Romis Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Vel, jeg vet ikke hva som foråsaker problemet, men det er dette som skjer: Jeg er inne på et spill, så går spillet treigt, og stopper opp i noen sekunder, og alle åpne connections med ting blir avsluttet, f.eks går jeg ut av skype samtalen, server connection disconnects, og internetten stopper. Det er så utrolig irriterende! Er det noen måte jeg kan feilsøke problemet? Jeg tror kanskje det kan ha noe med harddisken min å gjøre, den funket fint før, men akkurat nå er den ganske sein. Prøvde å reformatere alle harddiskene utenom master harddisken min, og problemet fortsetter uansett. Prøvde å bytte harddisk programmene mine kjørte på ( flyttet filene over ), men problemet er der fortsatt. Kan ikke reformatere master harddisken min, fordi jeg har ikke en Vista/XP/Win 7 lisens lenger. Lenke til kommentar
NatroN Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Vel, jeg vet ikke hva som foråsaker problemet, men det er dette som skjer: Jeg er inne på et spill, så går spillet treigt, og stopper opp i noen sekunder, og alle åpne connections med ting blir avsluttet, f.eks går jeg ut av skype samtalen, server connection disconnects, og internetten stopper. Det er så utrolig irriterende! Er det noen måte jeg kan feilsøke problemet? Jeg tror kanskje det kan ha noe med harddisken min å gjøre, den funket fint før, men akkurat nå er den ganske sein. Prøvde å reformatere alle harddiskene utenom master harddisken min, og problemet fortsetter uansett. Prøvde å bytte harddisk programmene mine kjørte på ( flyttet filene over ), men problemet er der fortsatt. Kan ikke reformatere master harddisken min, fordi jeg har ikke en Vista/XP/Win 7 lisens lenger. Hihi nå skal jeg prøve å si dette hyggelig, hehe! Om du har et Virus, vil det mest sansynlig ligge gjemt inne i system32 mappa di, altså systemfilene til Windows... Og om det er et virus som (kanskje) forårsaker problemene dine, hadde det ikke da hjulpet å fått formatert hoveddisken din også? Sier ikke at problemet må ligge der, men å formatere 1, 2 eller 3 hdd's når du ikke formaterer disken med OS på, er man veldig ofte like langt! Kjører du trådløst eller kablet? Om det er trådløst kan jeg kanskje hjelpe deg videre Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 hygelig sagt... Men, når det er sagt, du mister ikke windows lisensen, men mindre du har en piratversjon nå( Noe jeg tviler på da du ikke ville hatt selrlig kvaler med å mangle lisens) har du altså en lisens for windows. Windows fungerer relativt greit slik at om du starter maskinen men windows cden i vil windows kunne finne og bruke din gamle lisenskode slik at du ikke trenger å taste den inn manuelt. http://pcsupport.about.com/od/tipstricks/ht/findvistakey.htm for vista http://pcsupport.about.com/od/tipstricks/ht/findxpkey.htm for xp Lykke til. Er ellers etpar helt åpenbare ting som bør sjekkes før du hopper på ideen om at du har et virus som gjør dette. Jeg regner med at du har av kjørende, det hjelper, dessuten er de fleste virus relativt greie og vil bare låne litt av båndbredden din eller vise deg etpar reklamer. Det finnes seff de som ødelegger ting, men de er veldig få til sammenliging og har en tendens til å spres sakte da de er helt åpenbare. Hadde begynt med å åpne maskinen og rengjøre godt, spesielt rundt cpu og kjøler. Så kan du kansje dele oppsettet ditt med folk her så kanskje noen kan hjelpe deg med feilsøking... Lenke til kommentar
Romis Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Har kjørt CCleaner, Malwarebytes, Adware og Spybot Search & Destroy. Gjorde også en HJT, og sendte til en venn, men han fant ingenting spessielt. Fjernet også en del oppstartsaprogrammer med CCleaner. Lenke til kommentar
stureah Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 JEg ville også begynt med litt tester av diverse ting på datan din. Hardisk tester med CrystalMark, Grafikk med 3dmark, super Pi for CPU etc, en eller ennen memtest for RAM'en, test alt med mange forskjellige programmer for å se hva som går tregt også (hvis du fårs tartet det). Ofte så er det heller ikke virus, men kan også være at en av diskene din har gått dunken og da vil resten av PC'en din føles som sirup. En annen ting er også å nappe ut alle de andre diskene enn hoveddisken og se om ting gå bedre da. Du trenger bare å ta strømmen fra de.. Disk problemer er noe skit, men det er heldigvis en lett fisk på det.. ny disk.. de varer ikke så veldig lenge.. jeg har hatt en flunka ny disk som gikk i dass etter bare 2 år (WD Raptor av alle ting), men andre disker jeg har hatt har vart veldig lenge. Men det er viktig at du tester alle delene med benchmark programmer og poster det her sammen med en sammenlikning med en liknende del. Du finner med 99.99% sikkerhet noe tilsvarende på en eller annen nettside (tomshardware, anandtech, xbitlabs, bit-tech, hw.no etc...) også.. hvis du kunne postet alle prosessene du har oppe også hadde det vært flott, et screenshot eller 2.. Og kanskje alt du har av hardware i datan din.. Lykke til Lenke til kommentar
Romis Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) JEg ville også begynt med litt tester av diverse ting på datan din. Hardisk tester med CrystalMark, Grafikk med 3dmark, super Pi for CPU etc, en eller ennen memtest for RAM'en, test alt med mange forskjellige programmer for å se hva som går tregt også (hvis du fårs tartet det). Ofte så er det heller ikke virus, men kan også være at en av diskene din har gått dunken og da vil resten av PC'en din føles som sirup. En annen ting er også å nappe ut alle de andre diskene enn hoveddisken og se om ting gå bedre da. Du trenger bare å ta strømmen fra de.. Disk problemer er noe skit, men det er heldigvis en lett fisk på det.. ny disk.. de varer ikke så veldig lenge.. jeg har hatt en flunka ny disk som gikk i dass etter bare 2 år (WD Raptor av alle ting), men andre disker jeg har hatt har vart veldig lenge. Men det er viktig at du tester alle delene med benchmark programmer og poster det her sammen med en sammenlikning med en liknende del. Du finner med 99.99% sikkerhet noe tilsvarende på en eller annen nettside (tomshardware, anandtech, xbitlabs, bit-tech, hw.no etc...) også.. hvis du kunne postet alle prosessene du har oppe også hadde det vært flott, et screenshot eller 2.. Og kanskje alt du har av hardware i datan din.. Lykke til Skal bare kjøre et par testrunder på CoD: MW2 Samme problemet oppstod fortsatt, jeg tror kanskje det kan ha noe med DirectX å gjøre, er det en måte å fjerne alle DirectX versjonene å innstalere 8,9 og 10 separat? Clean install. Specs: ATi Radeon 4850 P5Q Pro Motherboard Q9650 CPU Aner ikke hvilke type RAM 500w PSU Processor Information: Vendor: GenuineIntel Speed: 2999 Mhz 4 logical processors 4 physical processors HyperThreading: Unsupported FCMOV: Supported SSE2: Supported SSE3: Supported SSSE3: Supported SSE4a: Unsupported SSE41: Supported SSE42: Unsupported Network Information: Network Speed: Windows Version: Windows Vista (64 bit) NTFS: Supported Video Card: Driver: ATI Radeon HD 4800 Series DirectX Driver Name: atiumdag.dll Driver Version: 8.01.01.973 DirectX Driver Version: 8.14.10.708 Driver Date: 4 Nov 2009 Desktop Color Depth: 32 bits per pixel Monitor Refresh Rate: 59 Hz DirectX Card: ATI Radeon HD 4800 Series VendorID: 0x1002 DeviceID: 0x9442 Number of Monitors: 1 Number of Logical Video Cards: 1 No SLI or Crossfire Detected Primary Display Resolution: 1920 x 1080 Desktop Resolution: 1920 x 1080 Primary Display Size: 26.65" x 15.00" (30.55" diag) 67.7cm x 38.1cm (77.6cm diag) Primary Bus Type Not Detected Primary VRAM: 512 MB Supported MSAA Modes: 2x 4x 8x Sound card: Audio device: H�yttalere (7- Logitech G35 Hea Memory: RAM: 4094 Mb Miscellaneous: UI Language: English Microphone: Not set Media Type: DVD Total Hard Disk Space Available: 1178814 Mb Largest Free Hard Disk Block: 953704 Mb Steam Hard Disk Usage: 13049 Mb OS Install Date: jan 01 1970 Installed Packages: Firefox,Windows Firewall Edit: Det skjer forresten bare når jeg spiller Modern Warfare 2. Endret 30. januar 2010 av Romis Lenke til kommentar
stureah Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Vet ikke hvordan du tar en clean install av DirectX, er vel bedre å bare legge inn den siste og håper på det beste. Men skjermkort driveren din er jo gammel ser det ut som. Prøv å hent ned siste versjon og se hvordan det går. Hvilket OS kjører du? Alle andre spill funker bra? Har du siste verjson av Modernwarfare 2? Kjører du trådlåst eller kabel for internet? Så det er selve spillet som kjører sakte eller er det nettverket som går sakte? Kunne du liste litt FPS du får etc.. har du mange prosesser kjørende i bakgrunnen? masse herlige spørsmål her Lykke til! Forresten.. hent ned DriverSweeper. 1. legg inn driver sweeper 2. Avinstaller alle ATI drivere 3. Start pc'en i sikkerhetsmodus (F8 før windows starter) 4. Kjør driver sweeper og fjern alle ATI drivere 5. Start maskinen vanlig igjen og last ned siste vesrjon av Catalyst (10.1 nå) 6. Legg in siste versjon og start maskina på nytt For DX, http://www.microsoft.com/downloads/details...6a-9b6652cd92a3 du kan jo prøve.. men ta et par andre spill og kjør noen runder for å se hva som skjer. Lenke til kommentar
stureah Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Forresten.. prøv å finn de siste driverene til nettverkskortene dine.. eller mye enklere.. stikk til asus sin hjemmeside og last ned alle driverene som finnes der på nytt. Hele gjengen og legg inn alt sammen og se hva som skjer. Har du nylig lagt inn noen drivere via Windows Update e.l? Lenke til kommentar
LawaBoy Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 OS Install Date: jan 01 1970 Hmmm skeptisk på det, så du har altså hat operativ systemet ditt installert i 40 år? Lenke til kommentar
Romis Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 OS Install Date: jan 01 1970 Hmmm skeptisk på det, så du har altså hat operativ systemet ditt installert i 40 år? Det er nok bare Steam som er på bærtur. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Hmm, for å gjøre det enkelt for deg selv er det best å formatere c disken og legge inn windows på nytt. Med mindre den er så stor at du ikke får plass til alt du skal beholde på de fire andre nyformaterte hddene ser jeg ingen grunn til å drive å fjærne og legge inn ting når en rask ny instalasjon vil bekrefte eller avkrefte at det er et software relatert problem. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Har ikke en Vista CD jeg kan bruke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå