Gå til innhold

Kamptråd - Arsenal vs Manchester United


Latias

Arsenal - United  

76 stemmer

  1. 1. Uniteds beste?

    • VDS
      0
    • Rafael
      0
    • Brown
      0
    • Evans
      3
    • Evra
      0
    • Nani
      52
    • Carrick
      1
    • Scholes
      1
    • Fletcher
      0
    • Park
      0
    • Rooney
      14
    • Giggs (innbytter)
      0
    • Berbatov (innbytter)
      0
    • Valencia (innbytter)
      0
  2. 2. Fornøyd med kampen?

    • Helt klart!
      58
    • Nei.
      0
    • Passe.
      1
    • Så ikke kampen/vet ikke.
      1
    • Er ikke United-supporter, hvorfor skal jeg være fornøyd?
      11
  3. 3. Peneste mål?

    • 1-0, Nani/Almunia (SM)
      45
    • 2-0, Rooney
      25
    • 3-0, Park
      1
  4. 4. Hvem vinner serien nå?

    • Chelsea.
      22
    • United.
      44
    • Andre.
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer tilbake med post-match kommentar i senere i kveld. Først blir det noen ubegrunnede ratings.

 

Edwin: 8

 

Rafael: 7-

Evans: 8

Brown: 7

Evra: 7

 

Nani: 8

Carrick: 8

Fletcher: 9

Park: 8-

 

Rooney: 10 (syke JÆVEL!)

Tc47 kommer nok ikke til å være fornøyd med deg når han leser dette (dersom han fortsatt lever da). :wee:Du har glemt Scholes.

Lenke til kommentar

Er ikkje heilt sikker på om eg klarer å konsentrere meg skikkelig om å skrive noko vettugt her no. Hjartet satt litt over halsen, sjølv på 0-3 og eg var pissnervøs på 1-3 til tross for at Arsenal strengt tatt var langt ifrå å faktisk vere dyktige eller farlege nok mot oss. Dei hadde ballen, men klarte ikkje å utnytte den, og når dei fleste avslutningane er slappe greier frå utanfor 16-meteren så blir det ikkje så veldig farleg i dag. Heldigvis. Arshavin i storform kunne nok putta eit eller to i dag, men vi blir bedre på å sette skikkelig press på Arsenal etterkvart, og minus ei periode etter målet til Arsenal der vi verkeleg har sovna, så er ikkje arsenal farlege nok i dag. Midtbana deira får verkeleg problemer med det presise spelet vårt, og til tider såg det ut som at det var dobbelt så mange United-spelarar på bana.

 

Nani spelar muligens sin beste kamp nokonsinne for United. Han dabbar litt av i andreomgangen og kunne kanskje vore endå litt giftigare i eit par situasjonar, men herrefred så viktig han er for oss i førsteomgang, i tillegg til at han verkeleg legger ned eit skikkelig arbeid for at vi skal vinne denne kampen. Teknikk, fart og vilje i ei særegen klasse.

 

Rooney fortsetter der han har vore i det siste, og kunne fort hatt 101 eller 103 etter dagens kamp. Litt heldigare i dag, så hadde sifra på resultatlista sett endå litt verre ut for Arsenal.

 

Eg klarar ikkje å gje noko slags karakterar for det laget gjer i dag. Vi tok verkeleg med oss viljen frå City-kampane inn i dette oppgjeret og det hjelper ikkje mykje at Arsenal har unge og svoltne spelarar, når dei møter erfarne spelarar som viser at dei vil vinne, er svoltne på fleire trofé og har det lille ekstra som skal til i slike kampar. Det er deilig å vere United-supporter etter ein slik kamp, men eg var nervevrak fram til dommaren blåste av. Det har blitt nok skuffelsar på Emirates etter at Arse flytta inn dit, så det var godt å få vår første ligaseier på den stadion.

Lenke til kommentar

Tilbake fra kompisene mine nå, hvor jeg så kampen. Har ikke gått opp for meg. Ikke bare det at vi slår en top four team på bortebane (Sist det skjedde var mot Liverpool desember 07, og sist gang vi slo Arsenal borte i ligaen var i 05), men måten vi spilte på. Helt fantastisk. Jeg sa før kampen at midtbanen, spesielt Fletcher måtte sette frimerke på Fabregas, og det skjedde. Midtbanen var fuckin superb i dag. Fletcher, Scholes, Carrick og Park var alle i verdensklasse i dag. Fletcher var topp tre av United-spillere i dag (Sammen med Nani og Evans imo). Nani er et kapittel for seg selv, når han spiller slike kamper så er det vanskelig å argumentere for at han skal bli solgt, så får vi håpe han fortsetter denne utviklingen, for i dag var han helt rå, selv med et par brente sjanser. Det han gjør på 1-0 er det få i verden som gjør, og assisten på 2-0 var herlig, men jeg velger å ikke ta helt av enda, da jeg fortsatt er småskeptisk til om kan holde dette nivået oppe i lengre tid, men det får være en annen diskusjon. Evans er sjef bak der, og spiller som han er Beckenbauer, han har vært klasse i endel år allerede, vi så jo hvordan Sunderland var med og uten Evans bak der.

 

Ikke så veldig mye annet å si enn at seieren var fullt fortjent, og vi burde ha vunnet med enda flere mål. Så forbanna deilig, og så uvirkelig.

 

MANCHESTER UNITED - PRIDE OF ENGLAND

Lenke til kommentar

Jeg ser lagoppstillingen og tenker, nei, faen, ikke igjen. Valencia som har spilt så bra på benken, igjen? Berbatov på benken, igjen?

4-5-1/4-3-3, igjen?

 

Men fy faen for en kamp, bølger frem og tilbake gjennom hele kampen. Hadde Arsenal vært litt heldigere/dyktigere med avslutningene kunne kampen fort endt annerledes. Nani har virkelig spilt seg opp, holder han dette nivået fremover blir det kamp om høyrekanten. Men tipper SAF velger å bruke Nani på venstra igjen etterhvert slik at vi kan bruke Valencia og.

 

Rett og slett en perfekt kamp, med unntak av noen episoder i forsvaret. Nani og Rooney burde kanskje puttet et par til, spesielt Nani som hadde to megasjanser.

 

 

Selv om vi spiller bra med dagens formasjon ønsker jeg at SAF går tilbake til 4-4-2 igjen. 4-5-1/4-3-3 fungerer dårlig mot lag som ligger dypt på egen haldvel. "Heldigvis" møtte vi Arsenal i dag.

Lenke til kommentar

Fantastisk kamp! Vi spiller opp mot vårt beste til tider og utspiller Arsenal. Fikk nerver på slutten, men vi rodde det i land greit.

 

Nani er jo blitt en helt ny spiller i det siste. 3 supre kamper på rad nå, og Valencia må da lure på om han noen gang får tilbake plassen sin. Synes vi har et lite luksusproblem nå gitt. Sir Alex har mest sannsynlig sett det samme som oss, selv om han ikke sier det, at Nani er klart best på høyre, og da blir det hard konkurranse mellom han og Valencia. Valencia har jo hvert en av våre beste denne sesongen, så det blir ikke lett å velge! Forhåpentligvis kan Nani spille bra også på venstre, sånn at vi slipper å velge.

 

Og Rooney, for en mann! Helt sinnsykt bra spilt idag, og er enig med de som sier at han er PLs og kanskje verdens beste spiss per dags dato! Man of the Match for min del, med Nani ikke altfor langt bak.

 

For håpe Tc klarte seg, for det må ha vært fryyktelig vanskelig og ikke juble som besatt! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...