fredonor Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg overtok en medie PC med Cooler Master Cavalier 4-kabinett. Det eneste jeg manglet var ram og skjermkort. Denne skal kun brukes til musikk og video (en del i HD). Jeg kjøpte 2GB ram og dette skjermkortet. Så ser jeg: I bruksanvisningen til skjermkortet anbefales det en PSU på minimum 500W. Alle som har vært borti Cooler Master Cavalier 4 vet at det er enklere sagt enn gjort å bytte ut strømforsyningen på 350W som ligger i dette kabinettet ettersom målene til PSU ikke er standard. Det jeg lurer på er om det egentlig er nødvendig å bytte ut PSU... Den skal som sagt kun brukes til musikk og film, ikke noe spilling. Noen som har et fornuftig svar til meg? Lenke til kommentar
*martin* Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 i følge testen av hd 5670 til HW så trekker kortet veldig lite strøm i værtfall Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Om den kan levere nok strøm på 12V, skal en 350W holde greit det. Som du ser av grafene i testen på HW.no, så trekker hele maskinen 179W under last. Med minimum 80% effektivitet på PSU, blir det ca. 140W trukket fra PSU av maskinvaren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå