Gå til innhold

Kamptråd - Arsenal vs Manchester United


Latias

Arsenal - United  

76 stemmer

  1. 1. Uniteds beste?

    • VDS
      0
    • Rafael
      0
    • Brown
      0
    • Evans
      3
    • Evra
      0
    • Nani
      52
    • Carrick
      1
    • Scholes
      1
    • Fletcher
      0
    • Park
      0
    • Rooney
      14
    • Giggs (innbytter)
      0
    • Berbatov (innbytter)
      0
    • Valencia (innbytter)
      0
  2. 2. Fornøyd med kampen?

    • Helt klart!
      58
    • Nei.
      0
    • Passe.
      1
    • Så ikke kampen/vet ikke.
      1
    • Er ikke United-supporter, hvorfor skal jeg være fornøyd?
      11
  3. 3. Peneste mål?

    • 1-0, Nani/Almunia (SM)
      45
    • 2-0, Rooney
      25
    • 3-0, Park
      1
  4. 4. Hvem vinner serien nå?

    • Chelsea.
      22
    • United.
      44
    • Andre.
      5


Anbefalte innlegg

Må bare starte med å si at jeg gleder meg sykt til denne kampen! Håper det beste laget vinner! Med fair play.

 

Når jeg tenker Arsenal - Man U, tenker jeg momentant på to lag som sliter mest i forsvarrekkene. Begge lagene har sine svakheter der. På midtbanen føler jeg at Man U har en liten fordel, men tror den ikke er så markabel som de siste kampene til Arsenal. På søndag er Song tilbake, og Fabregas er jo skummel uansett. Angrepet stiller ganske likt. Man U har nok bedre spisser isolert sett, men med Fabregas som en brikke foran er de like gode. Som nevnt i førstetråden har midtbanespilleren puttet 11 mål allerede. Arsenal er også det mestscorende laget i PL hittil. Det sier det meste at Arsenal har i gjennomsnitt over 3 mål per kamp på hjemmebane i år. Grunnen til at Arsenal ligger de der gjør i år er pga. det offensive. Arsenal har også plukket 2.54 poeng i gjennomsnitt på hjemmebane i år.

 

På en annen side er ikke Man U sin bortestatistikk den beste heller. Den rekker til 2 plass i serien, men de har i gjennomsnitt bare plukket 1.72 poeng.

 

Det betyr ikke at dette blir en målfest uten like, men vi kan jo håpe :) Heia Arsenal! :)

 

Btw: Norsk Arsenalfan her ;)

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jenner ikke så mange Arsenal-fans. Flesteparten av Arsenal-fans her i Norge er hvertfall ikke norske. Hver eneste gang Arsenal blir vist på div. puber rundt omkring i dette landet så sitter det en gjeng med 6-7 køllsvarte afrikanere bort i hjørnet.

 

Norske Arsenal-fans? Aldri sett.

x2.

 

Arsenal er for øvrig den klubben i verden med flest minoritets supportere.

Lenke til kommentar

Én god kamp mot City, så er alle for 4-3-3 (4-5-1!)?

 

Syns "Vi må ha 5 på midten mot Fabregas for å ikke bli spilt i stykker" er tull. Vi har sjeldent mer kontroll med 5 enn 4 på midten. I tilegg til at angrepet vårt er og mer eller mindre avhengig av Berbatov for å ha noe som helst flyt. Klart vi klarer oss, og klart Rooney er viktig, men vi så alle hvordan det ble når Berbagod kom inn mot Hull (4-0).

 

 

Jeg dreper Points i fylla-skriving.

 

Lenke til kommentar
Kjenner ikke så mange Arsenal-fans. Flesteparten av Arsenal-fans her i Norge er hvertfall ikke norske. Hver eneste gang Arsenal blir vist på div. puber rundt omkring i dette landet så sitter det en gjeng med 6-7 køllsvarte afrikanere bort i hjørnet.

 

Norske Arsenal-fans? Aldri sett.

 

Racist jibberish

x2.

 

Arsenal er for øvrig den klubben i verden med flest minoritets supportere.

 

Kan jeg spørre hvorfor dere i det hele tatt nevner dette? Altså, hva har det med saken å gjøre?

Endret av iRoman
Lenke til kommentar

Det er en kuriositet, kjenner selv en god del etnisk norske Arsenal-fans, mange norske med minoritetsbakgrunn også, ellers håper jeg det er en kamp hvor Fletcher får Wenger til å grine etter kampen med sitt "stygge" spill. Alltid gøy å møte Arsenal.

 

EDIT: Foreslår forresten at du slår opp rasisme i ordboken din, iRoman. Det er mange som helt tydelig misforstår hva rasisme er, og det kan være støtende for de som blir kalt rasister uten å i realiteten være det. Jeg slo det forresten opp for deg, så hyggelig som jeg er :)

 

rasisme -n den oppfatning at visse raser er overlegne og andre underlegne; rasehat

Etym.: se -isme

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar

Visste den der kom til å bli kontroversiell. Det var ment som en spøk, derav det morsomme ordet "jibberish". Aksepterer at det Game skriver er en kuriøsitet, men NK sitt innlegg skjønner jeg rett og slett ikke poenget med. Eller, konklusjonen hans er jo at han aldri har sett en norsk gooner. Han utelukker selvsagt ikke at de finnes, men jeg skjønner ikke hvorfor det i det hele tatt er viktig å ta opp. Er norske fans generelt bedre enn andre? Eller er antall norske fans i en klubb målestokken på hvor bra av en klubb det er?

Lenke til kommentar

Rasisme-kortet. Brilliant.

 

... ellers håper jeg det er en kamp hvor Fletcher får Wenger til å grine etter kampen med sitt "stygge" spill. Alltid gøy å møte Arsenal.

 

GLEDER meg til Fletcher selv. Holder han nivået mot City er det ikke lenge til folk får øynene opp for han som en av verdens beste midtbanespillere.

Lenke til kommentar

@iRoman: Vanskelig for meg at du tolker "jibberish" som et morsomt ord, da jeg tolker det i sin originale betydning.

 

Hvorfor NK nevner det har jeg ingen anelse om, kanskje fordi han er av den oppfatningen av at mange afrikanere er Arsenal-supportere? Noe som forøvrig ikke er en hemmelighet.

Endret av Wisbatov
Lenke til kommentar
Flaut iRoman. Herrefred man, du snakker om å tape fjes.

 

Nå er ikke personangrep lov på forumet, og jeg synes ikke postene dine har tilbrakt mye i denne tråden heller. Så slikt kan du la være å skrive.

 

Kan vi ikke ta opp igjen diskusjonen rundt hva tråden handler om da? Definisjon på rasisme og andre ting kan man ta opp i en annen tråd.

Lenke til kommentar

Ok... Føler meg ganske misforstått her. For det første vil jeg si at jeg har ikke anklaget noen for rasisme her. Trekker tilbake "rasisme kortet" hvis det var så farlig å skrive. Jeg skjønte bare ikke hvorfor Game og NK begynte å skrive det der. Mulig jeg er litt sensitiv mot slikt, men sånn er jeg nå.

 

@Lasse: hehe, det går greit, prater en del med karen utenom forumet.

Lenke til kommentar
Personangrep? Hårsårheten på dette forumet når stadig nye grenser...

 

... Over til kampen

Skulle egentlig bare si fra før det ble noe. Du klarte ikke å lage en tråd uten å komme med det siste utsagnet? Du liker virkelig å kverulere å diskutere du. Uansett, skal ikke dra dette noe videre.

 

Legger ved litt fakta rundt kampen

 

"Despite winning at the Emirates in the Champions League semi-final last season, United's recent record has been unexceptional, with just one win and four defeats in their last nine league visits to the red half of north London."

 

"Arsenal have lost just two of their last 23 Premier League games at home, both to Chelsea."

 

"Wayne Rooney has netted 12 Premier League goals in his last 10 matches."

 

"Four of the last six league meetings between Arsenal and Man United have ended with a 2-1 scoreline."

Lenke til kommentar
Comfy i London nå! Tourer Emirates kl 11 i dag, også kamp på søndag. GET IN YOU LOVELY DEVILS! :D

 

Herlig! Håper din aura kan være med på å inspirere oss til seier ;)

 

Kampen:

På Emirates kan vi få muligheten til å virkelig vise hva vi er gode for denne sesongen. Vi går inn i matchen uten mange svekkende skader, selv om det virkelig hadde vært en vitamininnsprøytning i forsvaret med Vida og Rio Ferdinand tilbake til det gode gamle "partners in crime"-forholdet. Jeg vil påstå at hvis Fletcher tar ut midtbane-maestroen til Arsenal og Rooney fortsetter med sitt gnistrende spill så er kampen våres til å vinne.

 

Manchester United :devil:

Lenke til kommentar
Visste den der kom til å bli kontroversiell. Det var ment som en spøk, derav det morsomme ordet "jibberish". Aksepterer at det Game skriver er en kuriøsitet, men NK sitt innlegg skjønner jeg rett og slett ikke poenget med. Eller, konklusjonen hans er jo at han aldri har sett en norsk gooner. Han utelukker selvsagt ikke at de finnes, men jeg skjønner ikke hvorfor det i det hele tatt er viktig å ta opp. Er norske fans generelt bedre enn andre? Eller er antall norske fans i en klubb målestokken på hvor bra av en klubb det er?

 

Jesus H. Christ. Rasisme? Ser du har sagt at du overdrev litt nå, men det tar fortsatt ikke bort det første du skrev. Morsomt å bli anklage for rasisme for noe slikt, blir jo nesten litt komisk. Jeg er ikke helnorsk engang jo...

 

Selvsagt var det en liten overdrivelse fra min side, jeg kjenner da et-par norske goonere, men gudene skal vite at jeg vet om langt flere ikke-norske som har blitt betatt av Arsenal sin utenlandske "look". Type medgangssupportere som skifter mellom Arsenal og Barca når hvert av lagene gjør det bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...