Ayabara Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Jeg er på utkikk etter en ekstern skjerm til å bruke med min MacBook Pro. Denne har jo en veldig bra LED-skjerm, så når jeg koblet på en helt ok Samsung T220 ble jeg skuffet over bildet på den eksterne i forhold til den interne. Nå ser jeg at komplett har en bra pris på BenQ G2420HD, men jeg vet ikke hvordan bildet på noe sånt er ift. det på Mac'en. Er det verdt å legge ut ekstra penger for LED når man skal ha ekstern skjerm? Noen konkrete anbefalinger? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Bildetkvaliteten har ikke så mye med LED vs CCFL å gjøre. (Heller litt motsatt foreløbig, siden LED kun er tilgjengelig i low-end TN skjermer så langt.) Bruker ikke Apple kun LG IPS paneler om dagen? Vet ikke hvordan det er med de bærbare, men skjermene er ihvertfall det. Skal du ha bildekvalitet som ligner det du får fra en Appl-skjerm ville jeg sett på NEC EA231WMi eller Dell U2410. Det finnes andre, lignende skjermer i samme størrelse/pris, men disser er dem jeg vet om som enten er standard sRGB fargerom (NEC) eller ihvertfall gjør et noenlunde bra forsøk på å emulere det (Dell). Endret 30. januar 2010 av MailMan13 Lenke til kommentar
Ayabara Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Bildetkvaliteten har ikke så mye med LED vs CCFL å gjøre. (Heller litt motsatt foreløbig, siden LED kun er tilgjengelig i low-end TN skjermer så langt.) Bruker ikke Apple kun LG IPS paneler om dagen? Vet ikke hvordan det er med de bærbare, men skjermene er ihvertfall det. Skal du ha bildekvalitet som ligner det du får fra en Appl-skjerm ville jeg sett på NEC EA231WMi eller Dell U2411. Det finnes andre, lignende skjermer i samme størrelse/pris, men disser er dem jeg vet om som enten er standard sRGB fargerom (NEC) eller ihvertfall gjør et noenlunde bra forsøk på å emulere det (Dell). Takk for tipset. Skal ta en titt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå