Gå til innhold

Batterilevetid på Dell Latitude E6400

anderfo

Anbefalte innlegg

Min Dell Latitude E6400 ble levert i oktober 2008. Batteriet fungerte ypperlig det første året, og jeg kunne se hele filmer uten å bruke laderen.

Deretter i november 2009, ca 1 år og 1mnd senere, skjedde det noe "over natta" og batteriet fungerte plutselig kun i 8-10 minutter. Samtidig, hver gang PCen blir skrudd på eller vekket opp av dvale, kommer det minst 2 meldinger fra Dell om at batteriet er gammelt og dårlig og at de anbefaler å kjøpe et nytt batteri snarest. De legger til at garantitiden på batterier er 1 år.

Dette skjedde så plutselig at jeg nærmest mistenkte Dell for å ha lagt inn en "automatisk batteridød" straks batteriets garanti på 1 år er utløpt...

Inntil videre har jeg brukt laderen hele tida, i stedet for å gå på batteri. Samtidig er de to sprettopp-meldingene ganske irriterende.

Så leste jeg dette i dag, i artikkelen om iPad:

Gjennomsnittlig utskiftingstempo for en bærbar datamaskin er et sted i underkant av tre år. Tilfeldigvis er dette omtrent på linje med beregnet levetid på batteriene som følger med. Disse skal normalt vare et sted mellom to og to og et halvt år.

Hvor lenge kan man forvente at batteriet skal vare? Bør jeg kontakte Dell og kreve nytt batteri, eller bør jeg bare kjøpe et nytt? Må jeg virkelig kjøpe nytt batteri hvert år?

Endret av anderfo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...