Insomniatic Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Hei Har nettopp prøvd å konfigurere hjemmenettverket på PCen til en kompis av meg, siden vi skulle egentlig sitte og nerde pc i dag Men vi får ikke til å koble oss på nettverket med laptopen hans Er trådløst sikkerhetsaktivert, skjult nettverk, men jeg har passordet og SSID. Eneste jeg er usikker på er krypteringstype. På min laptop er den satt til WPA-Personal, men det er ikke en mulighet på hans sin ( Jeg kjører vista, han har xp). Har klart å gjøre det på laptopene til 3 andre venner, med xp, vista og 7. Pcen finner nettverket, men når jeg prøver å koble meg på, så står denne meldingen der i rundt et minutt, så blir det borte og ingenting skjer: Noen som har forslag til hva som kan fikse dette? Prøvd å slå pcen av og på, skrive inn passord på nytt osv. Endret 30. januar 2010 av Latterkongen Lenke til kommentar
PerB Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hvis ikke hans PC er oppdatert er det ikke sikkert den har støtte for samme type WPA-kryptering. Det kan også være enklete tegn i nøkkelen som ikke er støttet. Lenke til kommentar
Insomniatic Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Hvis ikke hans PC er oppdatert er det ikke sikkert den har støtte for samme type WPA-kryptering. Det kan også være enklete tegn i nøkkelen som ikke er støttet. Men den har virket på det trådløse nettet til en annen venn av meg, og vi har samme type wpa-kryptering Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Har han service pack 2 eller 3 på maskinen? Må ha SP for å støtte WPA. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå