Gå til innhold

Jakten på Panasonic TX-P50G10E

Anbefalte innlegg

Jeg har tydligvis ventet LITT for lenge til å kunne kjøpe meg en god 50" plasma. Har sjekket en del netthandel sider og var senest i dag innom den lokale Elprice butikken for å undersøke muligheten for å få tak i en Panasonic TX-P50G10E. Det var kun 2 stk igjen i Norge og de var skadet. For skadet til at jeg ville ha kjøpt en.

Nå søker jeg litt hjelp for å se om det er mulig å få tak i denne flotte plasma TV'n. Drømmen er V10, men den ligger over mitt budsjett på 12-13k. S10 har ikke NeoPDP, noe jeg ser som nødvendig. Det kommer helt sikkert å komme innlegg som sier at andre merker er like bra/bedre etc. og jeg vil gjerne høre andre sine meniger om det finnes noe like bra eller bedre, men som nevnt innenfor mitt budsjett. Etter mine undersøkelser og meninger blant andre flatskjerm entusiaster, er at Panasonic ligger fremst i plasma teknologien.

Så for å summere opp saken: jeg søker hjelp til å finne 1 stk Panasonic TX-P50G10E.... hvis mulig.

Endret av PerEspen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hvis denne drømme tv'n ikke er å skaffe, hva blir en god nr 2? Til samme pris, vel og merke.

Du har jo alltids Samsung PS50B850 til 12 500,-, den regnes som ca jevngod med Panasonicen. Litt bedre farger, litt dårligere sortnivå. Bedre design, dårligere innebygde høyttalere.

Aftenposten skriver:

I skyggen av sine mye omtalte LED-modeller, har Samsung med sin 8-serie laget en knallsterk plasma-TV som i våre øyne er årets store overraskelse og beste TV-kjøp om du er på jakt etter den perfekte filmfremviseren.

Like tynn og billigere enn tilsvarende LCD-modell er den også. Innsynsvinkelen er dessuten ingen begrensning, og sort- og kontrastnivå er enda bedre. Fargegjengivelsen er hakedroppende, og billedskarpheten vanedannende. Lydkvaliteten er derimot verdiløs. Nærmere Pioneers Kuro-skjermer kommer du ikke. Fås også som 58-tommer. Les hele testen her.

Merk at beskrivelsen gjelder B855, men det er egentlig samme TV som parallellimporterte B850, som er en hel del tusen billigere (B855 ligger på rundt 18 000,- ...)

Se også test hos Flatpanels.dk og Teknofil.no.

Lenke til kommentar
Så hvis denne drømme tv'n ikke er å skaffe, hva blir en god nr 2? Til samme pris, vel og merke.

Du har jo alltids Samsung PS50B850 til 12 500,-, den regnes som ca jevngod med Panasonicen. Litt bedre farger, litt dårligere sortnivå. Bedre design, dårligere innebygde høyttalere.

Aftenposten skriver:

I skyggen av sine mye omtalte LED-modeller, har Samsung med sin 8-serie laget en knallsterk plasma-TV som i våre øyne er årets store overraskelse og beste TV-kjøp om du er på jakt etter den perfekte filmfremviseren.

Like tynn og billigere enn tilsvarende LCD-modell er den også. Innsynsvinkelen er dessuten ingen begrensning, og sort- og kontrastnivå er enda bedre. Fargegjengivelsen er hakedroppende, og billedskarpheten vanedannende. Lydkvaliteten er derimot verdiløs. Nærmere Pioneers Kuro-skjermer kommer du ikke. Fås også som 58-tommer. Les hele testen her.

Merk at beskrivelsen gjelder B855, men det er egentlig samme TV som parallellimporterte B850, som er en hel del tusen billigere (B855 ligger på rundt 18 000,- ...)

Se også test hos Flatpanels.dk og Teknofil.no.

Har sjekket litt rundt 850 og funnet at mange sliter med "buzz" ulyd og det skremmer meg litt for å kjøpe denne.

Det er såpass kort tid til de nye modellene dukker opp på markedet at det er lite poeng å handle nå. I tillegg vil prisen på eksempelvis V10 synke når de nye kommer. I tillegg tror jeg Panasonic kommer med mye gode tv-er dette året.

I teorien skal V10 synke i pris, spørsmålet er bare om den er å oppdrive i mars/april når de nye produktene kommer.

Lenke til kommentar
Med litt hjelp fant jeg til slutt G10 på Amentio. Siste de hadde faktisk.

Takker for all hjelp jeg har fått i jakten.

Etter å ha etterlyst TV'n min fikk jeg denne mailen i går:

"Hei

Tv'en i din ordre er dessverre EOL(End of Life).

Ønsker du å endre til en annen tv, eller vil du kansellere din ordre ?

Ha en fin dag !

Mvh

Amentio.no

Norges billigste nettbutikk"

Jakten er i gang igjen...

Har funnet ut at den lokale Expert butikken har stående en TX-P50V10E til demo. Den står til 19.990,- noe jeg ikke har lyst eller vil betale. Hvis dette er den eneste de har stående, ettersom i teorien er VELDIG vanskelig å få skaffet den, er det noen som har tips til pruting av demo TV? Er det smart i det hele tatt å kjøpe en slik TV som har stått på x antall timer i Gudene vite hvor mange dager/uker?

Lenke til kommentar
Hva med å bare vente 2-3 måneder på neste generasjon? Er svært lite vits i å kjøpe v10 nå, den koster nøyaktig det samme som den gjorde i fjor sommer - ikke spesiellt mye for pengene.

Vennligst les posten min. Jeg skal IKKE betale 19.990,- for V10. Den går for ca 15.500,- på nett. Så hvis jeg greier å prute på en V10 demo til en fornuftig pris, så kjøper jeg den. Og V10 har vunnet en del konkurranser/priser for å være den beste plasma innenfor sin klasse. Nøler ikke med å kjøpe den, til en grei pris selvfølgelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...