darket Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 hvilken butikk var dette igjen? elkjøp kristiansand ? Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Ja, elkjøp kristiansand sørlandsparken. Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 Den har stått hele tiden på en kontorpult. Fikk også beskjed om at alle laptopper burde leveres inn til rensing hver sjette måned, dette var noe de anbefalte til kunder, men ikke hadde begynt med enda Lenke til kommentar
LukasKasha Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Veldig rart hvis den ikke tåler det. Mitt har jeg ikke rensa på over 2 år. Lenke til kommentar
stc887 Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Den har stått hele tiden på en kontorpult. Fikk også beskjed om at alle laptopper burde leveres inn til rensing hver sjette måned, dette var noe de anbefalte til kunder, men ikke hadde begynt med enda det er noe av det rareste jeg har hørt. jeg kjøpte luft på boks å blåste min ren. koster 200 kr på clas olsson og da forhindrer du at støv og dritt kommer i maskien. skal du levere inn maskin til rens så koster det vel ca 800 kr pr gang. Jeg som jobber i denne bransjen vil dra den så langt å si at du nærmest er blitt lurt på den uttalesen. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Den har stått hele tiden på en kontorpult. Fikk også beskjed om at alle laptopper burde leveres inn til rensing hver sjette måned, dette var noe de anbefalte til kunder, men ikke hadde begynt med enda det er noe av det rareste jeg har hørt. jeg kjøpte luft på boks å blåste min ren. koster 200 kr på clas olsson og da forhindrer du at støv og dritt kommer i maskien. skal du levere inn maskin til rens så koster det vel ca 800 kr pr gang. Jeg som jobber i denne bransjen vil dra den så langt å si at du nærmest er blitt lurt på den uttalesen. Men selvsagt kan en pc bli full av støv etter 6 mnd. Det er det ingen tvil om. Og trykkluft er jo mye billigere enn å sende inn maskinen. Men hvordan var operativsystemet installert når trådstarer sendte inn maskinen? Var det en vellykket installering? Jeg trodde og at IC hadde slike recoveryplater tilgjengelig jeg. Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 var vellykket installering ja Jeg kan jo nevne at jeg har jobbet på strax (idag IC) for mange år siden og har en hel del pc repareringer bak meg. Har fullført studiet system ingeniør hos ecademy. Så jeg føler jeg sitter på relevant kompetanse innen dette. Derfor synes jeg at det er helt idiotisk at elkjøp behnandler meg på denne måten ( ikke at de skal behandle andre på denne måten heller). Når jeg nå får denne laptoppen tilbake, skal jeg stå oppe på servicen til elkjøp og kjøre recovery, så kjøre prime (el cpu burner som de bruker). Da er det vel ikke så mye annet de kan gjøre en å heve kjøpet, HÅPER JEG. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 var vellykket installering ja Jeg kan jo nevne at jeg har jobbet på strax (idag IC) for mange år siden og har en hel del pc repareringer bak meg. Har fullført studiet system ingeniør hos ecademy. Så jeg føler jeg sitter på relevant kompetanse innen dette. Derfor synes jeg at det er helt idiotisk at elkjøp behnandler meg på denne måten ( ikke at de skal behandle andre på denne måten heller). Når jeg nå får denne laptoppen tilbake, skal jeg stå oppe på servicen til elkjøp og kjøre recovery, så kjøre prime (el cpu burner som de bruker). Da er det vel ikke så mye annet de kan gjøre en å heve kjøpet, HÅPER JEG. Stå på ditt. Men i høflig tone selvsagt. Jeg kom nok med en forhastende konklusjon fra starten av, og trodde at du hadde for lite peil på data Om maskinen er like ille når du får den tilbake, noe jeg regner med, så syntes jeg at du burde gi butikken valget om å bytte til en ny pc eller å heve kjøpet. Og godtar de ikke det, så klag til Forbrukerrådet. Men kom med så mye informasjon som mulig til de. Ellers kan de og komme med forhastede konklusjoner. Lenke til kommentar
Kongolaf Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Informasjon fra elkjøp er jo minimal, det var den strofa jeg posta i en tidligere post. Spurte jo IC hvordan de hadde kommet frem til at det var en software feil, men da måtte jeg henvende meg til elkjøp. Og de visste jo ikke, data avd kunne ikke si noe og henvendte meg til service avd, og han der kunne ikke noe om data. Nå sa de dataen min ankommer elkjøp i morgen, så vi får se hva som skjer da. Jeg er generelt høflig med de men har vel kanskje en tendens til å ase meg opp litt ved dumme svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå