JoEy-J Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 HEI ! jeg jobber i en klesbuttikk som faren min drifter. vi har nå bestem oss for og ta bilder av alle de forskjellige broduktene vi har. har beggynt, men så ser vi at det ikke er nok lys, og at resultatet ikke er bra nok. jeg har et nikon d-60 kamera. funker FLOTT ! mwn vi sliter med lyset. har derfor vurdert softboxes.. noen som kan hjelpe meg og velge hvilke ? har sett på http://www.fotoexperten.no/komplett-sett-m...ks-625w-fastlys .. bra nok ? noen merker jeg burde se etter ? pris : max 5000 mvh Marcus Lenke til kommentar
JoEy-J Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) er helt blank på dette så trenger hjelp.. hehe ops. dobbelpost.. Endret 31. januar 2010 av JoEy-J Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 http://www.kaffebrus.com/studioset-2-x-300ws-640.html Lenke til kommentar
TGB Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 For produktfoto er det kritisk at man får produktet i fokus (rett DOF) og en nøytral bakgrunn. Godt tips er også å få rett hvitbalanse, skal klær aleine tas bilder av uten noe modell (dvs, de henger på utstillingdukker) så trenger man ikke noe fancy studioblits. Det holder med normalt lys og kamera på stativ (lang lukkertid). Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Det holder med normalt lys og kamera på stativ (lang lukkertid).Nope! Det vil gi en betydelig kvalitetsmessig bedre oppfattelse å se på bilder hvor lyset — (nesten) uansett kilde er modifisert. Å dra frem leselampene er ingen god idé om man skal høyne kvaliteten på resultatet. Forøvrig bør jo det meste som ikke skal ha et kunstnerisk preg være i både i fokus (rett DOF?! – det var en ny måte å si det på) og ha korrekt hvitbalanse. Et argument i den retning er at lyskilder laget for fotografering som regel er godt balansert, mens to pærer fra super'n kan ligge langt fra hverandre i fargetemperatur. Det du kanskje mer hentydet til er at den type belysning har tilstrekkelig effekt når motivet står i ro og det benyttes stativ, og det har du aldeles rett i. Lenke til kommentar
JoEy-J Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 okei.. ingen som har hørt om det merket jeg først linket til ? mesteparten går på utstillingsdokke. mens noe gå rpå levende modell.. er det et alternativ og også/eller kjøpe extern blits og dytte dette inn i en softbox ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå