annemarie89 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg går 2. året på masteren i jus, og er i gang med statsforfatningsrett. På pensum står Eivind Smiths "Konstitusjonelt demokrati". Jeg syns boka er rart skrevet, har mye unødvendig vanskelige ord og med altfor liten skrift, noe som gjør den veldig tung å lese. Det jeg lurer på er om noen som har hatt statsforfatningsrett har noen andre bøker som er bedre? I pensumlista står det mange bøker som støttelitteratur, men det er vel ikke godt nok til å kunne erstatte hovedlitteraturen? Hadde en bok som Johs. Andenæs hadde skrevet på pensum i fjor, og likte hans skrivemåte og forklaring av terminologi veldig godt. Vet at han har en bok om statsforfatningsretten, og lurer på om den kan erstatte Smiths bok? Noen som har erfaringer her? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 "Statsforfatningen i Norge" (Andenæs/Fliflet) dekker ikke læringskravene, såvidt jeg husker. Boka til Smith er et "work in progress"... Lenke til kommentar
annemarie89 Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Ok, dumt Hadde ikke gjort meg noe om A/F-boka dekket pensum... Men da er det bare å fortsette på Smith-dritt-boka :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå