Dellabernt Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Jeg kjøpte et xfx radeon hd 5750 512mb kort og jeg ble dypt skuffa, mest pga catalyst og at ati ikke klarer å levere et produkt som fungerer out of the box. Er så mye å forklare så dropper det. Uansett, jeg skal ha et nytt kort og jeg vilha nvidia fordi jeg har gode erfaringer med det. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485790 Får man igjen for penga på det kortet der ? Duger det? Jeg er så usikker takker for alle svar : ) Endret 30. januar 2010 av Dellabernt Lenke til kommentar
Dellabernt Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg kjøpte et xfx radeon hd 5750 512mb kort og jeg ble dypt skuffa, mest pga catalyst og at ati ikke klarer å levere et produkt som fungerer out of the box. Er så mye å forklare så dropper det. Uansett, jeg skal ha et nytt kort og jeg vilha nvidia fordi jeg har gode erfaringer med det. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=485790 Får man igjen for penga på det kortet der ? Duger det? Jeg er så usikker Noen som aner? Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Kortet er vell bra nok det, men det mangler DirectX 11, noe som trekker endel ned. Ville vel egentlig rådet deg til å gi ATI en sjans til, men nå vet jeg ikke hva du har erfart der. Lenke til kommentar
dem0 Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg vil gitt ATI en sjanse til å kjøpt 5850, koster bare 100-200kr mer, så får du directx 11 også. Lenke til kommentar
007CD Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Råeste du noensinne kommer til å få kjøpt før Mars / April er GTS 250 fra Nvidia. Alt annet har Nvidia avsluttet produksjon på så derfor er de ikke på lager. Endret 31. januar 2010 av 007CD Lenke til kommentar
Dellabernt Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Kan det stemme ? GTS 250 kortet koster en drøy tusenlapp.. nå har ikke jeg sammenligna gts250 og gtx 275 kortet, men jeg bare innbiller meg at gtx kortet er way bedre ?! Lenke til kommentar
007CD Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Nei, GTS 250 er en god del dårligere enn GTX'n ja. Men som sagt, Nvidia kutter tapene sine og er i full retrett med denne generasjonen. Årsaken er at GT 200 kortene er svindyre å produsere grunnet at de bruker gigantiske chips mens ATi bruker små og raskere chips på sine topp serier. Resultatet er da at de velger å avslutte produksjonen da de ikke kan konkurrere med ATi på pris uten å selge med store tap. Så den dag idag er det ingen grunn til å ikke handle ATi kort, ATi har tatt alle markedsegmentene og Nvidia kommer ikke med noe nytt før i Mars, muligens April. Lenke til kommentar
NuDimon Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 HD 5750 512MB var naa ikke ett godt kj0p uansett om du ville ha noe som yter godt til annet enn film og eldre spill. GTX 275 er vel ett ok kj0p, men slenger du paa noen hundrelapper til saa faar du ett HD 5850 som yter enda bedre og som har DirectX 11. Min anbefaling er aa vente til vaaren naar nVidia (forhaapentligvis) lanserer nye kort basert paa Fermi-arkitekturen sin. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 Som sagt, om du absolutt må ha nVidia må du vente til våren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå