chris300 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Noen som har link til hvor jeg kan få tak i noe slags tank-kit så jeg kan bruke frityrolje istede for diesel? Tenkte å ordne i en gammal benz.... Lenke til kommentar
eab Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Tank kit? Tenker du på ei trakt for å lette påfyllingen? Sørg for å sile ut alt av klumper og denslags, og vær obs på at frityrolje ikke er spesielt kult å bruke om drivstoff om vinteren (pga kulde). Har selv vært med på å kjøre gamle dieselmotorer på det meste som er flytende. Vi blanda 10liter spillolje, 20liter bensin, litt frityrolje og 10liter diesel i tanken på en gammel patrol. Den fyra og gikk helt til tanken var tom. Endret 29. januar 2010 av eab Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Ikke helt det jeg søker, men kommer selvsagt til å filtrere oljen, såfremt det ikke er den siste såklart.. Endret 29. januar 2010 av chris300 Lenke til kommentar
chris300 Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Type ala dette, bare for en litt rimeligere penge... http://www.helka.no/shop/ Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Rent teoretisk er det bare å helle på tanken og kjøre, om det er det som er tankekorset ditt. Folk snakker om å bytte dieselfilter oftere om man kjører på frityr, og å blande ut med bensin på vinteren. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Må man ikke blande noe i frityroljen slik at den blir tynnere da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå