KingW Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Har liten kjennskap til deler, ytelse osv. Har lest på mange forum og kommet fram til dette oppsettet: Gamer-Pc PCen skal primært bli brukt til gaming, og målet er å kunne spille Starcraft 2 og Mass Effect 2 på full guffe uten å koste skjorta. Den skal stå i rommet så jeg vil heller ikke at PCen skal støye for mye. Skjerm, tastatur, mus og OS har jeg fra før. Sikler etter en Intel® X25-M SSD 80GB 2,5" til innstalering av OS, programmer og spill etter å ha lest uttalige innlegg av GullLars, men vet ikke om jeg vil nedgradere deler for å skvise inn SSDen. Er ikke interessert i å bruke så mye mer penger enn det oppsettet jeg har nå. Det jeg kunne trengt litt hjelp til er å se om det oppsettet jeg har satt opp er bra nok til det jeg trenger, og om jeg eventuellt kan presse totalsummen ned uten å gå noe særlig over ytelse. Kunne også trengt forslag om andre deler med tilnærmet ytelse, men med SSDen i tillegg. Jeg er skikkelig n00b på dette området så jeg ville satt pris om noen tok seg tid til å hjelpe meg. På forhånd takk. King Lenke til kommentar
Osse Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Vi kan få rom for Intel 40 gb SSD disk, dette uten å ofre ytelse out off the box. Men vi må ofre crossfiresupport. i såfall går du for phii 955- Netshop har den til kr 1157 gigabyte 770-ta , usb 3.0 og sata 6, men ikke cf support Corisiar/chieftec psu 500-600w en finner også greie cpu kjølere ned til ca 250 Tilsammen utgjør dette ca kr 1000,- Dette gir rom for denne, intel 40 gb ssd Lenke til kommentar
wiak Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 lag deg en handleliste på prisguide.no så finner du nok billigre plasser å kjøpe alle varene Lenke til kommentar
KingW Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Takk for hjelpen. Satt opp det nye oppsettet i prisguide.no og fant ut at jeg kan få en rekke deler billigere Gamer-Pc Ble grådig, bruker litt mer penger for å slenge på SSDen uten å nedgradere noe. Kan noen ta en siste kikk på dette oppsettet og se at alle delene er i samsvar med hverandre? Og trenger jeg å kjøpe noen kabler i tillegg når jeg bygger PCen? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Osse Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Ikke noe jeg kan se å sette fingeren på der, kabler er med. Meget godt oppsett. Lenke til kommentar
KingW Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Takker så meget for hjelpen. Går for det oppsettet jeg har satt opp der jeg. Case Solved. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå