Gå til innhold

Hva er forskjellen mellom PS3 online spilling og XBOX?

Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Vær så snill, kom med noen svar som er relevante og som kan bakkes opp av fakta !!

Jeg har selv en xbox 360. Jeg betaler 500 kr i året for å spille på live, og i løpet av min periode med xbox spilling har live kostet meg til sammen 2500-3000 kr, dvs en sum som alene forsvarer prisen av en PS3.

Hva er egentlig den store fordelen med live kontra PS3? Hva er det som rettferdiggjør prisen på live vs. ps sin online del?

Slik jeg ser det har PS3 mer gratis på sin online tjeneste (musikkvidoer), mens MS tar betalt for det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Jeg vet man får kjøpt det for 300 kr på diverse websider, men den offisielle prisen er ett sted mellom 400-600 kr.

Synd at jeg er så glad i Halo og kontrollen til xbox, hvis ikke hadde jeg solgt xboxen med en gang og kjøpt en PS3. Gidder ikke betale 400 kr i året for å kunne snakke med andre mens jeg er i ett annet spill.

Syns det er merkelig at xbox klarer å gjøre dette uten at PS3 blir helt overlegne..

Lenke til kommentar

Den offisielle prisen som MS gir er vell 499 hvis ikke jeg husker helt feil, men ulike levrandører tar som regel ett påslag i prisen iallefall hvis man tenker på netbutikker o.l. Dog finnes det steder hvor man får kjøpt LIVE til lavere pris enn det som Microsoft har som standard.

En forskjell som ikke har blitt nevnt sålangt er att det er en prosentvis større andel av livespillere på 360 som har mic enn hva tilfellet er hos Sony men det er nok att microfon følger med både Elite og man kan kjøpe pakkevis med abbonemang + mikrofon.

En annen forskjell er att hos Microsoft er de som står for driften av serverne som spillerne spiller på mens hos Sony er dette mer eller mindre prisgitt utviklerne. EA har dog sine egne løsninger på dette på begge plattformer.

Lenke til kommentar

Hatt Xbox i 2 år og ble bannet, kjøpte meg ps3 til jul. Må si jeg savner SYKT live delen på xbox, hvordan voicechat delen var. Du hører faktisk hva dem sier, og du kan joine voiceparty og si ifra at man er ferdig med runden om 2 min f.eks. På ps3 må du bare satse på at de joiner, få folk som orker å stoppe midt i et game og skrive en melding.

Lenke til kommentar
Den offisielle prisen som MS gir er vell 499 hvis ikke jeg husker helt feil, men ulike levrandører tar som regel ett påslag i prisen iallefall hvis man tenker på netbutikker o.l. Dog finnes det steder hvor man får kjøpt LIVE til lavere pris enn det som Microsoft har som standard.

En forskjell som ikke har blitt nevnt sålangt er att det er en prosentvis større andel av livespillere på 360 som har mic enn hva tilfellet er hos Sony men det er nok att microfon følger med både Elite og man kan kjøpe pakkevis med abbonemang + mikrofon.

En annen forskjell er att hos Microsoft er de som står for driften av serverne som spillerne spiller på mens hos Sony er dette mer eller mindre prisgitt utviklerne. EA har dog sine egne løsninger på dette på begge plattformer.

Viste ikke at MS kjørte dedikerte servere for spillene sine, trodde det gikk på p2p.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har både 360 og PS3 og jeg betaler gladelig for bruken av Live.

Denne summen betaler vi hovedsaklig for at Microsoft selv skal drifte serverne og infrastrukturen som kobler konsollene våre sammen, og passer på at dette går smertefritt.

På ps3 er dette opp til utviklerne selv, som mange ganger har grusomt dårlige løsninger.

I tillegg krever microsoft at alle spill som kommer ut skal ha demo, noe Sony ikke gjør, samt at de bruker penger for å få ting eksklusivt på Live.

Det er jo heller ikke til å komme bort ifra at PSN Store interfacet er horribelt sammenlignet med Xbox Live Marketplace.

Lenke til kommentar

Jeg bruker begge og er fornøyd, men savner selvfølgelig partysystem på PS3en, ellers er de likestilte. Men synes PS3 pusher grenser med tanke på hvor mange spillere man kan kjempe mot, og har enda til gode ikke sett slik krig enda på Live, maks er vel 8 mot 8 eller 10-10 viss jeg ikke sier feil :)

Jeg vet at jeg betaler aldri 499kr for Live eller mer, da kutter jeg tvert ut ;)

Lenke til kommentar

Regner med du refererer til MAG Toman85.

Jeg synes det er festlig at et spill som krever enorm koordinasjon på laget, dvs at man har et helt rank system som da i tur får snakke med de som er under seg, er på konsollen hvor nesten ingen har mic.

På Xbox følger det jo med Mic når du kjøper konsollen. Selvfølgelig kan det diskuteres hvor fornøyelig det er å høre på 13 år gamle unger på online konsollspill, men dette spillet er jo direkte laget for lagkommunikasjon.

Jeg har testet spillet og det føltes bare håpløst ut at 90% av funksjonene som har med lagspill å gjøre rett og slett faller ut ettersom ingen har mulighet til å kommunisere med hverandre. :p

Det skulle vært et lignende spill på Xbox, hvor man i tillegg utnyttet party systemet fullt ut. Dvs parties som joinet ble egen squad etter rank og slikt.

Lenke til kommentar

Regner med du refererer til MAG Toman85.

Jeg synes det er festlig at et spill som krever enorm koordinasjon på laget, dvs at man har et helt rank system som da i tur får snakke med de som er under seg, er på konsollen hvor nesten ingen har mic.

På Xbox følger det jo med Mic når du kjøper konsollen. Selvfølgelig kan det diskuteres hvor fornøyelig det er å høre på 13 år gamle unger på online konsollspill, men dette spillet er jo direkte laget for lagkommunikasjon.

Jeg har testet spillet og det føltes bare håpløst ut at 90% av funksjonene som har med lagspill å gjøre rett og slett faller ut ettersom ingen har mulighet til å kommunisere med hverandre. :p

Det skulle vært et lignende spill på Xbox, hvor man i tillegg utnyttet party systemet fullt ut. Dvs parties som joinet ble egen squad etter rank og slikt.

MAG er jo bare helt rått :D Trenger ikke og ha mic for og ha glede av detta fantastiske onlinespillet. Bruker det kun sjøl når jeg spiller med kjennte.

Det skader ikke og ha en squadleader som prater, men er ingen nødvendighet. Må jo selvfølgelig følge godt med på mini radaren.

Du kan bruke d-paden til og sende div. forespørsler. Sånn som "medic" og "backup" f.eks.

Har spillt bc1 og cod4 på 360`n. Og det er ikke mye komunikasjon der. Eller hva med battlefield2 og 2142 på pc? De fleste folka sier ikke ett pip :tease:

Bare og prøve modusen "herredømme" med 255 andre spillere. Heftige kamper med masse action :D

Lenke til kommentar

Jeg har PS3 og 360. Jeg bruker PS3 til singelplayer pga av at den er helt stillegående, og jeg liker kontrollen best. Og så holder jeg med ps3 når det gjelder teknisk, streaming osv.

360 bruker jeg BARE til multiplayer, siden party systemet fungerer bra, og det er flere kompiser som har xbox enn ps3.

PS3 = Singelplayer

360 = Multiplayer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg har både 360 og PS3 og jeg betaler gladelig for bruken av Live.

Denne summen betaler vi hovedsaklig for at Microsoft selv skal drifte serverne og infrastrukturen som kobler konsollene våre sammen, og passer på at dette går smertefritt.

På ps3 er dette opp til utviklerne selv, som mange ganger har grusomt dårlige løsninger.

I tillegg krever microsoft at alle spill som kommer ut skal ha demo, noe Sony ikke gjør, samt at de bruker penger for å få ting eksklusivt på Live.

Det er jo heller ikke til å komme bort ifra at PSN Store interfacet er horribelt sammenlignet med Xbox Live Marketplace.

Såvidt jeg vet er det ingen krav om demo? Hvor er i så fall demoen av mass effect 1 som har vært tilgjengelig på xbox360 i lengre tid..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...