Brann89 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Har kjøpt meg ein hama ledning fra data til tv. Det første eg fikk beskjed om, husker eg ikkje nå. Men det spørsmålet hadde to alternativ. Det ene alternativet brukte første gang, og nå får eg verken bilde på skjerm eller tv når eg tar i ledningen i dataen. Men den andre tv-en brukte eg det andre alternativet og der funker det fint. Probleme er at nå må eg brukte tv-en som berre er svart uansett.. Kva kan eg gjøre for å få fikset dette? Har ein Hp Pavilion dv6700, mn windows vista. Noen som vett kva probleme kan være å har noen løsninger? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Var litt vanskelig å forstå det du skrev.. Hva slags kabel er det du bruker? Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Bruker en Hama som vist på bile. Er litt usikker på kva de på endene heter:P Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Det er en VGA-kabel. Høyreklikk på skrivebordet og velg Nvidia Control Panel. Der kan du sette opp skjermene. Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Har koblet den til tv-en, og når eg sitter den andre i maskinen, så blir skjermen svart. Et problem å løse det problemer når man ikkje ser kva man drive med. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Men har du bilde på TV'en? Eller er begge skjermene svarte? Du har stilt inn på riktig inngang på TV'en? Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Har verken bilde på tv-en eller dataen... Eg har såtte den ene i tv-en på ext4 og kanalen er på ext4.. Vist det var da du mente:) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Har du en annen VGA kabel du kan prøve? Er jo en mulighet at kabelen er defekt. Ellers så kan du prøve å installere nyeste skjermkortdriver Endret 30. januar 2010 av timb Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Er nok ikkje kabelen som er probleme, kan bruke den andre tv-en i huset. Men det første som kom opp når eg koblet ledningen til tv-en og dataen, var 2 alternativ. Eg valgte forskjellig alternativ på tv-ene.. Å eg valgte det alternativet som gjør at begge skjermene blir svarte på hoved tv-en.. Tviler på det har med skjermkortet å gjøre, siden det funker på den andre tv-en:) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hva slags alternativer var det da? Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 spørsmål var om eg ville ha bilde på begge skjermene eller på tv-en. Eg valgt tv-en, men bilde vises verken på tv-en eller dataen. Men med den andre tv-en, så velgte eg alternativet begge skjermene, å da fikk eg bilde:) Lenke til kommentar
TMB Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Prøv å velge alternativet "begge skjermer" på denne TVen også da vel? Ta kabelen ut igjen, da får du vel bilde på pcen? Lenke til kommentar
Brann89 Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Probleme er at eg ikkje får opp det spørsmåle mer, så¨får ikje forandret det. Vist det ikkje er mulig å få forandret det på dataen generelt:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå