Lexiboij Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hei, jeg har lyst på radiostyrt fly ettersom at jeg kun har hatt et som ikke fungerte. Så jeg er på nybegynner stadiet og trenger hjelp til å finne et robust fly som er enkelt å manøvrere. Robust Lettmanøvrert Billig Ikke byggesett Helst ikke nødvendig å kastes i lufta Grunnen til at jeg ikke vil ha et byggesett er forklart i første linje. Har sett litt på denne: https://prisguiden.no/produkt/86536 Om denne er feilpostet/strider mot retningslinjene beklager jeg det, og håper den blir flyttet/stengt Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 flyet du har valgt der er en 2 kanalers fly.. den er et greit sted å starte. det var faktisk nettopp det samme flyet jeg begynte med for 2 år siden.. den er ikke rask, og den kan ikke rulle, og knapt loope om du kaster i motvind.. for denne må kastes... men den tåler ekstremt mye, og gir en grei indikasjon på hvordan ting oppfører seg i lufta.. etter jeg hadde sittet et par mnd med denne, kjøpte jeg et kyosho minium 3 kanalers fly. denne kan ta av fra bakke, lande, og loope, samt at den bare veier 18g, så den tåler en del.. koster dog 1000kr men er verdt det.. etter denne var mestret med både landing og slikt, kjøpte jeg kysoho minium 4 kanalers (1500kr).. da har jeg alle kontrollene som RC fly har, og jeg kan da også rulle i lufta.. denne var litt vrien i starten, men har nå også mestret den bra, så blir nok noe større saker til sommeren Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Skal nok klare å overleve litt kasting ettersom at jeg har hørt at en landing skal være vanskelig i starten. Jeg takker meget for hjelpen du nå har gitt meg. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 ja landing er ikke lett.. knakk vel en 5-6 propeller på mitt minium før jeg fikk det til.. med den du var linket til kan du prøve å få den til å lande pent på gress, så den sklir litt bortover.. det er god trening Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Hmm, de gjør det ikke enkelt. Prisguiden linker til en helt annen modell. Fant samme modell på netOnNet til 200. Undrer litt på hvorfor de har linket til feil modell først. Lenke til kommentar
mwigg3 Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 hei. http://www.hobbymix.no/mix/produkt.asp?h=s...%2040%20TRAINER Dette var det første flyet jeg kjøpte. Er vel rundt 10 år siden! men bruker det noen ganger enda også enda jeg har gått over til litt mer "proffe" fly. Elsker dette flyet grunnet at det er veldig stødig og finner ikke på noe tull i lufta. Tar faktisk endel triks med det også som loop og hammerhead Roll bør du nokk ikke prøve med det grunnet vingeprofilen, men det er vel egentlig ikke så viktig etter som det er en trainer. Altså et perfekt fly for nybegynnere. Anbefales på det varmeste! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå