TomasK Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Puh.. en ting er sikkert.. I dag hjalp det lite med lavserie og sperre på bakakselen.. Var litt ivrig og havnet oppå snøen. Kan vel konkludere med at det beste verktøyet av 4x4 høy/lav, sperrer på for-, midt- og bakaksel er: En god gammeldags spade. Lenke til kommentar
eab Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 TomasK: Vet du hvilken diff som sitter i Tundra? Jeg mener å ha lest at iallefall en av de store toyota pikkisene er levert med torque sensing diff som jobber ilag med en av de fancy trebokstavforkortelsene. Har selv hatt både g80 (eaton locker'n som gm bruker) og truetrac i bilen min. Nå er ikke det akkurat noen utpreget offroadbil (det er vel mer traktor, type volvo), men poenget er at disse to diffene krever helt ulike kjørestiler dersom man ønsker å oppnå mest mulig framkommelighet. Problemet til g80'n er at den er litt for treg til å smelle inn (hvis man ikke er litt handyman og modifiserer utløsermekanismen). Hjulet uten feste går gjerne en halv omdreining før rampene trykker sammen lamellene. Man har jo gjerne litt pådrag, og da er det fryktelig lett å rive løs det andre hjulet også. Noe man ser i filmen, der de skal opp rullene. Man kan lett ende opp med å bare grave seg dypere ned i snøen, eller skli sidelengs i gjørma eller på steinene man prøver å komme over. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå