Dux ducis Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Nå har jeg konfirmert meg, derfor bygger jeg ny pc. midlertidig oppsett: AMD xp2500+ (overklokkes) ASUS A7N8X Deluxe/GD hovedkort, nforce2, 5.1 lyd, firewire og Dual LAN Sapphire Radeon 9600 pro ( overklokkes litt, kanskje til 9700pro ytelse? Chieftec Dragon Medium Tower m/dør Sort - Kabinett m/360W DX-01B-D-U m/USB/FW Compaq EVO S9500 TCO 99 carbon/sølv ( 19" CRT) TwinMOS pc3200 ddr 512mb m/windbond Logitec mini mouse optical Enermax silent fan 80x80x25mm Creative inspire 5.1 5100 Det jeg lurer på er: Er dette et bra overklokkeroppsett? Hvilken vifte skal jeg han til CPU-en? Passer de kabinettviftene i toweret? Er Radeon 9600 et godt valg? Skal jeg ta 9700 eller 9500? Si ifra om det er noe jeg burde bytte på? Lenke til kommentar
alexio Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 selve oppsettet er vel ok, radeons kort er vel heller ikke de kortene som er mest overklokkingsvennlig (finnes det virkelig noen?) kommer til bunn og grunn an på kjøleren og kabinetttemp. Jeg foreslår at du bytter ut hovedkortet med abit nf7-s v 2.0.. Har hørt rykter om at asus trenger mye hjelp for å komme seg over 200 MHz- barrieren.. Dette skal derimot gå relativt knirkefritt med abit.. Hvis du vil betale litt mer kjøper du Corsairs TwinX 512 (2x 256). Det er to brikker som er testet sammen med kjøling... Lykke til.. MVH alexio Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 ok, har du noen andre kort i tankene? Gf4 serien er ikke aktuelt heller, vil helst ha dx9 støtte. Antar jeg kan kjøpe ett radeon 9700 pro og da.. Er det noen som vet ca hvor mye xp2500+ kan presses med god luftkjøl? Edit: Club radeon 9500 pro kunne overklokkes fra 275/540 til 320/600 ifølge PCpro bladet. Lenke til kommentar
alexio Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 prøv deg på radeon 9700 du.. jeg er ikke kjent med kortets overklokkingegenskaper.. fint at amd endelig har kommet seg på bena igjen etter det lille besøket på havets bunn.. Har sett hauger av signaturer her på forumet om folk som har overklokka den til xp3200+, det er jo ikke dårlig.. de bruker vel silent breeze av noe slag.. Har tenkt å kjøpe meg det samme (har bestilt abit nf7-s og 512 twinmos m/winbond), men komplett er så fankerns treige for tida.. --alexio Lenke til kommentar
En som er litt lei Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Eg kan klokka XP2500+ til 2800+ med den boxed vifta og uten kabinett vifter og tempen ligge på rundt 55 da Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Vifta burde ikke hett "silent fan" til tross for hastighetsregulering. Har ei slik som går på minimum hastighet på cpu, og den avgir en irriterende knurring. Lyden forsvinner først når du regulerer opp farta slik at den blir overdøvet av sus... Stor skuffelse for min del. I allefall må du ta av grillen som medfølger, den øker støyen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå