Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Slapp, såre øyne, blek hud

Gjest Guest_irritert_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_irritert_*

Hei. Har i lang tid hatt flere merkelige symptomer. Da jeg var omkring 14 år (er 17 nå), begynte jeg å trene styrke og jogging. Jeg gikk ra bortimot null trening til styrke og jogging 3-4 ganger i uken, og etter ca. 4 måneder ble jeg kvalm og fikk vondt i knærne. Jeg kuttet ut all treningen og fikk time hos legen senere på året, og jeg fikk påvist jern- og folsyremangel, i tillegg til at jeg antageligvis hadde jumper's knee, i tillegg til at jeg var ganske slapp. Knærne er helt bra nå, og jeg er ikke så kvalm lenger, men jeg har fortsatt en del merkelige symptomer som ikke en gang legen kan forklare.

Det er ikke så lenge siden jeg sjekket om jeg fortsatt hadde jernmangel, eller hadde mangel på andre vitaminer og mineraler, og alt så fint ut. Allikevel, har jeg veldig lenge slitt med at jeg er slapp, jeg har såre, litt røde øyne og jeg er ganske blek. I tillegg var blodsukkeret mitt ganske lavt. Jeg testet det hos legen, hvor jeg skulle ta en blodsukkermåling fastende, dvs. at jeg ikke skulle spise frokost eller drikke noe annet enn vann dagen jeg skulle måle blodsukkernivået, som viste 2,7mmol, noe som jeg har fått inntrykk av er veldig lavt. Hun som tok prøven ble overrasket over at det var så lavt, men legen sendte meg hjem og jeg har ikke hørt noe i ettertid, jeg spurte legen på et senere tidspunkt og da sa han at det ikke var noe han kunne gjøre med det, så jeg har ikke gjort noe i ettertid.

Jeg har vært til legen i forbindelse med glutenallergi, melkeallergi, tatt mange blodprøver, vært til spesialister og sjekket, blant annet gassnivået i magen, prikktester med forskjellige stoffer jeg muligens var allergiske mot, men de har ikke funnet ut noen ting.

Så nå sitter jeg her, og har lenge hatt symptomer med slapphet, såre, røde øyne og jeg er ganske blek av meg. Jeg blir for eksempel marginalt brunere om jeg drar på ferie til syden, usikker på om dette kan ha noe med de andre symptomene å gjøre. Jeg sitter en del foran PC, men jeg har allikevel ganske røde, såre øyne om jeg kutter ut PC-bruken. Jeg har et allsidig og variert kosthold med frukt og grønnsaker, så det kan umulig være kostholdet som gjør at jeg føler meg dårlig.

Jeg får også godt med søvn, og på vanlige hverdager får jeg oftest 7-8 timer med søvn, men uansett hvor lenge jeg sover blir jeg aldri uthvilt, jeg er alltid ganske sliten, og etter skoletid er jeg som regel veldig sliten og orker veldig lite, dette har heldigvis ikke hindret meg i å gjøre det godt på skolen. Jeg trener ikke til vanlig, med unntak av 2 kroppsøvingstimer som vi har på skolen hver uke. Noe som jeg synes er litt rart er at jeg som regel har mest energi rundt 20.00-tiden på hverdager, mest sannsynligvis kanskje fordi jeg da har fått noen timers pause etter å ha kommet hjem fra skolen.

Jeg har ikke peiling på hva som feiler meg. :hmm:

Av og til er jeg så sliten at jeg ikke en gang orker å spille spill på PC-en.

Noen som har noen ideer om hva det kan være? Forhåpentligvis er det noe som går over etter puberteten, men jeg har dårligere allmenntilstand enn mange andre, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg har det sånn. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...