Deluze Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hei! Jeg tenker på å bytte ut stockviften som fulgte med Phii 720 BE prosessoren min. For det første ønsker jeg en mer stillegående kjøleenhet, for det andre synes jeg at temperaturen er overraskende høy. Systemet mitt er satt inn i HAF 932 og romtemperaturen er sjeldent over 20 grader celsius. Allikevel ligger temperaturen tett opptil 50 grader idle, og 65 er det høyeste jeg har registrert under load (70-85 %). Første spørsmålet er i grunn en (av)bekreftelse på at dette er uforventede temperaturer. Det andre er angående hovedkortbrettet som er i HAF 932. Testen av både 922 og Storm Sniper nevner at hullet bak cpu er akkurat for lite for å få på plass en AMD bakplate. Hva betyr dette i praksis for meg? Jeg fattet interesse for et kjøler, Tuniq Tower Extreme 120, jeg stusser over at denne ikke er listet hos noen butikker i prisguide, og google søk sender meg rett til utlandet. Er det noen som vet noe om hvorfor dette har forduftet? Jeg får nesten slenge inn på tampen at forslag til andre kjølere tas i mot med takk. Deluze Lenke til kommentar
Coitus Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Sjekk ut denne diskusjonen. Har du overklokket? Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Pokker! Jeg fulgte jo til og med den tråden når den levde Takk for påminnelsen Jeg har ikke klokka, men ønsker å ha den muligheten i fremtiden. Noe jeg føler at min stockvifte ikke gir meg. Edit: Var det TX3 du havnet på? Vil det ha noe særlig for seg å bytte ut viften med f. eks. Noctua NF-B9-1600? Tallene forteller jo at vifta fra Noctua er bedre enn den medfølgende, men det er så store avvik på dBA at jeg begynner å stusse på det. Cooler Master: 800 - 2800 RPM 15,7 - 54,8 CFM (airflow) 17 - 35 dBA Noctua: 1000 - 1600 RPM 41,1 - 64,3 CFM 7,9 - 17,6 dBA Det er lydnivået jeg bemerker meg mest her, er det et anderledes lydnivå når vifta er montert, eller er det virkelig så stor kvalitetsforskjell mellom de to viftene? Nå koster jo vifta like mye som TX3, så svaret er kanskje allerede gitt, men jeg hadde ikke forventet så stor forskjell mellom de to. Edit 2: Hyper TX3 Specs Noctua Specs Endret 30. januar 2010 av Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå