Gå til innhold

[Løst]Hjelp til valg av deler til selvbygd Gamer-PC

Anbefalte innlegg

Har liten kjennskap til deler, ytelse osv. Har lest på mange forum og kommet fram til dette oppsettet:

Gamer-Pc

PCen skal primært bli brukt til gaming, og målet er å kunne spille Starcraft 2 og Mass Effect 2 på full guffe uten å koste skjorta. Den skal stå i rommet så jeg vil heller ikke at PCen skal støye for mye. Skjerm, tastatur, mus og OS har jeg fra før.

Sikler etter en Intel® X25-M SSD 80GB 2,5" til innstalering av OS, programmer og spill etter å ha lest uttalige innlegg av GullLars, men vet ikke om jeg vil nedgradere deler for å skvise inn SSDen. Er ikke interessert i å bruke så mye mer penger enn det oppsettet jeg har nå.

Det jeg kunne trengt litt hjelp til er å se om det oppsettet jeg har satt opp er bra nok til det jeg trenger, og om jeg eventuellt kan presse totalsummen ned uten å gå noe særlig over ytelse. Kunne også trengt forslag om andre deler med tilnærmet ytelse, men med SSDen i tillegg.

Jeg er skikkelig n00b på dette området så jeg ville satt pris om noen tok seg tid til å hjelpe meg.

På forhånd takk.

King

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi kan få rom for Intel 40 gb SSD disk, dette uten å ofre ytelse out off the box. Men vi må ofre crossfiresupport.

i såfall går du for

phii 955- Netshop har den til kr 1157

gigabyte 770-ta , usb 3.0 og sata 6, men ikke cf support

Corisiar/chieftec psu 500-600w

en finner også greie cpu kjølere ned til ca 250

Tilsammen utgjør dette ca kr 1000,-

Dette gir rom for denne, intel 40 gb ssd

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen. Satt opp det nye oppsettet i prisguide.no og fant ut at jeg kan få en rekke deler billigere

Gamer-Pc

Ble grådig, bruker litt mer penger for å slenge på SSDen uten å nedgradere noe.

Kan noen ta en siste kikk på dette oppsettet og se at alle delene er i samsvar med hverandre?

Og trenger jeg å kjøpe noen kabler i tillegg når jeg bygger PCen?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...