Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows vil ikke starte

Anbefalte innlegg

Jeg har oppgradert min "gamle" PC. Kjøpte nytt hovedkort, prosessor, skjermkort og minne. Jeg er ganske amatør når det gjelder bygging av datamaskin, når jeg prøver å starte maskinen så kommer jeg til loading skjermen så rebooter den.

Har prøvd gjennopretting og alt det.

Specs:

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-750

MSI P55-CD53, P55, Socket-1156, DDR3

XFX GeForce 9500GT 550M 1GB PhysX CUDA

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Hva er galt? Og hvordan kan jeg fikse det?

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du byttet hovedkort og skjermkort, og prøver å boote din gamle Windows-installasjon, så er det ikke rart den ikke vil starte.

Windows loader de driverne du hadde til det gamle hovedkortet uansett om de funker eller ei, og da tryner det i oppstarten. Beste alternativet er nok å legge inn Windows på nytt.

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

For å gi deg en 100% guide du kan følge MÅ vi vite hvilket merke du har på datamaskinen da det er forskjell fra merke til merke. Ev. kan du ta kontakt med pc-leverandøren (HP, dell etc) og be dem hjelpe deg med dette over tlf da det er gjort på ca 10 sek.

Lenke til kommentar
Jeg er fullt klar over at jeg må legge inn Windows på nytt, men finner ikke noe boot mulighet i BIOS, er jeg blind?

Skal ligge under Advanced BIOS features.

For å gi deg en 100% guide du kan følge MÅ vi vite hvilket merke du har på datamaskinen da det er forskjell fra merke til merke. Ev. kan du ta kontakt med pc-leverandøren (HP, dell etc) og be dem hjelpe deg med dette over tlf da det er gjort på ca 10 sek.

Sattan, les første post igjen. Han forteller jo hardware, og merke/model på hovedkortet hans!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Jeg er fullt klar over at jeg må legge inn Windows på nytt, men finner ikke noe boot mulighet i BIOS, er jeg blind?

Skal ligge under Advanced BIOS features.

Sattan, les første post igjen. Han forteller jo hardware, og merke/model på hovedkortet hans!

Fant det under Advanced BIOS, tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...