agito Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Sitter med et mobilt bredbånds modem fra tele2. Jeg kobler modemet til en PC som kjører Windows 7, installerer programmet og driverne som følger med modemet. Når jeg da starter programmet og vil koble til internet får jeg feilmeldingen "Device Not Found". Etter å ha søkt litt på internet har jeg ikke funnet noe som helst. Noen som vet hvem produsenten av 3G modemet er og hvilken modell det er? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Tror det er samme som Netcom brukte, produsenten er Huawei. Er du sikker på at det får nok strøm? Det fulgte vel med dobbel USB kontakt hvor den ene ledningen bare ga strøm for det var ikke alle PC'er som kunne levere nok på bare en utgang. Lenke til kommentar
agito Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Etter å ha lest litt mer ser jeg at jeg ikke har et Huawei E220 modem. Det modemet jeg har et mer avlangt og uten en ekstra USB kontakt. Modemet har fungert fint med en XP maskin over en lengre periode, men ikke brukt det på noen måneder nå. Trengers jeg å oppgradere firmwaren på den da, og i så fall, hvilken modeller er det? Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Det jeg tenkte på med kabelen er at den har 2 USB plugger til PC'en og en USB hunplugg på modem siden. Jeg hadde det problemet du har om jeg ikke brukte en slik kabel. Modemet du har kan være et fra Option. Lenke til kommentar
agito Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Tror det er et Huawei EC169 modem. Tror bare at firmwaren ikke fungerer med W7, må vel ta å ringe opp Tele2. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Du kan finne ut hvilket modem det er ved å laste ned dette: http://www.dc-unlocker.com/downloads/get/RPwxoNHC. Det er nesten umulig å finne bilder av Huawei på nettet for de er merket med alt annet fra Netcom til 3G ol. Endret 30. januar 2010 av Ned Flanders Lenke til kommentar
WiSLE Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 win7 er ikke native støttet av disse usb stickene... Vet at telenorMBB kunder går inn på mbprog.org du får se der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå