Gå til innhold

Blits til Nikon D60, første gang.

Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

Jeg trenger Sårt en blits nå etter jeg kjøpte meg Vidvinkel, når jeg bruker blits på bilder med den på så blir det en fin halv ring.

Jeg skal nok ha en blits som skal vare flere Nikon kameraer, Jeg har sett på Sb 400, men den blir litt for enkel.

Jeg vet ikke helt om Sigma sine er gode eller jeg bør gå for Nikon sine. Sb 600 virker fristene.

Men den er litt dyr, er sigma sine like gode?

Bare jeg har sagt det så er jeg nybegynner på blits

Takk til alle hjelpefulle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du bruke blitsen trådløst er Nikonblitser å foretrekke. Jeg har en Sigma 530 "ett eller annet" som brukes trådløst samen med Nikonblitser. Fungerer forsåvidt helt fint, men er tungvint å sette opp trådløst i forhold til Nikon. På kameraet fungerer den helt fint. Prisforskjellen mot Nikon er ikke stor. Jeg kjøpte min sigma rimelig og brukt, og den brukes bare når jeg trenger den ekstra blitsen så det er ikke noe stort problem for meg.

Lenke til kommentar
Skal du på et tidspunkt bruke Nikons Creative Lighning system trådløst, så er SB-600 og oppover eneste mulighet så langt.
Metz sine skal ikke være borte vekk de heller, men jeg har ingen erfaring med dem. Både 48 AF-1 og 48 AF-1 skal være fine (tilsvarer hhv. SB-600 og SB-800/900).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...