Sund Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hei, skal kjøpe mitt første anlegg. Har tenkt litt på dette: http://www.netonnet.no/art/lyd-og-musikk/h...51(125841,4317) Er det noe som er greit å starte med? Trenger jeg noe mere til den pakken? Mvh Sund Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Som det står i bunnen, kabler! Og en DVD/bluray-spiller hvis du har lyst på det... Ser vel helt greit ut... Lenke til kommentar
Sund Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Ok, har PS3 så bruker den som spiller, men trenger jeg bare de kablene som står som tilbehør? Edit: Trenger jeg forsterker? Er helt ny på dette så kan fint lite. Endret 30. januar 2010 av Sund Lenke til kommentar
mongojarle Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Nei, du trenger ikke forsterker. En hjemmekinoreciever er det samme som en forsterker (men med flere muligheter). Du trenger høyttalerkabler (disse kommer som regel i en bunt, så du må dele de opp selv så lange som du må ha de). Her handler du i meter som regel, men også i ruller på eksempelvis 10 meter. Her tar du den lengden du trenger. Du trenger ikke de dyreste! Du trenger også en signalkabel fra forsterkeren til subwooferen (HER). Ta den lengden du tror du kommer til å trenge. Også trenger du kabel fra eventuelle andre ting du vil koble til, som playstation og kanskje tv-dekoder. Disse pleier å ha HDMI ut, og recieveren din har HDMI inn, så da kan du kjøpe HDMI - HDMI. Kanskje dette fulgte med playstation, ikke vet jeg... Eneste som følger med recieveren er strømkabel, bruksanvisning og fjernkontroll. Eneste som følger med subben er strømkabel. Her er bilde av recieveren bak: De lilla er til subwooferen, de 6 HDMI er for å koble til playstaion, dekoder ++, og den som er skravert er en HDMI UT til TV. (Alle plugger der området bak er skravert er UTGANGER, alt annet er INNGANGER). Endret 30. januar 2010 av jale Lenke til kommentar
Sund Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Takker får svar, da blir det innkjøp av denne pakken + noen kabler. Endret 30. januar 2010 av Sund Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Den Onkyo receiveren er helt kurant, men Andersson høyttalerne er jeg mer i tvil om. Kikk heller på en Dynavoice pakke e.l. herfra: surround.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå