Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Selvbygd pc[ikke noe liv]!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, først kan du sjekke alle ledninger at dei er tilkoblet, Med ingen liv, lyser lampen på hovudkortet? Har du koblet til strømmen på hovudkortet?

Første gang jeg bygger pc, men det er ikke noe liv i det hele tatt.Ingen lys eller lyd. Det er vel kanskje fordi jeg har kobla noe feil ? :hmm:

Lenke til kommentar

Skal hjelpe deg litt her. Her er manualen til hovudkortet, du fekk akkurat den samme med hovudkortet.

På side 7 har du GA-790XTA-UD4 Motherboard Layout.

Har du koblet til ledningen for ATX (Høgre siden av hovudkortet) og koblet til ledningen ATX_12V på venstre siden av hovudkortet.

På side 27 i manualen F_PANEL (Front Panel Header)

Har du koblet til ledningen sån som beskrevet? Veldig viktig med speakers siden den vill hjelpe oss med feil melding vist me får liv i hovudkortet

Lenke til kommentar
Skal hjelpe deg litt her. Her er manualen til hovudkortet, du fekk akkurat den samme med hovudkortet.

Har du koblet til ledningen for ATX (Høgre siden av hovudkortet) og koblet til ledningen ATX_12V på venstre siden av hovudkortet.

Har du koblet til ledningen sån som beskrevet? Veldig viktig med speakers siden den vill hjelpe oss med feil melding vist me får liv i hovudkortet

Jeg har koblet til 3 kabler der....

Reset switch

Pwr Switch

HDD Led

Lenke til kommentar

Ok, har du sjekket ATX kabelen?

Foresten bak på PSU (Strømforsyningen) har du ein switch, står den på I?

Skulle tru hovudkortet eller PSU var død, men veldig vanskeleg og si. Det var ingen lyd fra pc-en når du trykket på "power button" første gangen (knitring eller noko)

Lenke til kommentar

Er avstandbrikker mellom hovedkort og kabinett montert på riktige steder?

Du sier også at:

Reset switch

Pwr Switch

HDD Led

som svar på spørsmålet om du har koblet ATX-kabler og F_panel. Hvordan var det med ATX-kabler?

Lenke til kommentar
Er avstandbrikker mellom hovedkort og kabinett montert på riktige steder?

Du sier også at:

Reset switch

Pwr Switch

HDD Led

som svar på spørsmålet om du har koblet ATX-kabler og F_panel. Hvordan var det med ATX-kabler?

skal skjekke og svare på spørsmålene dine, men hvordan vet jeg at det ikke er feil med Strømforsyningen?

Lenke til kommentar

Jeg har kobla til kabler. der hvor det er markert med rødt.

Noe som mangler?

Hovedkort.bmp

Endret av xXRealGamerXx
Lenke til kommentar

koble de til på sys fan, kan bare se 2 stk tilkoblinger der, så skal du ha alle 4 trenger du nok en adapter eller en viftekontroller er jeg redd for

du kan også koble til en og en for å se om det er viftene eller hk som det er problemer med

Endret av zhanzet
Lenke til kommentar

I Antec Nine Hundred skal viftene kobles direkte til strømforsyningen med vanlige 4-pin kontakter ;) Problemet er sannsynligvis at du kobler viftene på hovedkortet slik at de "stjeler" strøm fra det, og det får dermed ikke nok selv.

Bellduck

PS: Ikke skyt meg om jeg har forstått feil.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...