Fish Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hei. Nok en ufornøyd bruker av Vista som ønsker å bytte til XP. Jeg har ingen CD for XP, men jeg har en nøkkel . Trenger bare en step for step metode for hvordan jeg avinnstallerer vista og installerer XP. -PostSpareBanken. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Første step er jo å kjøpe eller låne en XP plate da. Kjenner du ingen som har en XP plate må du ut med ca 1600 kroner for XP Pro. Det å ha en nøkkel er ikke det samme som om å ha en gyldig lisens. Hvis det er en OEM lisens du har, så er det ikke sikkert du får aktivert den på pcen du vil ha XP på. Så må du formatere pcen din, siden du ikke kan oppgradere (nedgradre) fra Vista til XP. Du bør ha alle driverene til pcen din på en CD, har du ikke en slik CD må du gå til produsentens hjemmeside for å laste ned driverene før du begynner. Du må ta backup av alle filer (dokumenter, bilder, musikk etc) som du vil spare på, for alt blir slettet under prosessen. Du snakker noen timers jobb for de som har peil, og det er mange ting som kan gå feil. Men først må du skaffe deg en lovlig XP plate. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Er nok ikke bare bare å få tak i XP CD du. Forumet har en veldig god guide her: Fra Vista til XP Bør også sjekke ut denne: XP med SATA driver siden du kan trenge SATA driver for å finne HD. Husk backup av drivere og andre stæsj du vil ta vare på! Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hvorfor ikke gå til W7? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå