Gå til innhold

Har jeg en god sak (parkeringsbot)?

Bruno Mars

Anbefalte innlegg

Fikk en forbanna parkeringsbot her på tirsdag, når jeg var på kino. Parkerte utenfor kinoen og det var første gang jeg var på den nye kinoen her i Larvik (Bølgen). Når jeg, eller rettere sagt vi, kom ut så vi alle til vår store forskrekkelse at det var en liten lapp på alle rutene - parkeringsbot. Vi som var på kinoen den kvelden hadde alle fått hver vår parkeringsbot. Så de må jo ha tjent inn må ha tjent inn mellom 5000 og 20000,- den kvelden det parkeringsselskapet, hver bot på 500,-. Vi hadde ikke sett noe tegn til parkeringsautomat eller parkering forbudt skilter. Så nå på fredag tok jeg turen bort igjen for å se etter skilt, mens det fortsatt var lys. Det jeg fant var to veldig høye "all stans forbudt" skilter inn til den plassen som vi alle parkerte på. To skilter som sagt var veldig høye i forhold til hva som er normalt, som var sorte med hvit skrift, ikke belyst og snø på som gjorde det ekstra vanskelig å se.

Og når mellom 10 og 20 biler, iallefall, ikke greide å se de skiltene da må det jo være noe galt?

I avisa idag så sto det et leserinnlegg om dette.

Torsdag kveld var vi fem stykker for å se på Avatar i bølgen kino. ... Ventilasjonsannlegget funket dårlig ... og som ikke det var nok, da vi kom ut var det 500,- i parkeringsbot. Vi hadde ikke sett noe skilt og ikke kunne vi finne det heller. Det var vel 10-15 stykker som fikk bot, fra Tønsberg trafikkselskap. Hca har de i Larvik å gjøre? Nei det blir nok hjertnes videre.

Hjertnes er altså kinoen i tønsberg, om noen lurte.

Så jeg lurer jeg, skal jeg virkelig betale for dette? De har altså tatt bøter fra 40-60 biler ca på to kvelder fra samme sted. Og det skulle ikke akkurat forbause meg om at dette har skjedd flere ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom skiltene står der, vil jeg tro at du i utg. pkt. har en dårlig sak.

Dersom skiltene var tildekket med snø vil dette være grunnlag for å slippe å betale boten. Jeg vil ikke tro at "det var mørkt" er tilstrekkelig grunnlag for å ikke se skiltene. Det er heller ikke nok at det allerede stod andre biler der.

Lykke til med klagen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...