Gå til innhold

Nvidia jukset IKKE i 3dmark03

Gjest Slettet-80wCWpIM

Anbefalte innlegg

Har egentlig ikke lyst til å involvere meg mer i denne saken men jeg klarer ikke helt å la være...

Du burde latt være. Sett deg inn i saken og kom tilbake istedetfor å sette deg selv i et særs dårlig lys ved å snu det meste som har foregått de siste ukene helt bakvendt på hodet.

det sier sitt om kunnskapsnivået noen av de gutta har.

Forsiktig..., ihvertfall inntil du kan vise at du skjønner hva 3dmark kan og ikke kan måle. Har du konstruktive forslag til Dell, så må du gjerne komme med de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det et vist firma som har fått en sjekk i posten fra et annet firma????

Bare lurer jeg. :o  :o

Hehe, skal ikke se bort i fra det :D

Men hvis Futuremark sier at nVidia ikke jukset allikevel, hva gjør de da med den nyeste patchen. nVidias kort får jo mindre poeng etter den ble sluppet...

Bruker 3DMark til èn ting: måle hvor stør økning klokking/innstillinger gjør for ytelsen, og til det er det faktisk ganske greit. Men til sammenligning av forskjellige systemer: NO WAY! :grumpy:

Lenke til kommentar
Futuremark viser at de mangler ryggrad og lar seg presse av mer eller mindre åpenbare trusler om rettsforfølgelse.

Hmm, er veldig interessert i å lese om disse truslene om rettsforfølgelse.

Hadde du linken liggende? Eller kan det bare være spekulasjoner???

Lenke til kommentar
en annen ting er den nye fx serien til nvidia med en vifte som en støvsuger og ett effekt forbruk som virkelig tar kaka :lol: :lol:..

Det er helt usaklig - dette er en tråd om Futuremark og nvidia i hovedsak. Det er snakk om drivere, juksing/ikke juksing osv... vil du snakke om støvsugere? post en tråd under "søppel".

Du burde latt være. Sett deg inn i saken og kom tilbake istedetfor å sette deg selv i et særs dårlig lys ved å snu det meste som har foregått de siste ukene helt bakvendt på hodet.

Du - alt han skrev var hans mening om saken, og jeg tør påstå at den var mye sakligere enn andre innlegg jeg har sett her. Virket som en oppsummering for meg, og det viser jo at han har fått med seg en del.

Fanboys er de som KUN mener at en ting er det aller beste og som overhodet ikke vil innse at det finnes likeverdige/bedre alternativer(Og i tillegg snakker nedsettende om andre produkter feks: "en annen ting er den nye fx serien til nvidia med en vifte som en støvsuger og ett effekt forbruk som virkelig tar kaka *hundre lol* ").

Det er jeg enig med deg i.

Lenke til kommentar
"]Du - alt han skrev var hans mening om saken, og jeg tør påstå at den var mye sakligere enn andre innlegg jeg har sett her. Virket som en oppsummering for meg, og det viser jo at han har fått med seg en del.

Vel, for egen del så kunne jeg være interessert i å høre hva du legger i ordet saklig dersom en meningsytring av den typen fortjener å karakteriseres som saklig. Han gir en selektiv oppsummering som ikke gir inntrykk av å være spesielt informert.

Lenke til kommentar
"]Du - alt han skrev var hans mening om saken, og jeg tør påstå at den var mye sakligere enn andre innlegg jeg har sett her. Virket som en oppsummering for meg, og det viser jo at han har fått med seg en del.

Vel, for egen del så kunne jeg være interessert i å høre hva du legger i ordet saklig dersom en meningsytring av den typen fortjener å karakteriseres som saklig. Han gir en selektiv oppsummering som ikke gir inntrykk av å være spesielt informert.

Jeg skrev sakligere. Og det er vel langt ifra bare han som har "selektive oppsummeringer"? Det er noe vi ser mye av. Hele denne tråden har jo stort sett innehold selektive tolkninger av futuremark-greia:

1. Futuremark avslører at Nvidia jukser

2. Futuremark avslører at Ati også jukser

3. Futuremark begynner plutselig å dekke over hele saken...

Jeg tolker dette som:

1. Nvidia jukser

2. Ati jukser også

3. Futuremark erklerer seg korrupt ved å motta penger under bordet

4. Punkt 3. bekrefter at Nvidia jukser, OG at Nvidia også er korrupt

Da venter jeg bare på at Ati, også erklerer seg korrupt på samme måten..

Jeg er ikke så sikker på at mange av oss er kvalifiserte nok til å kunne verifisere "bevisene" for juks i noen av tilfellene, og skillet mellom optimaliseringer og juks er også ganske tåkete... så jeg vil heller konkludere slik:

1) NVidia jukset sannsynligvis

2) ATi er trolig skyld i det samme

3) FutureMark har tabbet seg ut ved å ikke reagere på denslags før nå, folk har klaget på ting som gikk ut over bildekvalitet før. Og siden de har ombestemt seg tyder det også på at hele greia var lite gjennomtenkt.

4) Vi har fått bekreftet hvor lite pålitelig og relevant syntetiske benchmarks er. Er det ikke nok spill der ute?

(Penger under bordet blir enda mer håpløst å bevise enn juks...)

Vil vel påstå at hvis dette er korrekt, så er det en tapens dag for oss forbrukere og for de selskapene ute i verden som IKKE er noen korrupte svin.

Faktum i mine øyne og som jeg står ved.

1: Nvidia jukset. (Bildekvaliteten er ikke lik hva som skulle vært)

2: ATI jukset ikke. (Bildekvaliteten er slik det skulle være)

3: Nvidia har betalt eller truet FutureMark til å komme med en slik uttalelse.

4: FutureMark er noen ryggmarksløse fjols som ikke tør å stå imot press fra store leverandører (Nvidia i dette tilfelle)

Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du skulle "ta" akkurat Vice for dette. Jeg syns du kunne inkludert resten av gjengen også ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

siden denne diskusjonen kom frem igjen, kan vi ikke kutte ut med det tøvet med at fx5900 ultra støyer mye..

er vel på tide at det blir godtatt at det ikke gjør det.

Lenke til kommentar
siden denne diskusjonen kom frem igjen, kan vi ikke kutte ut med det tøvet med at fx5900 ultra støyer mye..

er vel på tide at det blir godtatt at det ikke gjør det.

Helt enig! Skjønner ikke at folk har vanskeligheter med å oppfatte det...eller er vi inne på selektiv tolkning igjen kanskje? ;)

Lenke til kommentar

Litt rart å legge merke til alle de som nå plutselig plutselig ytrer nedlatende holdninger om verdien og seriøsiteten til 3dMark (ikke at det er feil) som et benchmark-program - kan ikke huske dette da det først ble "avslørt" av Nvidia "jukset" (ja, jeg bruker anførselstegn ettersom det er avhengig av definisjonen på juks). Men det betyr vel at man lærer.

Våkn opp: Er ikke hele diskusjonen og saken her egentlig meningsløs fra start av? Så lenge man hevder at 3dMark ikke fungerer som et riktig benchmark-program, er det jo det samme om en grafikkortprodusent har overoptimalisert driverne sine for det, eller ikke. Jeg mener dette kun er en sak for de som tror/trodde på 3dMark fra start av. Nå som de fleste av dere ikke tror lenger bør det vel ikke være noen sak lenger? For saken har vel overbevist deg?

Analogi: Hele saken blir nesten som en presentasjon av årets nye rullestol-modell for handicapede. Er man ikke handicapet er det helt uinteressant.

Og bitre skjellsord som "Ncheatia" og nedlatende kommentarer om den ene eller andre grafikkortprodusenter vil nok kun virke på dem som fortsatt tror 3dMarks er programmet som skiller mellom "bra" og "best".

På tide å gå videre.

Lenke til kommentar

Vel jeg mener at vi trenger et benchmark program. At 3dmark

nå er i ferd med å blir ødelagt av nVidia er veldig dumt.

Jeg håper at Futuremark oppdaterer 3dmark, både innholdsmessig

og sikkerhetsmessig slik at det igjen kan blir en god pekepinn

på 3d ytelse og kvalitet.

nVidia er syndebukken her, ikke Futuremark.

lqpl

Lenke til kommentar
Vel jeg mener at vi trenger et benchmark program. At 3dmark

nå er i ferd med å blir ødelagt av nVidia er veldig dumt.

Jeg håper at Futuremark oppdaterer 3dmark, både innholdsmessig

og sikkerhetsmessig slik at det igjen kan blir en god pekepinn

på 3d ytelse og kvalitet.

nVidia er syndebukken her, ikke Futuremark.

lqpl

Enig....det er skammelig at Nvidia må jukse, men det å jukse 2 gager i strekk som nå er helt uakseptabelt....jeg har mistet helt troen på Nvidia etter dette :-?

Lenke til kommentar
"]Så jeg skjønner ikke helt hvorfor du skulle "ta" akkurat Vice for dette. Jeg syns du kunne inkludert resten av gjengen også

Kanskje det. Men jeg oppfatter det som klasseforskjell på de innleggene du viser til og innlegget til Vice. Eksemplene dine er lette å forholde seg til. Innlegget til Vice gir seg ut for å oppsummere og konkludere samtidig som det overbærende latterliggjør en motargumentasjon. "Selvfølgelig".

Lenke til kommentar

Men hvorfor ikke bare la være å begynne en stor krangel med ham om det? Si heller hva du syns er riktig, din mening, uten å si at "det du sier er feil / du sier det på en dårlig måte, så jeg forstår ikke hva du mener" osv. Tråden blir så ødelagt. Det gjelder selvfølgelig ikke bare deg, men alle i forumet - at alle skal prøve å være høflige.

Edit: tasteleif :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...