steveak Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg plages med Vista... Bruker det ganske sjelden, men spiller innimellom. Har vista64 home prem, og en relativt ny maskin. Vista er også forholdsvis fresh og nyinstallert etter en reformat nylig (gikk fra vista32 til 64), lite "tulleprogrammer" installer - stort sett kun vistaprogrammene og spill. Har også kjørt inn SP1 og SP2 samt alle systemoppdateringene. Problemet er at disken leser, og leser, og leser..... leeeeeenge etter oppstart, og det påvirker ytelsen til systemet. Fatter ikke hva det er for noe, har slått av indekseringstjenesten i forsøk på at det skal gi seg. Har AVG installert, men har satt den til manuell scanning sånn at det ikke er det. Det kan gå 10-20 minutter før disken "roer" seg, og lyset slutter å blinke for full vugge. Har t.o.m. slått av virtuell minne i et forsøk på å få det vekk. Er det bare sånn Vista er, eller er det noe jeg ikke har fått med meg her. Burde vel gått over til Win7, kanskje den er bedre? For Vista begynner å drive meg til vanvidd... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hadde du 32 bit vista før? HVis ja, var det mer stabilt? Lenke til kommentar
steveak Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Hadde Vista32 før ja. Inntrykket så langt er nok at Vista64 for meg er mer stabilt - føles mer robust. Kan ha noe med programmene selvsagt. Men dritt-disk lesningen er identisk. Den leser, og leser og leser.... Fatter det ikke, har ingenting på maskinen som skulle tilsi sånn aktivitet.. Har i grunn fått nok, tror jeg går for Win7 nå selv om jeg bruker windowsmaskinen sjelden og betalte tusenlappen i fjor for å delta i verdens største betatest - vista. Sukk. Hadde du 32 bit vista før? HVis ja, var det mer stabilt? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg tror ikke Vista i seg selv som er årsaken, men noe i maskinen din som ikke spiller helt på lag. Har du prøvd å oppdatere driverne til maskinen? F.eks. bios og hovedkort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå