Gjest Slettet+5132 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Har veldig lyst å kjøpe klassebil, slik som denne f.eks. Men denne er litt dyr da, ser fwd som er 1 år gamlere ligger til 169.000. Men finnes det alternativer som man har råd til som har manuellkasse? liker ikke automat, spesiellt ikke fwd da bilene blir ubrukelig på vinterstid med henger. 4x4 er jo selfølgelig flott. Obs, nå synns ikke jeg at bmw og mercedes er klassebiler, tenkte mer på jaguar, bentley, maybach... Endret 30. januar 2010 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Det nærmeste man kommer bakhjulstrekk og manuell kasse i den prisklassen utenom tyskerne blir vel Lexus IS, men det er ikke en bil jeg syns har noen som helst "klasse" over seg. Lenke til kommentar
Penny Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Obs, nå synns ikke jeg at bmw og mercedes er klassebiler, tenkte mer på jaguar, bentley, maybach... Å skifte gir for hånd er vulgært. Skal du ha Bentley med manuell må du trolig tilbake til de første årgangene av S1, som kunne fås med 4-trinns manuell. Maybach har neppe vært levert med manuell siden '45, og de koster garantert en formue. Fra Jaguar vet jeg at en del XJ40 ble levert i proletarutgave med 2.9 liter, manuell kasse og stoffseter, jeg ser også at X300 skal ha blitt levert med manuell kasse. Av X306 (R-utgave av X300) ble det produsert knappe 300 med manuell kasse, så det er en mulighet til å få både manuell kasse og et hyggelig utstyrsnivå, men jeg ville generelt vært veldig skeptisk til en femten år gammel XJR. Av de forannevnte er det trolig bare XJ40 som kan oppdrives med hengerfeste. Ikke skjønner jeg hvordan du får en Mondeo til å være klassebil om en BMW/Mercedes ikke er det, men jeg er vel bare ikke oppdatert i vår stadig skiftende verden. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Enig med Penny. En klassebil skal ha automatgir. Det er bare arbeiderklassen som skifter gir selv. Dessuten skal det ikke være tilhengerfeste på en Jaguar. Det viser en fullstendig mangel på dannelse. Hvis man skal dra tilhenger bruker man bil nr to. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Enig med Penny. En klassebil skal ha automatgir. Det er bare arbeiderklassen som skifter gir selv. Dessuten skal det ikke være tilhengerfeste på en Jaguar. Det viser en fullstendig mangel på dannelse. Hvis man skal dra tilhenger bruker man bil nr to. Jeg er jo i arbeiderklassen så da skal det vel gå ann a skifte gir selv. Er virkelig disse basert på mondeo? var rimelig sikker på at det var en oppgradert rover. Selfølgelig skal en bil ha hengerfeste, det er jo utrolig praktisk. en swedan med 2,5 lites v6 og firehjulsdrift er jo som laget for å dra henger. Ser jo nå at den jeg fant til 169.000 er jo 4x4 den også, men automat... Fandens automastkasser! Men utrolig fine biler! For en stund siden vurderte jeg en 70 talls xj6 men slo disse fra meg da dem er vanskelig å få med venstrestyring Lenke til kommentar
Penny Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Er virkelig disse basert på mondeo? var rimelig sikker på at det var en oppgradert rover. Selfølgelig skal en bil ha hengerfeste, det er jo utrolig praktisk. Det er Mondeo ja, overhode ikke noe slektskap til Rover. Rover 600/800 er basert på Honda Accord/Legend, 75 er et mer selvstendig arbeid fra tiden under BMW. Rover og Jaguar skilte lag midt på 80-tallet, så alt utviklet etter det har i liten grad slektskap, og selv under det ulykkelige samlivet som BL hadde de to prestisjemerkene veldig liten interesse av å samarbeide om noe som helst. Hengere trekker man med Range Roveren man har i tillegg, det er virkelig ikke mer komplisert enn det. Hvis du absolutt må ha et elektrisk anlegg som ikke er bananas 24/7 kan Range Rover byttes ut med Audi allroad. Her er en XJ40 med hengerfeste, dog også automat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå