zenman Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hei, min nåværende maskin begynner muligens å gå ut på dato. Det er en Intel Q6600 @ 2.4GHz, 4GB RAM og GeForce 8800 GTS med Windows XP. Den funger tilfredsstillende til det meste, men sliter en god del til musikkredigering nå. I tillegg bråker viftene mine altfor mye. Så nå er jeg på utkikk etter en stille PC som kan brukes til musikkredigering og litt spilling. OS blir Windows 7 64-bit. Prisen kan lande en plass mellom 10.000kr og 15.000kr. Bygging av maskin kan jeg gjøre selv. Har ikke planlagt å overklokke. Spilling Går det for det meste i Team Fortress 2, men blir nok noen spill av nyere dato også fremover. Jeg har 2 skjermer, en widescreen 24" med 1920x1200 som hovedskjerm og en 20". Spilling fungerer helt fint på min nåværende maskin. Musikkredigering Jeg bruker Pro Tools M-Powered, ofte med mange tracks og flere plugins/effekter pr track. Dette krever mye av maskinen og jeg har ofte problemer med hakking i lyden der maskinen ikke greier henge med i svingene. Når jeg tar opp lyd fanges det i tillegg opp mye støy fra viftene. Forslag Jeg har satt opp denne listen: MusicMachine - oppsett i prisguiden Som er basert på dette forslaget: Silent Death forslag Jeg vurderer å bytte ut PSU: Artic Cooling Fusion 550W Totalsummen på oppsettet blir ca. 11.000kr. Siden budsjettet mitt strekker seg lengre enn "Silent Death"-forslaget, så kan jeg gjerne legge i litt ekstra hvis det finnes deler som vil gjøre det bedre / stillere. * Vil oppsettet mitt være mye bedre enn det jeg allerede har, hvertfall med tanke på CPU? * Burde jeg se på et i5-oppsett, evnt. i7? * Jeg vil helst ha 12GB RAM, noen som har gode forslag til 3 x 4GB DDR3-brikker? * Andre innspill? Oppsummert Trenger stille og kraftig system først og fremst til musikkredigering, men også litt spilling og trenger feedback på forslaget jeg har satt opp i prisguiden. Ble en lang post, håper jeg har fått med det meste. Lenke til kommentar
Kaymeerah Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 hvorfor skal du ha 3 kanals minne? skal du ha 12 GB RAM ville jeg gått for 4 x 3GB brikker når det kommer til AM3 Lenke til kommentar
zenman Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) hvorfor skal du ha 3 kanals minne? skal du ha 12 GB RAM ville jeg gått for 4 x 3GB brikker når det kommer til AM3 Nei si det, er ikke helt på nett med hva som lønner seg / fungerer, derfor jeg trenger feedback * Hvorfor ikke DDR3? * Har du noen gode forslag til 3GB minnebrikker? * Det ligger nå 2 stk kabinett i prisoppsettet, er det noen som har erfaring å dele om disse? Endret 2. februar 2010 av zenman Lenke til kommentar
zenman Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 En aldri så liten bump for å se om det er noen som har flere innspill, hvis ikke anser jeg listen min som "perfekt" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå