Calvinator Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Sponsorer Innledning Da jeg skulle påbegynne et prosjekt jeg planla tilbake i 2006-2007 så fant jeg ut at kabinettet jeg skulle bruke var for lengst ute av produksjon. Så derfor tok jeg meg turen innom litt tyske sider og da var det meste bestilt. Mye er også motatt. KOMMENTARTRÅD Litt info om prosjektet. [Mottatt] Hovedkort: DFI LANparty DK P55-T3eH9 [Mottatt] Harddisker: 4 x WD Raptor 80Gb og 1 x WD 750Gb [Mottatt] PSU: 800 Watt Modulær. Husker ikke merket i farten. [Mottatt] Skjermkort: Asus 5770 Voltagetweak [Mottatt] Vannkjøling: EK Supreme LT, 3x120mm Radiator, 750 pumpe i reservoar, EK 5770 White Acetal, svarte koblinger, 3 meter med rød uv-slange, 5 stykk Enermax Appolish vifter 120mm, 2 stykk aerocool 140mm vifter. [Mottatt] Kabinett: Lian Li Full-Tower [Vurderes] Blu-ray drev. TO DO LIST 1. Skaffe deler 2. Montere skjerm. 3. Lage sidevindu. 4. Feste radiator i toppen. 5. Montere eksosrør i sidedøren og deretter plexi 6. Lage rammer til alle stedene jeg har kuttet. Dette blir gjort i 0,6mm stål. 7. Profit. 8. Lage Jet-Intakes 9. Prøvemontere alt sammen. 10. Lakkere. Jeg har planer om å kutte litt i kabinettet også, selv om det er fyfy med slike fine kabinetter. I front skal det kuttes og settes inn 2 "Jet-intakes", derav de to aerocool viftene. Jeg har også kjøpt tupper til disse. I topp er jeg litt usikker på utfallet enda. Har fått et knalltilbud på plexi så skal ikke se bort fra at det dukker opp et vindu her. Hovedesignet blir preget av at radiatoren skal stå vertikalt og liggende i bunnen av kabinettet. Rør skal da gå inn fra den ene siden (Baksiden av hovedkort, altså høyresiden sett forfra.) og ut på andre siden. Planen er å ha rette rør inn til radiatoren fra høyresiden slik at man ser viftene som sitter montert på radiatoren. På venstresiden skal rørene få en slags bøy bakover. Hvis jeg får til en gog løsning skal også rørene stikke ut av kabinettet. Det blir da også et sidevindu i plexi. Alle steder jeg kutter i kabinettet vil få en metallramme over i XXXXXX-farge slik at man ikke ser den forferdelige dremeljobben jeg gjør da jeg skjelver en del. Endret 27. mars 2010 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) UPDATE #1 Nå er prosjektet ordentlig igang med den første updaten. Jeg har fått tak i 2x1 meter med pleksiglass og 4. stykk raptordisker på 80Gb. Disse skal settes i RAID 0. Da mangler jeg kun litt metallplater for å få startet ordentlig. Kabinett sendes en av de nærmeste dagene ifølge nettsiden jeg bestilte fra. Får bare håpe at de ikke utsetter datoen etterhvert som de ikke får varen på lager =/ Bilder av ting jeg har fått sålangt. Endret 19. februar 2010 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 (endret) UPDATE #2 Her var vi igjen. Kabinett er sendt og mer er påtenkt! Jeg har strippet en 22" flatskjerm som muligens skal sitte på sidedøren bak hovedkortet. Etter mine mål så skal det gå akkurat sånn at jeg får plass til lufterørene til radiatoren også. Pappa har sagt seg villig til å sveise ramme til skjermen. Strømforsyning skal lakkes og sleeves på nytt. Blir for vanlig med svart så jeg har kjøpt 15 meter med røde sleeves. Da gjenstår det bare å få tak i plastrør 120mm diameter på 1 meter og et 140mm diameter på 20 cm. Det mangler også litt sheet metal til rammene rundt vinduene. Ringer blikkenslager i morgen =) Stemmer.. Skal være litt bilder med også ja.. Bilder av jetviftene som skal være i front som skal limes på og sparkles litt etterhvert, et bilde av lesemestern, bilde av mine RAPTOR-harddisker(datert fra 2004 til 2007.. Ikke det jeg fikk beskjed om da jeg kjøpte dem..), bilde av veggPCen min og til slutt bilde av skjermen som er ferdig strippet. Endret 19. februar 2010 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) UPDATE #3 DA var kabinettet kommet etter litt fram og tilbake. Ut i fra løsningene som Lian Li har brukt så er jeg nødt til å stokke om på hele prosjektet, men dette kommer jeg tilbake til. Jeg har fått sjekket mulighetene til å montere 22" i siden på dette kabinettet og det skal det være plass til. Radiatoren blir montert i bunnen da det er par-tre cm mer klaring til lufterør. Har også flere spennende planer på lager som jeg legger fram litt etter litt. Med 22" inni.. Dette går Denne skal brukes til å måle temp i systemet.. Testing av systemet. Appolishviftene Vet du hvor man får tak i plastrør med diameter ca 120mm så si ifra i kommentartråden! Endret 19. februar 2010 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 18. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2010 UPDATE #4 Da har jeg skaffet sheet metal, lakk med en herlig farge som dere ikke får se før lakkingen er ferdig og mer til. Jeg har fått min første sponsor som er EK Waterblocks. Bestilte en vannblokk til idag så den er vel på tur snart. Videre så har jeg prøvemontert radiatoren i bunn og er fornøyd. Bare å lage fester så er den saken i boks, bokstavelig talt. I vinterferien skal skjermen monteres og mer til. Og i morgen får jeg to kvadratmeter med plexi å leke meg med Og til dere som sa at de røde UV-sleevene var rosa, så vil jeg bare si at dere hadde helt rett. De er mer rosa enn rosa for søren! Bilder av alt kommer i ny update litt senere i uka. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 (endret) UPDATE #5 Da var pakken fra EK kommet. Jeg har nå fått montert skjermen i sidedøren. Skjermen er tester og det hele ser meget bra ut. Trenger bare å isolere litt så vi ikke får unødvendige kortslutninger da kretskortet til skjermen ligger åpent. Noen som vet hvor jeg får tak i 3 pins forlenger til strøm og en DVI-forlenger? Endret 1. mars 2010 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 7. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2010 UPDATE #6 Da har jeg kuttet hull til vindu. Etter 3 ksppeskiver på dremelen på 20 cm så ble jeg lei. Jeg tok da vinkelsliperen i en arm og døra i den andre og satte ut på en farefull og høylytt ferd mot suksess. Jeg vil gjerne ha deres mening om hvordan vinduet ble seende ut. Jeg ville kanskje kappet det noen cm høyere opp sånn at man får med seg øvre del av hovedkortet også.. BILDER: 1 Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 22. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2010 UPDATE #7 Her er litt bilder til dere.. Så dere ser hva jeg driver med om dagen Kommentartråden er til for å brukes: KOMMENTARTRÅD 1 Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 UPDATE #7.1 Blitt sponset av Netshop med god rabatt på CPU og RAM. Takk til de! Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 25. mars 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2010 UPDATE #7.2 Fått gaven jeg vant fra Hardware.no. Den inneholdt et coolermaster sniper black edition, En coolermaster storm musematte og en strømforsyning av merket Cougar. På grunn av at sistnevnte var så utrolig råstilig så flytter jeg strømforsyningen ned i bunnen av kabinettet. Av en eller annen grunn hadde strømforsyningen samme farge som den lakken jeg kjøpte for over en måned siden. Snakk om å være heldig Radiator blir da i toppen vil jeg tro. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 17. april 2010 Forfatter Del Skrevet 17. april 2010 (endret) UPDATE #8 Gått litt tid siden siste update. Har vært travel med skole og sånt, men jeg har fått bygd sammen maskinen for testing. KOMMENTARER HER http://www.youtube.com/watch?v=HjXBj8de3Bo Endret 17. april 2010 av Calvinator Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 16. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2010 Jeg vil først og fremst beklage at det har gått en måned siden siste update. Jeg er midt oppi flytting som betyr at huset skal holdes rent og pent til visning har vært og sånt. MEN jeg gir ikke opp dette prosjektet. Jeg har kommet for langt til å vende dette prosjektet ryggen. Det vil bare ta litt tid før jeg kommer igang og får fullført det. Det skal også bli mer bilder i updatene osv. Også vil jeg bare si takk til dere som har fulgt meg sålangt og kommet med tips og triks. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 25. august 2010 Forfatter Del Skrevet 25. august 2010 Da burde jeg vært i mål med prosjektet, men slik ble det aldri. Eksen til min far har kastet meget viktige deler av prosjektet til verdier over tusenlappen så nå avsluttes det. Jeg har rett og slett ikke ork til å ta opp igjen de veldig mange timene som sto bak delene som ble kastet. Beklager dette. På andre siden så ble kabinettet donert med fungerende hardware til min tante som ikke hadde Pc fra før. Hun nyter flatskjermen som henger på sidedøra på det stilige kabinettet. Så alt i alt er jeg fornøyd med utfallet. -C. Nator Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå