. Hm ok. har du et navn på et slik adapter? Er det det som koster 500-100kr som folk har snakket om ? Vil jeg kunne bruke 2 x DVI + HDMI til eyefinity da? (Til gaming) Eller må jeg ha adapter til dette også? takk for svar Lenke til kommentar
arnbju Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Eneste jeg har sett folk har fått til å virke er det her: http://store.apple.com/no/product/MB571Z/A?mco=MTM5NzEyOTc Det er riktignok mini-displayport og ikke vanlig displayport. Og du må ha noe tilsvarende for å kjøre 2xdvi + hdmi ja. Kun 2xDVI/HDMI + 1xDisplayport som funker uten overgang. Her ligger noe info om hvordan det er bygd opp: http://translate.google.com/translate?hl=e...late.google.com Endret 3. februar 2010 av arnbju Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Eneste jeg har sett folk har fått til å virke er det her: http://store.apple.com/no/product/MB571Z/A?mco=MTM5NzEyOTc Har h0rt snakk om at Sapphire sin adapter er den som har fungert best hittil. Lenke til kommentar
Zivole Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Det er ikke nødvendeig med en aktiv adapter. Mange passive adaptere fungerer også, men du må være sikker på at det er rett type firmware etc på adaptere ditt. Har sett noen setups med passiv DP-VGA som også fungerer. Liste over brukbare dongles Har selv 2 skjermer + en passiv adapter på vei, regner med å få det i morgen eller på mandag. Kan poste bilder da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå