Gå til innhold

PL: 31.01.10 v Manchester United, Emirates Stadium

Prinz Poldi

Anbefalte innlegg

Gåtur i parken. At Arsenal får presse og skyte fra hold mot slutten av kampen er naturlig, da United har lagt seg tilbake og rir på ledelsen. Som Ron Atkinson så pent sa: Rooney kunne scoret 5 mål i dag.

Nå er det du som er trangsynt her. Å si at dette var en gåtur i parken er intet annet enn latterlig. Og hvorfor skulle Rooney ha scoret fem mål i dag? Han hadde da ikke flere sjanser enn Arshavin.

Denne kampen er nok et bevis på at Fletcher er en av verdens beste midtbanespillere, selv om han aldri blir anerkjent av kunnskapsløse bleier blant andre lags supportere. Hadde ikke noen problemer med å ta lurven av Fabregas, mens Carrick tok seg av babyen Denilson og oppskrytte (i Arsenal campen, blant oss "andre er han fortsatt mediocre) Song.

Fàbregas var absolutt ikke så dårlig i dag som du skal ha det til. Hvis du kaller Fletcher en av verdens beste spillere basert på hvordan han håndterte Cesc i dag, er det nok du som er en "kunnskapsløs blei", som du så pent kaller det. Fàbregas kom seg fremover ofte, og skapte mange sjanser. Og å kalle Song oppskrytt er helt på trynet. Han har vært en av våre beste i år. I dag var han svært sliten etter å nettopp ha kommet hjem fra Afrikamesterskapet, så med tanke på det spilte han en helt grei kamp. Alle med peiling på fotball ser hvor god han har vært i år.

Nå foreslår jeg at dere United-supportere kanskje skal skrive i deres eget forum, i stedet for å spamme våre tråder med håpløs kritikk. Ingen her mener at seieren var ufortjent, og de fleste av oss har til og med takket for kampen. The Game, du mister bare mer og mer av min respekt for hver setning du skriver.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fabregas skulle jo komme og vise oss, woohoo? Herlig spill av Fabregas, du. Han ble voldtatt av Fletcher.

... og Fletcher ble voldtatt av Magne Hoset. Det Man Utd vinner over Arsenal på idag, og som så mange ganger før er rutine og vinnervilje. På papiret stilte Arsenal med et bedre lag enn Man Utd spiller for spiller, men Man Utd har en såpass stor lagånd og vinnerkultur at spillere som Park og Carrick står fram.

Ikke skjønner jeg hvorfor Wenger ikke stilte med Bendtner tidligere, de fikk jo først fart på sakene da han kom inn. Almunia, Clichy og Denilson spiller latterlig dårlig idag. Tenker spess på scoringen til Rooney når han tar igjen 30 meter på Denilson før han putter ballen i mål. Greit nok, Rooney er i kjempeform om dagen og er nesten den sterkeste kandidaten til neste års spiller for øyeblikket, men Arsenal lot han og Man Utd slippe greit unna.

Det Arsenal trenger er noen skikkelig store staute karer som kan holde på ball. På den måten har de veldig uflaks ved at de mangler Diaby og Van Persie. Mer i så måte enn Man Utd som klarer seg fint med backupen sin. Mot dårligere PL lag får Arsenal holde ballen og presset oppe i store deler av kampen og vinner på det, det får de ikke mot topplagene og taper som regel kampene.

Arsenal er nå så og si ute av gullkampen og det står om Man Utd vs Chelsea. Yawn...

Lenke til kommentar

Manuel Almunia: 2. Gjorde vel ingen positive ting det er verdt å nevne i denne kampen? Hadde en forferdelig brøler litt ut i 2 omgang som vi skal være glade for at ikke ble noe ut av. Alt for ustabil og usikker. Med hans prestasjon ville vi aldri tatt en PL tittel.

Bacary Sagna: 5 Synes egentlig Sagna gjør en helt grei kamp. Kommer med i angrep, og har noen okai innlegg. Litt dårlig kommunikasjon i forsvar og noen helt ubegripelige opptredener i forsvar. Synes Bakre 4rer gjør en veldig dårlig jobb idag.

William Gallas: 5 Litt som Sagna, gjør en helt okai jobb, men kollektivt er ikke 4er rekka bra nok.

Thomas Vermaelen: 6. Får 6 pga av scoring. Men hadde egentlig nesten all skyld i 0-2 målet. Følger ikke med og slepper Rooney igjennom. Kommer alt for seint på noe han kunne lett vært foran. Ingen spesiell god kamp.

Gaël Clichy: 3. Blir rett og slett eid gang på gang i 1 omgang. Er skyld i mye bakover. Hadde det vært en god back her kunne det kanskje stoppet en tredel av Man u sine sjanser. Får litt bedre karakter en 1-2 fordi han kom seg i 2 omgang og var med i en del angrep. Gode overlapper på vingen.

Denilson: 2 Kanskje Arsenals dårligste spiller i dag. Taper dueller, totalt usynnelig og ingen innsats? Dette holder absolutt ikke mål.

Cesc Fàbregas: 7 Har det vanskelig idag, ikke rart heller. Han har stort ansvar, er kaptein og playmaker som Man u gjør alt for å stoppe. Gjør uansett en helt grei kamp. Men Cesc fikk ikke vist sitt potensiale idag.

Alex Song: 6 Synes egentlig han jobber mye og stopper mye. Hadde ikke vi hatt Song idag ville resultatet vært verre. Gjør i 2 omgang en brøler i forsvar som er fy.fy..

Samir Nasri: 5 Her er jeg faktisk usikker. Var endel med i spillet, men når jeg sitter her å skriver veit jeg virkelig ikke hva jeg skal gi. så han får en 5.

Andrei Arshavin: 7 Jobber mye idag, er veldig uheldig som ikke hadde foten med seg. Men han er kanskje den Arsenal spilleren som ville vinne mest. Er kreativ og farlig for Man u forsvaret. Dessverre ville det seg ikke idag.

Tomas Rosicky: 6. Gjør en middelmådig kamp. Helt greit, og bedre en mange på Arsenal idag.

Theo Walcott: 6 Gjør ingen vesentlig endring på laget etter innhopp. Decent.

Nicklas Bendtner: 5 Synes ikke Bendtner fikk til mye den tiden han var ute på banen. Kanskje mye på grunn av resten av gjengen, men det holder bare til 5.

Emmanuel Eboue: 5 Her er jeg også litt blank. Så vi mye til Eboue idag? Gir han en 5er av ingen annen grunn av at jeg ikke husker helt hva han var innblandet i.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar
Fletcher var ok, ikke mye mer enn det. Han er nok like mye anerkjent av dere som Song blir det av oss.
Fletcher var ok, ikke mye mer enn det.

:green: :green:

Bare sitere etter meg og ta vekk neste setning som poengterer nøyaktig det jeg mener.

Endret av Fox
Lenke til kommentar
sip.

Jeg må takke deg for et konstruktivt og bra innlegg! Endelig en supporter som kan komme med noe konstruktivt og begrunnende svar. Er mye enig i deg. Er Arsenalsupporter selv, og må si at Man U vinner fortjent idag.

Siden vi nå er på Arsenal sitt forum, blir det selvfølgelig trekt frem mye av det positive vi kan hente fra en sånn kamp. Det at noen Man U supportere kommer inn på Arsenalforumet bare for å lage kvalme er jeg veldig lite tilhenger av. Vil dere si at dette var en tur i parken, plankekjøring, fletcher griseeide fabregas, etc, etc.. Så kan dere gjøre det så mye dere vil i deres egen forumsdel.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Har ligget og kikket i taket uten å rørt meg en meter siden kampen slutta. Det er ikke annet å si enn at vi ikke er gode nok. Men dere klasseløse cuntsa fra Utd-leiren kan gi faen i å spre kvalm. Dere vet selv hvor vondt det gjør, og dere får aldri tilbake fra oss. Vis litt respekt i denne tråden i det minste. For mye å forlange?

Lenke til kommentar

Er selv United-supporter, og er enig i at noe av det som "vi" har kommet med her, både er ekkelt, og på grensen til det kvalme. Det slår sikkert tilbake på oss ved en senere anledning. Men gleden er stor, og noe av det er kanskje skrevet i affekt.

Uansett, et par av innleggene som kom her etter kampen, fortjener harde og kontante svar. Skjønner at det er bittert å få det gnidd inn til de grader etter et tap, og at dere ser det her med Arsenal-øyne, men sånn er det nå. Selv om dette er Arsenal-delen av forumet er det åpent for alle til å diskutere.

Håper forøvrig at andre enn oss United-supportere får øynene opp for det Fletcher gjør ute på banen. Topp 5-midtbanespiller i verden p.d.d.

Takk for kampen, og lykke til på brua.

Lenke til kommentar
Håper forøvrig at andre enn oss United-supportere får øynene opp for det Fletcher gjør ute på banen. Topp 5-midtbanespiller i verden p.d.d.

Fint innlegg, men her er jeg nok uenig. Syntes du virkelig han er bedre enn Cesc, Xavi, Iniesta, Ronaldo, Essien eller Messi?

Endret av GoreGalore
Lenke til kommentar
Har ligget og kikket i taket uten å rørt meg en meter siden kampen slutta. Det er ikke annet å si enn at vi ikke er gode nok. Men dere klasseløse cuntsa fra Utd-leiren kan gi faen i å spre kvalm. Dere vet selv hvor vondt det gjør, og dere får aldri tilbake fra oss. Vis litt respekt i denne tråden i det minste. For mye å forlange?

Når "the invincibles" herjet på sitt verste, var det ikke greit å være United supporter heller. Bekjente Arsenal supportere var så kjepphøye at det vred seg i magen hver eneste kamp laget vant. Det hatet vil aldri forsvinne uansett hvor "greie" dere på diskusjon.no er. Jeg forholdt meg rolig og sparte hatet til United regjerte atter engang og dessverre for dere er denne nettsiden en av mine kanaler for utløp av følelser. Jeg registrerte meg heller ikke på d.no for å koseprate og forventer å få tilbake med renter når United taper.

For å kjenne glede, må man også kjenne på smerte. Litt av dealen med å være lidenskapelig fotballsupporter.

Lenke til kommentar

Fint innlegg, men her er jeg nok uenig. Syntes du virkelig han er bedre enn Cesc, Xavi, Iniesta, Ronaldo, Essien eller Messi?

Mye bedre enn Iniesta atm og ikke minst Essien for året. Bedre enn Lampard og Gerrard denne sesongen også - med god margin. Messi og Ronaldo er ikke sentrale midtbanespillere.

Fletcher er definitivt topp 5 objektivt sett. Med mine røde supporterbriller er han topp 3.

Lenke til kommentar
I think this highlights my ramblings in the last 30 minutes. United are well coached and well organized. Guys like Park aren't world beaters, yet he seems to consistently destroy us every time he's fit to face us. Why? Because he knows where he's supposed to go, he knows his job, and he executes. Their entire system is based around this. If you go down their list of players, you'll find lots of quality, but not more quality than in the Arsenal side. But their players are disciplined, they trust the system, and they get results. I hate Red Nose with a passion, but he's built a system that works, and he plugs guys in that he knows can do the job he asks of them.

Noe å tenke på.

Game: Skjønner at det er deilig å godte seg, og det var ikke bare deg jeg sikta til heller. Det svir bare så sinnssykt på en sånn dag.

Lenke til kommentar
Han er ALDRI topp 5.

Konstruktivt innlegg. Du kan godt begrunne litt mer da. Selv har jeg ikke sett nok på Fletcher til å uttale meg, men Cesc og Fletcher er vel uansett gode på ulike områder. Ikke det at de ikke kan sammenlignes, men de har vel sine svakheter begge to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...