macnina Skrevet 11. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2010 Hei.Noen her som har tatt Lasikoperasjon? Sitter her og vurderer å ta det selv, men er samtidig veldig nervøs for det. Kan dere fortelle litt om hvordan det foregikk, og gjerne hvordan det opplevdes dagene etter. Var det smertefullt? Hvor lang tid tok det før du var tilbake på jobb el.? Er du fornøyd med resultatet? Takk. Jeg tok FemtoLasik nå i januar og er superfornøyd! Hadde -6.75 på begge øynene og hadde tenkt på laseroperasjon i vel 12 år.... Snakket først med en annen som hadde tatt det, var på forundersøkelse og bestemte meg da for å endelig gjøre det. Jeg tok det hos Memira, valgte Uppsala hvor de har hovedkontoret sitt. Er veldig overrasket over hvor raskt og smertefritt det gikk og ikke minst hvor godt jeg kunne se etterpå! Synes ennå det er uvirkelig å stå opp om morgenen og faktisk kunne se alt klart Ved operasjonen, kunne jeg føle ett trykk på øynene, men det var uten smerter, bare litt ubehagelig med en gang. De tok begge øynene rett etter hverandre, det føltes som jeg var inne i ca.5 min. totalt. Alt ble gjort av laser og gikk veldig fort. Etterpå skulle jeg hvile i 3 timer, da gjorde det litt vondt faktisk, men gikk over etter eksakt 3 timer, noe som jeg også ble fortalt. Så var det ut og spise etterpå og det var ingen problem! Dagen etterpå så jeg helt klart, gikk bare med solbriller ute for vinden og solen. Har ikke hatt noen problemer etterpå. Dryppet øynene i vel 7 dager etterpå. Noen morgener kan øynene føles litt tørre, som om du sovet med linser på. Da drypper jeg en dråpe i hvert øye og alt er bra resten av dagen. Jeg tok det på en fredag og var tilbake på jobb mandagen, ingen problem. Er som sagt superfornøyd! Helt fantastisk! Anbefales på det varmeste!!! 1 Lenke til kommentar
# offline Skrevet 11. februar 2010 Rapporter Del Skrevet 11. februar 2010 (endret) Jeg fikk operert begge øynene med femto-lasik gjennom www.lasikreise.no i sept. 2008 Kostet meg litt over 20000kr. med hotell, fly og en kjempefin tur til Praha. Det tok kanskje 5-6min. fra jeg la meg ned på operasjonsbordet til kirurgen var ferdig. Litt ubehag første timene og meget lysfølsom den første uka. Null problem, ingenting å tenke på. Ble operert i 10-11 tiden på formiddagen, klokken 19.30 samme dag ble jeg testet og synet var 100% Edit: Jeg ville ikka ha tatt en slik operasjon i Tyrkia og lignende varme land p.g.a. bakterieflora, varmen etc. Endret 11. februar 2010 av iKenneth Lenke til kommentar
JS77 Skrevet 16. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2010 (endret) ? Endret 16. mars 2010 av JS77 Lenke til kommentar
JS77 Skrevet 16. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 16. mars 2010 Ja det stemmer at Sinan er en erfaren øyekirurg. Jeg og min kone tok lasik hos Sinan for 4 uker siden. Synet vårt er korigert ,men vi ser fortsat slørette og nattsynet er helt elendig. Hvet ikke hvor lenge dette skal vedvare, men det kan vis ta noen måneder. Vi bor fortiden i Tyrkia og vi ser Sinan Göker stadig vekk på Tyrkisk TV snakke og fortelle om synskirurgi. Han er veldig kjent og populær her i Tyrkia. Vi var ikke i tvil om hvor vi ville ta operasjonen. På sykehuset er det andre øyeleger og sykepleiere som tar øyetestene på forhånd og kontrollen etter operasjonen. Etter alle testene kommer du inn til Sinan for og prate om dine mulighter for operasjon. Dette er din eneste mulighet til og prate med Sinan Göker, så ver forberet med dine spørsmål.Sinan snakker perfekt Engelsk. Du må signere og godta at det er risko ved og ta lasik. Hvis du må reoperere med samme teknikk så er det gratis, men hvis du må reoperer med en annen teknikk etterpå så må du betale. Alle snakker om hvor bra oppfølging de for her ved norske øyeklinikker, men det hjelper ikke med bra oppfølging hvis kirurgen ikke er erfaren og ikke gjør en bra jobb. Sinan har selv gjennomført ca 50 000 operasjoner og var den først i Tyrkia som begynte med det. Dere kan lese selv på www.lasikinturkey.com 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 19. mars 2010 Rapporter Del Skrevet 19. mars 2010 Jeg vurderte laserkorreksjon en stund, og var inne til vurdering. "Problemet" er at man når man ser godt på avstand, vil man, sånn i 40-50-årsalderen, få behov for lesebriller likevel. Dette kalles ofte "langsynthet", men det skyldes presbyopi, som gjør at øyets muskler ikke lenger klarer å endre fokus tilstrekkelig for å kunne se på normal "leseavstand". Selv har jeg perfekt lesesyn uten briller, men bruker (stort sett) briller/linser ellers. Mitt valg var derfor om jeg skulle bruke briller når jeg leser/jobber på PC, eller når jeg kjører bil etc. Jeg valgte å kunne lese uten briller (og sparte ca 40.000 på det :-) Lenke til kommentar
Frednofr Skrevet 18. april 2011 Rapporter Del Skrevet 18. april 2011 Jeg ble operert for litt over 2 uker siden (Wavefront LASIK med microkeratome, mann, 25år, god helse). Jeg plages av tørre øyne. Tørre øyne er ikke en ubetydelig plage. Det er noe man tenker på hele dagen. Før operasjonen hadde jeg tørre øyne kun sent på kvelden når jeg hadde linser på meg. Nå er det hele tiden stortsett. Jeg er derimot veldig fornøyd med selve synet. Ser helt perfekt. Synet er ikke alt. Å slippe konstant plage (og til dels smerte) i øynene er viktigere enn å slippe briller. Det er for tidlig for å si om jeg angrer operasjonen, men jeg føler at jeg ikke var orientert nok om dette med tørre øyne etter LASIK. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 21. april 2011 Rapporter Del Skrevet 21. april 2011 Huff, tør ikke TENKE på avansen disse bedriftene har. 20 000 for ti minutter. Mange melder om ventelister, så de har kanskje et inngrep i halvtimen på en åttetimersdag. Hvor er forbrukerrådet. 1 Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 21. april 2011 Rapporter Del Skrevet 21. april 2011 Ser ikke problemet med at folk tjener penger på noe det klart er et marked for. Dersom du kan gjøre det så mye billigere selv burde du kanskje starte opp et konkurrerende firma? Er jo ikke akkurat billig utstyr de bruker. Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 21. april 2011 Rapporter Del Skrevet 21. april 2011 Huff, tør ikke TENKE på avansen disse bedriftene har. 20 000 for ti minutter. Mange melder om ventelister, så de har kanskje et inngrep i halvtimen på en åttetimersdag. Hvor er forbrukerrådet. Så du mener at alle forundersøkelsene, samtalene og ikke minst etterkontrollene skulle vært gratis da eller? Lov å tenke litt etter også… Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 21. april 2011 Rapporter Del Skrevet 21. april 2011 (endret) Huff, tør ikke TENKE på avansen disse bedriftene har. 20 000 for ti minutter. Mange melder om ventelister, så de har kanskje et inngrep i halvtimen på en åttetimersdag. Hvor er forbrukerrådet. Så du mener at alle forundersøkelsene, samtalene og ikke minst etterkontrollene skulle vært gratis da eller? Lov å tenke litt etter også… Ja, nei, tapsprosjekt dette. Såvidt de har til salt i grøten. Konsultasjoner som i 99% av tilfellene består av "går det bra?" "Ja" "greit" er ikke lite ressurskrevende heller. Ser ikke problemet med at folk tjener penger på noe det klart er et marked for. Er jo ikke akkurat billig utstyr de bruker. Er skeptisk til at man skal tjene penger på å forbedre folks helsetilstand. Men for all del, sikkert marked for private polititjenestemenn også. Og ja, tannlegetjenester burde gå inn under folketrygdsystemet såframt man ikke skal ha grillz Hadde det vært statlig kunne man leid halvparten av maskinene betjent av like mange leger. Greit at det hadde blitt litt venteliste i starten, men det hadde flatet ut etter ca et tiår. Endret 21. april 2011 av Lilac1 1 Lenke til kommentar
Frednofr Skrevet 2. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 2. mai 2011 1 måned etter kan jeg si at jeg er fornøyd. Jeg har fortsatt tørre øyne om kvelden og når jeg våkner, men det å kunne se så bra uten briller eller linser gjør det definitivt verdt det for meg. Jeg kommer sannsynligvis til å få mindre tørrhet i øynene fremmover, men ingenting er garantert. Skumle greier! Lenke til kommentar
toth Skrevet 3. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg tok FS-LASIK i formiddag, en nervøs opplevelse selvsagt, og 3-4 timer med smerter men to paracet og søvn fikk meg lett gjennom det. Nå er jeg "sliten" i øynene, men ingen smerter. Ser nesten like bra som med brillene allerede, men litt tåke/dobbel er det, regner med det er over i løpet av et par dager. Alt i alt til nå en god opplevelse. Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 14. desember 2014 Da har det gått halvannen uke, og jeg kan rapportere nøyaktig null problemer, sett bort fra meget sporadisk, moderat tørrhet som løses med en dråpe. Med sporadisk mener jeg da sjeldnere enn daglig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå