Gå til innhold

ElPrice & Hoover Grepa


Eugene

Anbefalte innlegg

Kjøpt en ny komfyr i oktober 2009 på elprice.no Levert hjem os meg innen avtalte tid... levert med bøyet glass på døren varme slippet ut og mat blir bare en del stekt...

Da byttet dem, greit nok.... Men dem byttet mot en ny som hadde kun to av fire plater fungerende og grill som virket ikke...

Kundeservice var vannskelig å snakke med og treffer, men jeg endelig klarte det og dem sa etter å ha snakket med leverandøren (HOOVER-GREPA) det var "en kjent feil, men hadde ikke flere hoved kort"

 

Da hadde jeg en helt ny induksjon komfyr som ikke virket... De lovde meg å bytte i uke 45 (tre uker senere) -

Etter masse klaging og ubesvarte e-post til alle tre adresser jeg hadde hos Elprice, kundeservice@, epost og mange til henne som hadde lovde meg en nytt, Toril X måtte jeg bruk nesten en time på telfonen til dem - midt i januar 2010 - hele 3 måneder etter jeg kjøpte ny komfyr og hadde ikke mottatt en som fungerer riktig. Ringte litt etter kl 09, når telefoner hos dem åpnet, men uansett måtte jeg sitte på vente i over 40 minutter.

Da lovde dem igjen å ordne opp og ringer tilbake... Dem ringte ikke tilbake Igjen...

 

Klaget ikke bare til ELprice, klaget også til HooverGrepa og sin service leverandøren SERVICECHEFEN.no, men fikk bare utrolig frekk e-post tilbake fra dem.

 

 

Eneste grunn jeg hadde tatt kontakt på telefonen var p.g.a. forbrukerrådet vil at jeg gjøre det, e-post alene var ikke alt jeg kunne gjør for å ordne dette!! Som det er min ansvar for Elprice sin kundeservice å svarer på e-post og leverer varen som kunder hadde betalt for på forskudd.

 

Etter par dager sener etter masse mailing fra meg fikk jeg endelig svaret fra Toril X, jeg kommer til åå få en nye, ikke en bedre - hun svarte ikke på mine krav etter en andre merke som vil fungerer.

 

Da på avtalte dag vente jeg hjemme... ingen leveranse. Da klaget jeg IGJEN. Toril X hos Elprice kundeservice sa dem måtte endre leveringsdato... UTEN å informerer meg!!! Utrolig dårlig gjørt.

 

MEN, fikk ny dato og vente hjem igjen og IGJEN var det ingen leveranse... da klaget jeg igjen og denne gangen var det ingen forklaring. bli lovde av Toril X at jeg får det neste dag før kl. 12, men jeg hadde endret avtale å hente noe et annet sted og kunne ikke, men kone tatt dagen fri fra jobben for å hente det sånn at jeg kunne venter hjem, det kommet ikke før kl 12, budbilsjåføren ringte og sa han klarer ikke før kl. 12, men ikke noe mer... Da tatt jeg kontakt med ELprice igjen og dem sa det kommer ikke i dag eller...

 

Nå var det nok, jeg sa til dem å plukk ut en komfyr hos butikken i Strømmen så kommer jeg selv å henter, men dem hadde ikke det dr*tt jeg kjøpte så sa dem jeg jeg kunne får en bedre modell, (kostet like mye som jeg hadde faktisk betalte for nesten fire måneder siden. Dem levert på kvelden og det var det samme merke som før, Hoover Grepa...

 

Måtte desværre klage igjen p.g.a. det nye bråker hele tiden og det er sikkert bare tid før det slutter å fungerer og.

 

Svaret angående denne klage fra Toril X hos Elprice sin kundeservice var at jeg kjøper ett annet som koster dobbel så mye...

 

Beklager dårlig norsk, er Irsk og har ikke vært på skole her for å lærer Norsk, men har noen noe råd til meg?

 

Komfyret bråker, det er ikke noe jeg er intressert i, etter så lang tid jeg tror det minste ElPrice.no kan gjøre er plukker ut beste dem har på lokal butikk og leverer det til meg, men svaret er kjøp en som koster dobbelt!!

 

Ikke noe snakk fra dem ang. alle dager jeg måtte sitter hjem og venter på noe som kommet ikke, ikke noe plast på såret...

 

Dere som ikke har råd har nå mine erfærring hos Elprice... Bestemmer selv hvis dette er hvordan du vil bli behandlet når det gjelder kjøp av noe...

 

En siste ting, dem hadde min komfyret som jeg hadde ikke fått til redusertpris i romjulen salg, hadde sagt til dem, jeg hadde allerede betalt men fått ikke en som fungerte, hvofor får jeg ikke penger tilbake sånn at minste jeg betale ikke MER enn salgspris, som jeg trodde var rettferdig nok p.g.a. dem hadde ikke levert en til meg som fungerte, Toril X hos Elpric nektat å svarer på dette...

 

--

 

Identifisering av enkeltindivid fjernet. Etternavnet er erstattet med "X"

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye trist lesing her. Ingen tvil om at dette har vært en kjedelig opplevelse. Men usikker på hvor ille Elprice har vært.

 

Elprice har gjort littegranne isåfall (de byttet "raskt" første gangen, og du fikk en dyrere komfyr neste gang.) Tiden i mellom var naturligvis ikke god, og normalt ville man bare hevet eller tilbydd noe annet.

 

At Elprice faktisk nektet å dekke mellomlegget når komfyren ble avertert senere, er trist og direkte dårlig service.

Men du har ikke krav på få en redusert pris fordi produktet senere blir avertert, selv om du ikke har fått det opprinnelige produktet (en pris ble avtalt.) Men du kunne hevet kjøpet pga lang tid og da kjøpt den om igjen selvfølgelig så det blir bare latterlig. Uansett fikk du jo en dyrere komfyr til slutt.

 

Har virkelig ikke Elprice, i tiden mellom de to siste byttene (tre måneder) ikke tilbydd deg heving eller et annet produkt (til samme pris, eller med avslag tilsvarende prisen du har gitt?)

 

Tilbydde de deg i det minste en lånekomfyr, når de skjønte at du måtte vente så lenge?

 

Hvorfor ikke bare kreve heving og bli ferdig med dem? (Virker litt på meg som at du ønsket å få en Grepa komfyr pga prisen, merke, design etc, og da ønsket å vente på service framfor å heve kjøpet andre gangen, for deretter å kreve en dyrere komfyr til slutt, noe de godtok (men den ble det høy lyd på) nå har de sannsynligvis mistet deg som kunde uansett, og ønsker ikke å gi deg en komfyr som koster dobbelt så mye, noe du heller ikke har krav på.)

 

Hvor ille Elprice her har vært, er helt avhengig av hvordan de har informert deg i de tre månedene du har måttet vente, og om du ble tilbydd lånekomfyr eller heving. Kort sagt dersom du ble tilbydd heving i løpet av perioden så har du jo selv valgt å vente så lenge?

 

Har Elprice nektet heving så er alt urimelig naturligvis, men jeg har vanskelig for å tro det. At de nekter å gi en dyrere komfyr og tilbyr heving, en dyrere komfyr mot et mellomlegg eller å vente på service, er derimot ikke galt.

 

Ville selv hevet kjøpet og glemt Elprice for en stund, isåfall til neste avertering ramler ned i postkassa.

 

Forøvrig kjøper du i butikk kan du snakke direkte med selgere, som stort sett "bryr seg om deg" og ønsker å hjelpe deg (om ikke for noe annet for å bli raskt ferdig med saken og få deg ut.) Å sende mailer fram og tilbake, vente dager på svar er rimelig kjedelig.

 

Alle direkte utgifter du har hatt med alle disse byttene, kan du få dekket, men det må føres opp skikkelig og dokumenteres, da avhjelp skal skje uten kostnad (og ulempe) for kunden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...