Skolegutt93 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg lurer på hva en elektriker tjener sånn ca? etter 2 år med ansinitet eller hva det heter : ) Jeg lurer på hva en elektriker tjener sånn ca? etter 2 år med ansinitet eller hva det heter : ) jeg bor i hedmark, så jeg vet at det vil bli store forkjeller på en elektriker her og i oslo Lenke til kommentar
savage3 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Inntekt: Lønnsnivået i 2006 er ca. 280-350 000 kroner pr.år. Lønnsnivå avhengig av oppdrag og man har mulighet for å inngå en ordning med produktivitetslønn. Litt gammelt så det er sikkert mer nå! Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Med 2 års annsinitet bør man ligge over 200 kr timen. Vanlig i store byer er (iallefall Stavanger/Bergen) 200-230 kr timen avhengig av stilling og posisjon. Noe som gir ca 350.000-400.000 i året avhengig av bonuser osv. Lenke til kommentar
Skolegutt93 Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Med 2 års annsinitet bør man ligge over 200 kr timen. Vanlig i store byer er (iallefall Stavanger/Bergen) 200-230 kr timen avhengig av stilling og posisjon. Noe som gir ca 350.000-400.000 i året avhengig av bonuser osv. Oi, det var mere enn jeg hadde forventet.. I et fylke som Hedmark (Hamar, elverum osv) Vil det være "mye" mindre der? Jeg hadde håpet på en timeslønn på ca 190kr Lenke til kommentar
Sisyphus Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Vel lønnen gjenspeiler jo markedet du er i. I store byer er lønnen kanskje 20 kr høyere i timen men så koster en leilighet en million kroner mer. Jeg hørte at det på den kanten av landet er vanlig med Akkord (får betalt for hva du gjør i stedet for timen). Akkord ligger ofte over vanlig timelønn. Om det er mye er jo relativt. Håndtverkere i Norge er underbetalt når du ser hva en 20 åring uten noe erfaring kan tjene som hjelpearbeider. Snittlønnen i Norge er rundt 450.000 kr. Lenke til kommentar
Yavel Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 en elektriker jeg jobba for har lønn på 2mil i året riktig nok eier han egen forretning, er vel 5 stk som jobber som elektrikere der + 2 lærlinger. og vet at de som jobber der tjener bedre en folk i samme jobb bare i annet firma i byen, har noe med at de jobber nesten bare for rik folk. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 26. mars 2010 Del Skrevet 26. mars 2010 Vi forventer høflige spørsmål og svar i forumet. En post slettet. Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå