Gå til innhold

Hjelp til valg av hjemmekino?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, har PS3 så bruker den som spiller, men trenger jeg bare de kablene som står som tilbehør?

Edit: Trenger jeg forsterker?

Er helt ny på dette så kan fint lite.

Endret av Sund
Lenke til kommentar

Nei, du trenger ikke forsterker. En hjemmekinoreciever er det samme som en forsterker (men med flere muligheter).

Du trenger høyttalerkabler (disse kommer som regel i en bunt, så du må dele de opp selv så lange som du må ha de). Her handler du i meter som regel, men også i ruller på eksempelvis 10 meter. Her tar du den lengden du trenger. Du trenger ikke de dyreste!

Du trenger også en signalkabel fra forsterkeren til subwooferen (HER). Ta den lengden du tror du kommer til å trenge.

Også trenger du kabel fra eventuelle andre ting du vil koble til, som playstation og kanskje tv-dekoder. Disse pleier å ha HDMI ut, og recieveren din har HDMI inn, så da kan du kjøpe HDMI - HDMI. Kanskje dette fulgte med playstation, ikke vet jeg...

Eneste som følger med recieveren er strømkabel, bruksanvisning og fjernkontroll. Eneste som følger med subben er strømkabel.

Her er bilde av recieveren bak:

De lilla er til subwooferen, de 6 HDMI er for å koble til playstaion, dekoder ++, og den som er skravert er en HDMI UT til TV.

(Alle plugger der området bak er skravert er UTGANGER, alt annet er INNGANGER).

20294973_c563d8e193.800x500.jpg

Endret av jale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...