DELLARMADA Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Hei, jeg lurer på om det finnes noen kalkulatorer som kan løse regneoppgaver slik som f.eks www.wolframalpha.com --> Veldig bra til f.eks derivasjon og integrasjon. Vet at claspad er ganske bra og at du får ut den deriverte og den integrerte på kalkulatoren, men finnes det et program til den slik at man kan se led for led hva som skjer? (slik som man kan se på wolfram). Evt andre avanserte kalkulatorer som har dette innebygd?? Takk for hjelpen Endret 29. januar 2010 av DELLARMADA Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hvis du sliter med å integrere eller derivere analytisk så er det nok bedre at du lærer deg det slik at du forstår det. Akkurat som multiplikasjon og divisjon. Litt kjipt å ikke kunne gangetabellen. Casio og texas kalkulatorer klarer å integrere og derivere nummerisk. Lenke til kommentar
M-Mathisen Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Er ikke helt sikker på om noen av disse kan regne ut det du er ute etter, men det er vel verdt en titt Casio Casio Casio Lenke til kommentar
DELLARMADA Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Takk for svar, skal gå igjenno de linkene du la ut Som svar til han første, så har det ikke noe med at jeg synes det er mye lettere å se om jeg har gjort en slurvefeil hvis jeg kan se utregningen på kalkulatoren.. Noen ganger står det også helt fast ved enkelte meget avanserte integraler, da er det kjekt å bare få se en liten titt på hvordan man skulle starte igjen... eksempelt på et integral jeg definerer som vanskelig er f.eks integral ((dy/y(kvadratroten(1+((ln y)^2))))) Lenke til kommentar
DELLARMADA Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 ClassPad 300 Plus kan vise svaret i et ubestemt integral. Noen som vet om det finnes programvare slik at det kan vises ledd for led? Andre kalkulatorer som kan ha dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå