Gå til innhold

Tips til noe kult å ha på siden? (Dreamweaver)

Anbefalte innlegg

Driver og lager ei nettside med Dreamweaver, er rimelig fersk så vet ikke helt hvor jeg har alt enda. Noen som vet om noe scripts/effekter eller bare noe som fresher opp siden litt?

Noen som vet hvordan jeg ordner lyd på rollover-bilder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

No skal eg ikkje komme med nokon moralpreken, men det kan vere ein god idé å lese litt rundt, og sjå på andre nettstader. Script og effekter er ikkje alltid det viktigste, ein god layout har mykje meir å sei.

Du kan jo t.d sjå på Webcreme eller Templatemonster.

Lyd og musikk som vart ufrivillig avspilt er dessverre absolutt ikkje å foretrekke, men er nok absolutt mogleg. Personleg vil eg tru at det er lettest å gjere med flash. Men somsagt er det veldig plagsomt tykkjer eg, og då klikker eg meg ofte vekk. Berre ein tanke. Ikkje mange stader som nytter bakgrunnsmusikk t.d.

Lenke til kommentar

Takk for tips.

Dette er en skoleoppgave, og vil bare vise læreren alt jeg kan få til, om musikken/lyd på buttons er irriterende får bare være.

Legger til at jeg må utarbeide en egen mal selv. Alt fra scratch med andre ord.

Endret av Sattern
Lenke til kommentar

Akkurat ja, då beklager eg for min lille moralpreken!

Tenkte berre desse sidene som inspirasjon då. Finne eit fargekart kanskje, om ikkje mindre. Det er då lov. Men uansett.

Du kan ikkje noko HTML eller CSS, eller kanskje Javascript? Du skal berre nytte Dreamweaver som program å lage ting med, eller? Kva nivå snakker me no, videregåande? Eg kan hjelpe deg mykje i kodar, men Dreamweaver er det lenge siden eg har brukt.. Beklager om mine svar ikkje er så konstruktive.

Redigert: Det gjekk litt fort i svingane der ja. Meinte selvfølgeleg Javascript.

Endret av steffenz
Lenke til kommentar

Vg2, aldri vært borti CSS, Java eller HTML før. Det jeg egentlig er ute etter er foreksempel foto-galleri der man kan bla frem og tilbake blant bilder og sånne ting. Design og slikt ordner jeg selv.

Bruker bare Dreamweaver ja

Endret av Sattern
Lenke til kommentar
Det jeg egentlig er ute etter er foreksempel foto-galleri der man kan bla frem og tilbake blant bilder og sånne ting.
Det finnes mange gratis fotogallerier for websider du kan laste ned og bruke på nettsiden din, men isåfall blir det ikke du som har laget det, du har bare lastet det ned. Med tanke på at du skrev "og vil bare vise læreren alt jeg kan få til" blir det litt juks å ta på deg æren for å ha laget fotogalleriet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...