black_sheep Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Var en tur i Sverige i dag, og da jeg skulle snu nesa hjem mot Norge merket jeg at bilen lugget i 2. gir. Og videre hjemover hele turen lugget det når jeg skiftet til et nytt gir og bilen måtte "dra" litt tungt. (Minner meg litt om da jeg trimma mopeden og den ikke fikk nok bensin) Lyser ingen varsellamper eller noe. Forslag? Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Kondens? Hvorfor kom det da først etter jeg hadde kjørt to timer? Slenge i en dæsj kondesfjerner evnt da? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Prøv å forklar litt mer. Fylte du i sverige, så skjedde det? har du bensinmotor? hvor gammel er bilen? Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Prøv å forklar litt mer. Fylte du i sverige, så skjedde det? har du bensinmotor? hvor gammel er bilen? All right.. Det er en a4 1.8tq 2005 modell b7. Kjørte fra Oslo til Strømstad i ett strekk, jevn fart på 120 ca. Gjorde meg ferdig i Strømstad, og da jeg hadde kjørt rundt 100 meter i 2. gir ga jeg litt gass ut på hovedveien, da merket jeg "rykkingen" jeg nevnte. Girstanga rister, pedalen, og kjenner bilen fusker. Uansett gir. Det var som sagt da jeg hadde skiftet gir, og ga gass dette kom. Altså da bilen får det litt tyngre å dra enn fra forrige gir. Ved jevnt gasspådrag og cruisekjøring på motorveien kom det ikke. Virker som det kommer når den må jobbe litt..når den trenger mer bensin? Ikke vet jeg edit: fylte på shell hjemme Endret 30. januar 2010 av black_sheep Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Tja.. Kan jo ikke diagnotisere noe uten å ha kjent på bilen, men skal prøve gi deg noen råd om hva det kan være. -Sjekk motorfeste, det kan ha blitt dårlig. -Sjekk bensininsprøytningen, om gummifeste sitter ordentlig på -Falsk luft Om du har drevet mye med moped, kan du jo kjenne igjen slike type problemer på bilen og. Ikke nok bensin til moppa da du trimma den? Håper virkelig du husket å skifte til større dyse da.. Endret 31. januar 2010 av bluechamp Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Høres ut som det kan være en slange som har hoppet av på innsuget og lager falskluft. Jeg vet ikke hvordan oppsettet ser ut på en Audi, men på Saab med turbo kan dette skje når man trør ned gassen og lager trykk i innsuget. Gå over slangene og sett eventuelle løse slanger på plass. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Tja.. Kan jo ikke diagnotisere noe uten å ha kjent på bilen, men skal prøve gi deg noen råd om hva det kan være. -Sjekk motorfeste, det kan ha blitt dårlig. -Sjekk bensininsprøytningen, om gummifeste sitter ordentlig på -Kan ha kommet dritt i forgassern evt fryst noe der pga kulde. -Falsk luft. Om du har drevet mye med moped, kan du jo kjenne igjen slike type problemer på bilen og. Ikke nok bensin til moppa da du trimma den? Håper virkelig du husket å skifte til større dyse da.. Forgasser? Du kødder nå? Lenke til kommentar
Fire^^ Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 -Kan ha kommet dritt i forgassern evt fryst noe der pga kulde.-Falsk luft. Om du har drevet mye med moped, kan du jo kjenne igjen slike type problemer på bilen og. Ikke nok bensin til moppa da du trimma den? Håper virkelig du husket å skifte til større dyse da.. De var dagens :!: Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Da tar jeg meg en titt i motorrommet i morgen Endret 31. januar 2010 av black_sheep Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 Fant du ut noe? Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 Fant du ut noe? (Vært bortreist) Bilen er fiksa, det var coilen. Drøye tusenlappen. Fikk meg et sjokk da det viste seg at også begge styringsenhetene til xenonlampene måtte byttes - 14000!! + oljeservice.. så det var en bedriten dag! Takk for hjelpen folks. Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Er det originale xenonlykter? Lenke til kommentar
Virion Skrevet 18. februar 2010 Del Skrevet 18. februar 2010 (endret) -Kan ha kommet dritt i forgassern evt fryst noe der pga kulde.-Falsk luft. Om du har drevet mye med moped, kan du jo kjenne igjen slike type problemer på bilen og. Ikke nok bensin til moppa da du trimma den? Håper virkelig du husket å skifte til større dyse da.. De var dagens :!: Hehe forgasser ja. Gode utsagn fra mopedfrans her. Og til han som foreslo kondens... Nei nei og atter nei. Kondens i moderne biler er så og si ikke eksisterende. Lukket drivstoffsystem og bensintank laget i plast/kompositt vil ikke ha problemer med dette. Kondensfjerner skal ikke helles på "nye" biler. Evt. biler med injection, dvs. biler fra etter 80 tallet. Isopropanol tørker ut pakninger og bensinslanger, og moderne motorer er generelt lite glad i dette luriumsproduktet. Kondens var problem når man brukte forgassere og bensintankene var laget i metall. Endret 18. februar 2010 av Virion Lenke til kommentar
black_sheep Skrevet 20. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2010 Er det originale xenonlykter? Mhm. Tenkte på garanti? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå