ACD Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg har kommet litt bakpå, og fikk ikke innvilget studielån. Nå fikk jeg første faktura for tilbakebetaling, men jeg studerer fortsatt og er ikke spesielt betalingsdyktig. Kan man få utsettelse på dette, eller går Lånekassen inn for å rasere studiene mine eller tvinge meg over i arbeid? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Man skal vel ikke få krav om tilbakebetaling mens man enda er i godkjent studie.. så med mindre det er et ikke-godkjent studie er det vel noe feil der? Uansett kan man søke om utsettelse i inntil et år totalt ved å logge inn på lånekassen.no. Det er bare å trykke at man ønsker utsettelse, så tar det noen dager, og så får man innvilget for neste faktura. Lenke til kommentar
ACD Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Man skal vel ikke få krav om tilbakebetaling mens man enda er i godkjent studie.. så med mindre det er et ikke-godkjent studie er det vel noe feil der? Uansett kan man søke om utsettelse i inntil et år totalt ved å logge inn på lånekassen.no. Det er bare å trykke at man ønsker utsettelse, så tar det noen dager, og så får man innvilget for neste faktura. Er godkjent studie som jeg har fått lån til tidligere, men hadde havnet på etterskudd. Først nå jeg kom meg inn på min side hos Lånekassen og søknad er sendt. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Anbefaler å ringe lånekassen og forklare. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Skal ikke lånet settes på vent så lenge man er under utdanning, samt rentene fryses? Uansett skal man kunne utsette hele beløpet 3 år, og halve beløpet 6 år. Lenke til kommentar
EvileyeS Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 http://lanekassen.no/Artikler/Bokmal/Fortsatt_i_utdanning/ Står litt info her. Lenke til kommentar
ACD Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Jeg antar at søknaden blir innvilget. Har man mistet retten på studielån begynner rentene å løpe, og man får etter hvert faktura. Selv om man fortsatt studerer. Det er straffen for å henge etter, spesielt rentene er ganske kjipe nå. Takk for link. Endret 30. januar 2010 av ACD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå