opticus Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Sitter og plukker deler fra internett for kjøling av cpu, nb, sb, og gpu. Har kommet over et merke som heter EK, virker som en ganske vettig merke med bredt utvalg, noen med erfaring fra disse? Kommer til å lage en side på worklogs senere når prosjektet er igang, venter til hvertfall noen av delene er inne døra før jeg starter så er det litt mer å følge med på. Tanken er iallefall at jeg skal fjerne alle vifter i pcen, og sette inn 2-3 noctua 14mm vifter isteden og kjøle vannet med cape cora ribber. og siden svart og hvitt er så inn om dagen så skal jeg gjøre så alt er enten svart eller hvitt, med unntak av litt slangefester og tommelskruer. Jeg skal kjøpe inn så lite som overhode mulig for å holde prisen litt nede så hardware som er med er: Antec Three Hundred HK: Asus P5Q SE (P45) CPU: Intel core duo 3Ghz (E8400) 775 MEM: OCZ2G8002G Pc-6400(400mhz) 2gb x 2 (4GB) GPU: Radeon HD 4850 litt disker og en dvd/cdrw Dette er ikke et overklokkingsprosjekt, men hvis det gir marginer for OC så sier jeg jo ikke nei til det! Her er planen helt grovt, dvs jeg skal fjerne hele diskplassen nederst markert med rødt, resvervoar og pumpe markert med hver sin blåfarge. Kappe hull i toppen til en vifte til og kappe hull der det allerede er hull og lage en eller annen innretning som viftene kan sitte i. Også skal kassa lakkeres matt sort, mener jeg har noe spray liggende. Vifta som sitter øverst i kabinettet er allerede borte pga støy. Er det noen som har noen til å kommentere som jeg burde gjøre annerledes? Lenke til kommentar
opticus Skrevet 11. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2010 Jeg klarer aldri å gjøre noe enkelt, så dette kommer til å komme i workloggen etterhvert, venter noen deler fra usa, noe har kommet fra tyskland og skal bestille enda mer fra litt her og der så får vi se hva det ender opp i! Ja, det er et hovedkort som står montert midt i det jeg kutter og ja - det er defekt, men det er passe størrelse Lenke til kommentar
Zero- Skrevet 19. februar 2010 Del Skrevet 19. februar 2010 (endret) Jeg har vannkjølt mitt system med deler fra EK, Pumpe, 2 Blokker (GPU/CPU) og tank. Har aldri vannkjølt pc'en før, så har ikke noe å sammenligne med, men med HD5970 under 50C med trippel radiator og middels overklokk er vel ganske bra. i7 920 @4GHz ligger etter GPU i loopen, så den nærmer seg 75C på max load. Med max load mener jeg Prime95 og Furmark multigpu. Det hele blir kjølt av en XSPC360 radiator Edit: Har tanken og pumpe noe lignende som du skal ha: Endret 19. februar 2010 av Zero- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå