Gå til innhold

Opptaksprøver for Medisinstudiet i utlandet (Polen, Tjekkia osv.)

smiley_2008

Anbefalte innlegg

Er det noen her som kan dele sine erfaringer med hvordan de eventuelt kom inn på medisinstudiene sine (hva var opptakskravene) og hvordan opptaksprøvene var? Er de vanskelige, og hvordan var intervjuet lagt opp (spørsmål i fagene)

Og hva menes med relativt grunnleggende spørsmål innen kjemi, biologi og fysikk?[/i, dette står for opptaksintervjuet for Poznan universitetet.

Takk på forhånd! :D

Eventuelt andre spørsmål kan forekomme :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Jeg har tenkt å gjøre nettop dette, og har forhørt meg litt med bla. Bjørknes. De sier du burde ha minst kjemi 1+2, fysikk 1 og matte R1. Representantene for de polske universitetene jeg har snakket med har anbefalt kjemi 1 og 2, og biologi 1 og 2. Dette tolker jeg dithen at opptaksprøven inneholder tilnærmet pensum fra nevnte fag.

Lenke til kommentar

Poznan har intervju med spørsmål om matte, kjemi og fysikk. Ingen fare. De er ute etter hvordan du svarer på spørsmålene, ikke om du kan alt. Jeg fikk spørsmål om stamcelleforskning.

Anbefaler forresten Poznan. Flott by. Trivelig studentmiljø. Bra universitet.

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å søke til Poznan også, men på poznan.no, sto det om opptaksintervjuet at "På opptaksintervjuet vil du få spørsmål i minst to av fagene kjemi, biologi og fysikk. Intervjuet foregår på engelsk". Kan de finne på legge til matte?

Og du fikk spørsmål om stamcelleforskning, bare det spørsmålet rundt det? hvordan kunne du legge inn matte, kjemi og fysikk kunnskaper rundt det spørsmålet, om ikke bare biologi?

Takk

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ikke stress. Intervjuet er bare en formalitet. De ser på helheten. Og ja, noen av spørsmålene er umulig å svare på. De vil bare se om du har en generell oversikt og hvordan du takler situasjonen. Snakket litt fag og så snakket vi mest om Norge. Men nå er det noen år siden jeg var på opptaksintervju.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...