Pimp Lotion2k Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Spar meg! Alle... Kan ikke bare folk kjøpe det de måtte ønske... OVER ALT I VERDEN ER DET KORRUPSJON! Man kan ikke stole på en kjeft! Det som skjer hos nVidia og ATI skjer også blant mange andre hardware produsenter! Det er ikke noe nytt! Bare her kommer det tydelig frem! Samme kan det være! Hvem bryr seg! Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Vil vel påstå at hvis dette er korrekt, så er det en tapens dag for oss forbrukere og for de selskapene ute i verden som IKKE er noen korrupte svin. Faktum i mine øyne og som jeg står ved. 1: Nvidia jukset. (Bildekvaliteten er ikke lik hva som skulle vært) 2: ATI jukset ikke. (Bildekvaliteten er slik det skulle være) 3: Nvidia har betalt eller truet FutureMark til å komme med en slik uttalelse. 4: FutureMark er noen ryggmarksløse fjols som ikke tør å stå imot press fra store leverandører (Nvidia i dette tilfelle) Enig! Futuremark har på en måte ødelagt for seg selv nå... Syntetiske Tester av skjermkort er bra synes jeg. mtp det er på eneste måten du får testet hvordan kortet ditt kjører på fremtidens spill(3Dmark03). Men å gå tilbake på at nVidia jukset er helt på jordet! nVidia bør henges ut til tørk for det de har gjordt! f... idioter. Njaal Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 FM's benchmark har alltid stinka. (Med det beta member systemet sitt). Det må da holde lenge å kjøre et visst utvalg relevante spill å måle gjennomsnitlig framerate i visse oppløsninger. Ellers artig lesning: http://www.beyond3d.com/forum/viewtopic.php?t=6222 Det er uansett ganske foruroligende det som har skjedd. Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 [ironi] det er nok futuremark som har jukset 3dmark03 støtter nemlig ikke mitt skjermkort eller resten av maskinen min for den saks skyld de favoriserer Nvidia og Ati til fordel for mitt Matrox g400-kort [/ironi] ps: kjører UT2k3 nesten knirkefritt Lenke til kommentar
oblivian Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Jeg for min del synes det er veldig synd at Matrox har meldt seg ut av 3D krigen. Skulle ønske de også var med å dra opp kampen litt. De er jo dødsbra på 2D... :wink: EDIT: Hmm, har faktisk et Matrox kort i maskinen min nå. Kjører nemlig tre skjermer, to på R9700 PRO og en på Matrox G200. Skal kjøpe meg et R7000 PCI og bytte ut snart. Er ikke særlig optimaliser for DVD, generell 3D og overlay osv. det kortet gitt. CPU'en flyr i taket når jeg legger overlay vinduer over på den skjermen ihvertfall! Hehe! Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 "]Jeg vil bare være åpen til det som skjer. 3Dmark har vært et viktig program for mange som vil velge det riktige skjermkortet. Desverre riktig formulert ... :-? Men jeg kom til å tenke på en ting... Mange av dere hørte sikkert på ........ ......... .....(mer?) nå, så er det over for nVidia, akkurat som for Futuremark. Skjønner dere poenget? Var det pedagogisk nok eller? hehe Enig! De _kan_ bare ikke jukse mer. da er det kroken på døra for dem. Ellers synes jeg at 3dMark-tråden her på forumet bare kan stenges, åsså driver jeg i dette øyeblikk å avinstallerer både 3dMark01 og 03. Har aldri likt programmet Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Ellers synes jeg at 3dMark-tråden her på forumet bare kan stenges, åsså driver jeg i dette øyeblikk å avinstallerer både 3dMark01 og 03. Du skal ikke se bort i fra at det er akkurat dette som er nvidia's mål ved å holde på som de har gjort i det siste - nemlig å få 3dMark bort fra markedet slik at de fleste kun bencher i tilgjengelige spill og dermed ikke får en pekepinn om hvor lenge et kort vil 'vare'. Dermed kan de jo selge flere kort med kortere levetid og lite fremadrettede funksjoner siden ytelsen i 'morgendagens spill' ikke lenger blir en faktor man tar hensyn til. Så lenge de har et nytt (og dyrt) kort på markedet samtidig som 'neste generasjon' spill kommer så er de sikret. Summa summarum = mer penger til nvidia. Jepp - de kan drive business, ingen tvil om det! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Ellers synes jeg at 3dMark-tråden her på forumet bare kan stenges, åsså driver jeg i dette øyeblikk å avinstallerer både 3dMark01 og 03. Du skal ikke se bort i fra at det er akkurat dette som er nvidia's mål ved å holde på som de har gjort i det siste - nemlig å få 3dMark bort fra markedet slik at de fleste kun bencher i tilgjengelige spill og dermed ikke får en pekepinn om hvor lenge et kort vil 'vare'. Dermed kan de jo selge flere kort med kortere levetid og lite fremadrettede funksjoner siden ytelsen i 'morgendagens spill' ikke lenger blir en faktor man tar hensyn til. Så lenge de har et nytt (og dyrt) kort på markedet samtidig som 'neste generasjon' spill kommer så er de sikret. Summa summarum = mer penger til nvidia. Jepp - de kan drive business, ingen tvil om det! jeg er fullstendig enig i noe av det du sier, nvidia har helt klart vært ute etter å få 3dmark ut av markedet, de har rettet negativ oppmerksomhet mot programmet så ofte de kan, og nå dette. men personlig så kunne jeg ikke brydd meg mer,for 3dmark 03 er ingenting annet enn en skrytefaktor! det er ingen pekepinn på hvor lenge kortet ditt vil holde i spillsammenhengen! og uansett så vet vi hvordan teknologien endrer seg over årene, så hvordan den testen skal kunne gi et bilde av fremtiden i vente er uforståelig. men så er det ikke KUN nvidia og deres kunder som er fornøyd med avgjørelsen, det sitter en god del ati brukere på et forum som ble nevnt som liker denne avgjørelsen, rett og slett fordi de er lei av oppstyret rundt 3dmark03 og det at folk mener det er så viktig for virkelige benchmarks... det er ingenting annet enn synsing, like mye synsing som når det er valg og partiene legger frem alt de "har" tenkt til å gjøre, så kan du se hvor mye av det som blir forandret på. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Betyr dette at vi nå slipper alle 'nvidia/ati jukser bare se på 3dmark resultata'-diskusjonene ?(hvis ja; hurra!) Men nå burde man lese uttalelsen fra FM ordentlig da, de sier ikke at juks i 3dmark er akseptert, det de sier derimot er at det ikke gir et realistisk bilde av ytelsen som folk vil oppleve i spill(iom. at det ikke er optimalisert på samme måte for forskjellige kort). Men nå burde vertfall markedet vere klart for aquamark3, skal bli spennende og se hvordan den er Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Vet ikke om dette er blitt sakt litt tidligere, men jeg orket ikke lese hele posten. saken er den at hvis futuremark(d3mark) goes byby, vil også et marked for både ati og nvidia forsvinne. det er faktisk mange som kjøper det råeste bare for å få di extra tallene. For dem som ikke fatter at det vil gi dyrere kort, og tregere utvikling har nå fått det i klartekst! Lenke til kommentar
lqpl Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Les dette! NVIDIA Unleashes New Detonator ASS Drivers http://rage3d.com/board/showthread.php?thr...readid=33690232 hihi Lenke til kommentar
SirDanceAlot Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Ellers synes jeg at 3dMark-tråden her på forumet bare kan stenges, åsså driver jeg i dette øyeblikk å avinstallerer både 3dMark01 og 03. Har aldri likt programmet Hvis du vil synes at tråden bør stenges, så bør du ikke bidra til den = slutt å post innleggene dine! Hehe... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Har egentlig ikke lyst til å involvere meg mer i denne saken men jeg klarer ikke helt å la være... Er jo bare så ufattelig moro å se alle meninger som blir lagt fram Spesielt morsomt synes jeg det var å lese at da ATI ble tatt i "juks" så var ikke dette ATI sin skyld men det var "dårlig journalisme" etc. som hadde skylden Dette var absolutt ikke noe å snakke om i det hele tatt. Helst burde det aldri ha vært nevnt. Da Nvidia ble tatt i "juks" var det kun det som gjaldt, alt ATI hadde gjort var glemt. Her hadde vi "helt klart noe som var mange mange mange ganger verre en det ATI hadde gjort". 3Dmark var nå det eneste man kunne stole på og syntetiske benchmark var tingen. Alle lovord til ærligheten selv:Futuremark og andre websider som satset alt på å avsløre slemme juksemakere(*host* *host*..nvidia..*host*). Men hva skjer så? Plutselig er Futuremark den store skurken etter å ha funnet ut at Nvidia faktisk ikke jukset i henhold til 3dmarkstandarden deres. Men selvfølgelig er jo ikke dette reellt. Selvfølgelig er det bestikkelser etc. inne i bildet nå. Selvfølgelig. Fantastisk! Lenke til kommentar
Evilman Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Hehe, tar jeg ikke helt feil vil vel alle Ati-fanboys nå plutselig begynne å syte over at 3dmark er dårlig, bestikkelser etc. hahaha så du mener alle som faktisk kjøper ati produkter er ATI fanboys? må le litt av deg men eneste grunnen til at jeg kjøper ati er den supperior 2d grafikken og det knallskarpe bilde og får altid tak i gode drivere derfor kjøper jeg ati og kommer til å gjøre det en stund til en annen ting er den nye fx serien til nvidia med en vifte som en støvsuger og ett effekt forbruk som virkelig tar kaka Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 hahaha så du mener alle som faktisk kjøper ati produkter er ATI fanboys? Overhodet ikke, hvor har du det fra??? Fanboys er de som KUN mener at en ting er det aller beste og som overhodet ikke vil innse at det finnes likeverdige/bedre alternativer(Og i tillegg snakker nedsettende om andre produkter feks: "en annen ting er den nye fx serien til nvidia med en vifte som en støvsuger og ett effekt forbruk som virkelig tar kaka *hundre lol* "). Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Synes jeg har sett det hele tiden... at folk sier "nå har jeg myye høyere score i 3dmark jippiii!!!"... og plutselig er det liksom ingen som gjør det mer. Alle sier det samme... "3Dmark er verdiløst..." Selv har jeg alltid sagt det... 3Dmark er kult å se på... men jeg holder meg til fps tester i spill for å sammenlikne systemer. Om futuremark går føyken... so what? Trukke det betyr en tøddel. Men ATi vs. nVidia debatten vil nok uansett rase videre.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 det som overrasket meg mest var at dell gikk ut og annonserte sin støtte til futuremark og 3dmark, ettersom de bruker det til å måle ytelsen på sine maskiner, holdt på å sette middagen i halsen når jeg leste det, et så sinnsykt stort selskap som dell bruker 3dmark til å måle ytelsen på maskinene de selger, joda, det sier sitt om kunnskapsnivået noen av de gutta har. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 det som overrasket meg mest var at dell gikk ut og annonserte sin støtte til futuremark og 3dmark, ettersom de bruker det til å måle ytelsen på sine maskiner, holdt på å sette middagen i halsen når jeg leste det, et så sinnsykt stort selskap som dell bruker 3dmark til å måle ytelsen på maskinene de selger, joda, det sier sitt om kunnskapsnivået noen av de gutta har. 3DMark selger, ikke bare skjermkort men maskiner også. 9800Pro har høyest 3dmark-score, da vill seff mannen i gata ha en dell maskin med 9500Pro(fordi han har hørt at ati er best, og at det er "bevist"). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå