-Logos- Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hei. jeg har fått problemer med en hardisk. I partition magic star det bare at filsystemet er BAD. Da jeg prøver å formatere den får jeg bare opp meldingen: ---------------------------------- Error #4 Bad argument/ parameter --------------------------------- Jeg får vist filene i windows men må ha formatert den til FAT32 fordi jeg skal innstalere windows på den. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Da må du nok slette partisjonen og sette opp en ny med Fat32. Da vil du miste filene, men det går kansje å legge dem et annet sted i mellomtiden? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Da må du nok slette partisjonen og sette opp en ny med Fat32.Da vil du miste filene, men det går kansje å legge dem et annet sted i mellomtiden? eneste valget jeg får i partition magic er format.. og dette går ikke Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Da må du nok slette partisjonen og sette opp en ny med Fat32.Da vil du miste filene, men det går kansje å legge dem et annet sted i mellomtiden? eneste valget jeg får i partition magic er format.. og dette går ikke Du må nok gjøre det via en oppstartsdiskett, først kjører du Fdisk og sletter partisjonene. Setter dem opp igjen slik som du vil ha dem og formaterer dem med den samme disketten. Fdisk vinduet ser slik ut: Microsoft Windows Millennium Program for installasjon av fast disk ©Copyright Microsoft Corporation 1983 - 2000 FDISK-alternativer Gjeldende harddisk: 1 Velg ett av disse alternativene: 1. Opprett DOS-partisjon eller logisk DOS-stasjon 2. Angi aktiv partisjon 3. Slett partisjon eller logisk DOS-stasjon 4. Vis partisjonsinformasjon Skriv inn valg: [1] Trykk ESC for å avslutte FDISK Her velger du da først 3. og sletter de partisjonene som ligger der. Deretter går du tilbake og velger 1. og setter opp en Fat32 partisjon. Til slutt restarter du maskinen (anbefalt) og starter opp med oppstartsdisketten igjen. Da kjører du format kommandoen. Og vips så skal du ha en partisjon du skal kunne installere på. Er det noe du ikke får til da, kan du bare spørre. :-) Lenke til kommentar
oleredv Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Du kan også prøve å bruke XP cd'en og ordne partisjonen i installasjonsprosessen. Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 7. juni 2003 Del Skrevet 7. juni 2003 Du kan også prøve å bruke XP cd'en og ordne partisjonen i installasjonsprosessen. Ah, godt forslag, så ikke at du hadde Xp... (titta ikke i Signaturen din :oops: ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå