Gå til innhold

Hvorfor ser man ingen facebook duplikater?

Anbefalte innlegg

Hei

Som de fleste kjenner til så tjente grunnlegeren av Facebook litt penger når han skapte det sosiale nettverket, men jeg lurer litt på - hvorfor finner man ikke mange som har prøvd dette igjen?

Det er mye plass for forbedring av sosiale nettverk, hvorfor er det ikke noen som prøver seg på facebook 2.0? eller er det plenty, bare at man aldri hører om det?

(Valgte dette forumet siden folk her antageligvis kjenner til vanskelighetsgraden av programmering av feks sosiale nettverk)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Som de fleste kjenner til så tjente grunnlegeren av Facebook litt penger når han skapte det sosiale nettverket, men jeg lurer litt på - hvorfor finner man ikke mange som har prøvd dette igjen?

Det er mye plass for forbedring av sosiale nettverk, hvorfor er det ikke noen som prøver seg på facebook 2.0? eller er det plenty, bare at man aldri hører om det?

(Valgte dette forumet siden folk her antageligvis kjenner til vanskelighetsgraden av programmering av feks sosiale nettverk)

Det er veldig mange sider man kan lage på nettet, etter min mening.

Det er mange etterspørsler, for websider er ikke perfekte, osv.

Problemet er at det krever mye, og folk gidder ikke.

Facebook klarte det, etter min mening har de klart seg veldig bra. Jeg liker funksjonene og det meste av resten, og hadde aldri i livet brydd meg om å bruke noe annet, om det da ikke hadde vært en "mirakel-side"; de som aldri skjer.

Og websider som er perfekte? Dream on, ikke gidder, tydeligvis. Kanskje er det for vanskelig å balansere det opp med sikkerhet og sånt óg. More features =

more resources spent on security.

Forsvaret har prøvd seg. Sendte brev med brukernavn og passord til hele norges befolkning :p

:love:

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

facebook er det første som i mine øyne faktisk ble bra.

Alt det andre var jo bare hjemmesider med gjestebok, mer eller mindre.

Nei, facebook er og vil sikkert LENGE bli det store og det brukte.

Facebook logger ikke alt du gjør/ser (eller jo, men alle kan ikke se alt), facebook har et enkelt grensesnitt, facebook er gjennomført til de grader.

Og sist men ikke minst, man bruker rl navn.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
facebook er det første som i mine øyne faktisk ble bra.

Alt det andre var jo bare hjemmesider med gjestebok, mer eller mindre.

Nei, facebook er og vil sikkert LENGE bli det store og det brukte.

Facebook logger ikke alt du gjør/ser (eller jo, men alle kan ikke se alt), facebook har et enkelt grensesnitt, facebook er gjennomført til de grader.

Og sist men ikke minst, man bruker rl navn.

Som standard, men kan endre til kallenavn ;)

Lenke til kommentar
man kan ha et kallenavn i adressefeltet, facebook.com/BRUKERNAVN

Men ellers er det vanlig navn som gjelder, dog, folk kan bruke hva dem vil som navn, men heldivis er ikke det så veldig utbredt op face.

Nei. Jeg ser folk på min egen facebook som heter Erik "Ræggeren". o.l

Endret av Dark Fire
Lenke til kommentar

Selve det tekniske bak facebook er ikke mirakler. En liknende side med alle de basiske funksjonene kan utvikles i løpet av noen uker. Skalering og utvikling av alle de perifere tingene kan fortsette i det uendelige.

Grunnen til at det ikke oppstår et drøss av alternativer til facebook er at det tar tid å samle brukere. Hvorfor skulle du bytte til en konkurrent som ikke har noen av vennen dine? For å oppnå suksess må du altså ha mange brukere, ikke et bedre system.

Nå er det heller ikke slik at facebook er enerådende på Internett, selv om de er det i Norge. Så for en stund siden et kart der alle landene var delt inn etter hvilket sosialt nettverk som var populært. (Finner det selvfølgelig ikke nå). Så vidt jeg husker var det 4 store sider som hadde dominans i hver sin del av verden.

Lenke til kommentar
Xing er ikke kinesisk men tysk. Og ikke minst må vi ikke glemme at kineserne har sine nettsamfunn også.

Kineserne har flere store sosiale nettverk, hvorav alle har en verdi på minimum 1 milliard.

Vis du leser på e24.no kan du se at japan også nylig fikk en ny milliardær pga sosiale nettverk: Japans nye milliardær

Asia har tydeligvis et veldig godt marked for sosiale nettverk, og facebook er ikke populært der (vet ikke en gang om det eksisterer i Kina).

Men hva er unikt med facebook? hele facebook started som et internet sosialt nettverk, så det var ikke antallet brukere som gjore det interessant for flere brukere.

Et underholdende spørsmål kan jo også være: Hva er forskjellen på Myspace og Facebook?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...